Η Mazda παρουσίασε σήμερα το ολοκαίνουργιο CX-60, με το ιαπωνικό SUV να προσφέρεται και ως plug-in υβριδικό μοντέλο, το πρώτο PHEV μοντέλο της Mazda για την ευρωπαϊκή αγορά, όντας παράλληλα το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ εταιρία.

Ο plug-in υβριδικός κινητήρας συνδυάζει τον 2,5-λίτρων Skyactiv-G κινητήρα βενζίνης απόδοσης 192 ίππων με 261 Nm ροπής, με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίππων) με 250 Nm ροπής, ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και μια μπαταρία 355 V χωρητικότητας 17,8 kWh, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ, με ταχύτητες έως και 100 χλμ/ώρα.

Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 327 άλογα με 500 Nm ροπής και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 5,8 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στο 1,5 λίτρο ανά 100 χλμ στον κύκλο WLTP και οι εκπομπές CO2 στα 33 γρ/χλμ.

Η μπαταρία έχει τοποθετηθεί μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και όσο το δυνατόν χαμηλότερα εντός του αμαξώματος για να διατηρηθεί χαμηλά το κέντρο βάρους, με το αυτοκίνητο να είναι μόνιμα τετρακίνητο.

Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται επίσης με τον 3,0-λιτρο e-Skyactiv X κινητήρα βενζίνης και με τον 3,3-λίτρων e-Skyactive D diesel κινητήρα, με τους κινητήρες θα φέρουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Το CX-60 βασίζεται στην Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture πλατφόρμα που φέρει πολλές βελτιώσεις, οι οποίες προσφέρουν εξαιρετικά δυναμική οδήγηση και αυξημένη ακαμψία αμαξώματος. Έχει μήκος 4,745 μέτρα, πλάτος 1,89 μέτρα, ύψος 1,68 μέτρα και μεταξόνιο 2,87 μέτρων.

Πρόκειται για το πιο σημαντικό μοντέλο που έχει παρουσιάσει η ιαπωνική μάρκα για πάνω από μια δεκαετία, με τη νέα ναυαρχίδα να υιοθετεί τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo design και στο εσωτερικό του να συναντάμε ξύλινα διακοσμητικά, Nappa δερμάτινες επενδύσεις, χρωμιομένες λεπτομέρειες και οθόνη 12,3″ στο κέντρο του ταμπλό και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 570 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.726 λίτρα μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το σύστημα Mazda Driver Personalization που αναγνωρίζει τον επιβάτη που θα καθίσει στη θέση του οδηγού και προσαρμόζει αυτόματα τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι, τους καθρέφτες, ακόμη και τις ρυθμίσεις ελέγχου ήχου και κλιματισμού, έτσι ώστε να ταιριάζει στη σωματική του διάπλαση και στις προσωπικές του προτιμήσεις.

Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-60 PHEV διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense της εταιρείας που βοηθάνε τον οδηγό, παρέχοντας κορυφαίες επιδόσεις ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία και στοχεύοντας σε βαθμολογία ασφάλειας 5 αστέρων από τον Euro NCAP. Ανάμεσα στα πολλά συστήματα ασφάλειας συναντάμε τα: See-Through View, Turn Across Traffic Assist , SBS-R ανίχνευση πεζών, τήρηση λωρίδας έκτακτης ανάγκης, i-Adaptive Cruise Control και προειδοποίηση εξόδου οχήματος BSM. To Mazda CX-60 αναμένεται στην Ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2022.

Με την κυκλοφορία του CX-60 PHEV, η Mazda κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη στρατηγική της κατεύθυνση να έχει ουδέτερες εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Τα επόμενα χρόνια η Mazda θα συνεχίσει να αναπτύσσει την ηλεκτροκίνηση με μια μεγάλη γκάμα νέων προϊόντων, όπως το Mazda MX-30 REV, που θα φέρει περιστροφικό κινητήρα που θα λειτουργεί ως γεννήτρια, ενώ το 2023, η εταιρεία θα παρουσιάσει το CX-80 που διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων.

Συνολικά, η Mazda μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα κυκλοφορήσει πέντε νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που θα βασίζονται στη νέα Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture πλατφόρμα. Μετά το 2025, η εταιρεία θα παρουσιάσει τη νέα πλατφόρμα Skyactiv EV Scalable Architecture που θα της επιτρέψει να κατασκευάζει αποτελεσματικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των μεγεθών χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα.