Η VW ετοιμάζει την δημόσια εγγραφή της Porsche, θέλοντας να εισαγάγει στο χρηματιστήριο το πιο κερδοφόρο περιουσιακό της στοιχείο, ώστε να ενισχυθεί η αποτίμηση της μητρικής εταιρίας και να χρηματοδοτηθεί η επέκταση των δραστηριοτήτων στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η VW και η Porsche Automobil Holding SE διαπραγματεύονται μια συμφωνία-πλαίσιο ως βάση για την προετοιμασία μιας πιθανής IPO, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της σήμερα, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι προνομιούχες μετοχές της VW να αυξηθούν έως και 10% στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.

Το εάν θα ολοκληρωθεί μια συμφωνία-πλαίσιο, αυτή τη στιγμή είναι ανοιχτό και εξαρτάται από την έγκριση των διοικητικών συμβουλίων και των δύο εταιρειών,

ανέφερε η Volkswagen που εδώ και χρόνια προσπαθεί να υιοθετήσει μια λιγότερο συγκεντρωτική εταιρική δομή, για να γίνει πιο ευκίνητη και να αντιμετωπίσει την Tesla. Παρουσίασε την ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των ID.4 και Porsche Taycan, αλλά η αποτίμησή της εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά έναντι του ανταγωνιστή από τις ΗΠΑ.

Η Porsche δήλωσε πως η συναλλαγή θα μπορούσε να περιλαμβάνει και την απόκτηση κοινών μετοχών (που παρέχουν δικαιώματα ψήφου στον κάτοχο) της Porsche AG.

Η Porsche εκτιμάται πως θα αποτιμηθεί μεταξύ 60 και 85 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό συγκρίνεται με μια τρέχουσα κεφαλαιοποίηση περίπου 112 δισεκατομμυρίων ευρώ για ολόκληρο τον όμιλο.

Οι οικογένειες των Porsche και Piech, οι οποίες ελέγχουν την Porsche Holding SE και που ελέγχουν το 31,4% των μετοχών της Volkswagen και έχουν δικαιώματα ψήφου 53,3% μέσω της Porsche, εξετάζουν το ενδεχόμενο να αποκτήσουν απευθείας συμμετοχή στην Porsche AG. Μια τέτοια κίνηση θα χαλάρωνε τον έλεγχο των οικογενειών στην VW, υπέρ της άμεσης κυριότητας του brand σπορ αυτοκινήτων που ιδρύθηκε από τον Ferdinand Porsche, το 1931.

Η είσοδος της Porsche στο χρηματιστήριο θα μπορούσε να προσφέρει μια νέα επιλογή χρηματοδότησης για το VW Group. Η VW βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία μετρητού από τη λειτουργία της ή την έκδοση ομολόγων, επειδή η περίπλοκη μετοχική της δομή περιορίζει τις επιλογές άντλησης κεφαλαίων από το χρηματιστήριο.

Η Porsche Automobil Holding SE (Porsche SE) είναι μια εταιρία χαρτοφυλακίου που διαχειρίζεται το μερίδιο των μετοχών που κατέχουν οι οικογένειες Porsche και Piech στην Volkswagen AG (VW Group).

Η Porsche Automobil Holding δημιουργήθηκε το 2007, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία Porsche AG προσπάθησε να εξαγοράσει το μεγαλύτερο ποσοστό των μετοχών της Volkswagen. Η μάχη που ακολούθησε από τα ξαδέρφια, Wolfgang Porsche και τον πρώην πρόεδρο της Volkswagen Ferdinand Piech, τον εγγονό του Ferdinand Porsche, για τον έλεγχο των δύο εταιριών, οδήγησε στην εξαγορά της Porsche από την Volkswagen το 2012, με την Porsche SE να γίνεται ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Volkswagen.

Στον απόηχο της μάχης εξαγοράς των μετοχών, η οικογένεια Porsche διαπραγματεύτηκε τις μετοχές της στην Porsche για να πάρει ως αντάλλαγμα το 31,5% των μετοχών της Volkswagen, ανεβάζοντας το ποσοστό των μετοχών αλλά και τα δικαιώματα ψήφου της στην VW στο 50,7%. Η οικογένεια Porsche στη συνέχεια, δημιούργησε την Porsche Automobil Holding SE η οποία και διαχειρίζεται το μερίδιο των μετοχών της VW, ενώ εκμεταλλεύεται και τα αποθέματα μετρητών. Το 2015 η Porsche SE αγόρασε επιπλέον 1,5% των μετοχών της Volkswagen από την Suzuki, αυξάνοντας έτσι το μερίδιο των μετοχών που κατέχει στην Volkswagen στο 52,2%. Το 2020 απέκτησε επιπλέον 1,1% και κατέχει σήμερα το 53,3% της Volkswagen.