Lotus, SUV και ηλεκτρικό. Τρεις λέξεις που ποτέ δεν περίμενες να χαρακτηρίζουν ένα μοντέλο της βρετανικής εταιρίας. Κι όμως, δυστυχώς (για τους petrolheads) ή ευτυχώς (για τα ταμεία της εταιρίας) είναι γεγονός. Ο λόγος για την Eletre, η οποία προφέρεται El-etra και σημαίνει “έρχομαι στη ζωή”» σε ορισμένες γλώσσες της Ανατολικής Ευρώπης, και είναι το πρώτο lifestyle ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Lotus.

Αυτό και μόνο θα ενοχλήσει τους σκληροπυρηνικούς λάτρεις της μάρκας. Επίσης, όπως προανέφερα είναι ηλεκτρικό και πολλοί είναι αυτοί που θα “θυμώσουν”. Αυτό σημαίνει ότι ενώ είναι πολύ βαρύ, θα είναι γρήγορο. Αλλά έπρεπε να γίνει και με την Lotus να έχει τις “πλάτες” της Geely θα ήταν ανόητο να μην δηλώνει παρόν σε αυτήν την κατηγορία, η οποία ακόμα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.

Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τις Elise, Elan και Esprit δεν έχει σχέδια να εγκαταλείψει τα σπορ αυτοκίνητα. Αλλά αυτή η αγορά συρρικνώνεται, ενώ αυτή των SUV μεγαλώνει, και η Lotus χρειάζεται απεγνωσμένα να προχωρήσει σε μια πιο πρακτική γκάμα για να επιβιώσει.

Η Eletre είναι μόνο ένα από τα τρία lifestyle ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα αποκαλύψει η Lotus τα επόμενα χρόνια, και έρχεται να προστεθεί στην -επίσης, ηλεκτρική- Evija και την Emira. Και ενώ δεν είναι το πρώτο τετράθυρο Lotus (αγνοώντας το Ford Cortina με σήμα Lotus της δεκαετίας του 1960, το Type 75 Elite της δεκαετίας του 1970 κυκλοφόρησε πρώτο), είναι το πρώτο τετράθυρο Lotus που δεν αποτελεί μια τροποποιημένη έκδοση ενός υπάρχον μοντέλου, όπως το Lotus Carlton της δεκαετίας του 1990.

Ξεκινώντας από την κίνηση της Eletre, η βρετανική εταιρία ήταν λίγο ασαφής σχετικά με τις ιπποδυνάμεις των δύο ηλεκτροκινητήρων του αυτοκινήτου, αναφέροντας μόνο ότι αυτοί θα αποδίδουν από 600 άλογα, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 260 χλμ/ώρα.

Η ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 100+ kWh, τεχνολογίας 800V, που θα προσφέρει στο αυτοκίνητο μια αυτονομία 600 χλμ., σε κύκλο WLTP. Ωστόσο, η Lotus αναφέρει ότι το SUV της θα είναι διαθέσιμο με δύο ακόμη εκδόσεις ισχύος, με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες να αναφέρουν ότι η πιο δυνατή από αυτές θα αποδίδει περίπου 700 ίππους.

Ένα πράγμα που δεν ανακοινώνει η Lotus είναι πόσο ζυγίζει η Eletre. Βάζοντας για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας νούμερα, όπως τα σχεδόν 900 κιλά της Elise, όντας Lotus περιμένουμε να είναι λίγο ελαφρύτερο από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Η πραγματικότητα, όμως, πιθανώς να απογοητεύσει, πόσο μάλλον αν αναλογιστείς το μέγεθος της Eletre. Οπότε δεν θα είναι έκπληξη εάν το απόβαρο είναι κοντά στους 2,1 τόνους.

Μιλώντας για το μέγεθος, η Eletre βασίζεται στην Premium πλατφόρμα της εταιρίας, μια από τις 4 που ανακοίνωσε η Lotus τον Απρίλιο του 2021. Το μήκος της αγγίζει τα 5.103 χλστ., το πλάτος τα 2.135 χλστ. (με τις κάμερες, αντί για εξωτερικούς καθρέφτες) ή 2.231 χλστ. (με κανονικούς καθρέφτες), και το ύψος τα 1.630 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 3.019 χλστ.

Για την φόρτιση, η Eletre είναι σε θέση να επαναφορτίσει την μπαταρία της με AC φορτιστή 22 kW και με DC φορτιστή 350 kW, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο που χρειάζεται. Για παράδειγμα, με χρήση DC ταχυφόρτιση, το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να προσθέτει 400 χλμ αυτονομίας σε μόλις 20 λεπτά.

Αισθητικά, μπροστά, η Eletre θα μπορούσα να πω ότι προσαρμόζει τα γενικά σχεδιαστικά στοιχεία της Emira σε σχήμα SUV. Ταιριάζει με την τρέχουσα τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς εμπρός υπάρχουν διαιρούμενα φωτιστικά σώματα, με τα φώτα πορείας να βρίσκονται στο άκρο του καπό, ενώ τα κύρια φωτιστικά στο κάτω, σκοτεινό τμήμα της μάσκας.

Η θύρα φόρτισης είναι τοποθετημένη στο αριστερό μπροστινό φτερό και πιθανότατα να έχεις ήδη προσέξει ότι το νέο μοντέλο της Lotus διαθέτει pop-up χειρολαβές. Η εμπρός γρίλια της μάσκας είναι ανοιγόμενη, μέρος της ενεργής αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, με τα τριγωνικά στοιχεία να ανοίγουν όταν οι κινητήρες, το πακέτο μπαταριών και τα φρένα απαιτούν ψύξη.

Τεχνολογικά, η Eletre διαθέτει τέσσερις αισθητήρες LiDAR. Υπάρχουν δύο στην οροφή (ένας πάνω από το παρμπρίζ και ένα πάνω από το πίσω τζάμι), ενώ κάθε πλευρά του αμαξώματος έχει από έναν ακόμα στα μπροστινά φτερά. Ανάλογα τη νομοθεσία της αγοράς και όπου επιτρέπεται, το βρετανικό μοντέλο εξοπλίζεται και χρησιμοποιεί κάμερες, ως πλαϊνούς καθρέφτες.

Στο εσωτερικό, αντί για έναν παραδοσιακό πίνακα οργάνων, υπάρχει μια λεπτή λωρίδα-οθόνη πίσω από το τιμόνι, η οποίο συνεχίζεται οπτικά και στην πλευρά του συνοδηγού. Αυτή έχει ύψος 30 χλστ., και απεικονίζει πληροφορίες όπως η επιλογή μουσικής ή κοντινά σημεία ενδιαφέροντος.

Περίοπτη θέση στο κέντρο του ταμπλό έχει η οριζόντια οθόνη 15,1 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ακόμα, η Eletre εξοπλίζεται με head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα. Στη κεντρική κονσόλα υπάρχει μεταξύ άλλων ασύρματη βάση φόρτισης για smartphones, δύο ποτηροθήκες και ορισμένοι διακόπτες.

Το αυτοκίνητο μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα στα ξεχωριστά καθίσματα του, με τον πίσω χώρο αποσκευών να έχει όγκο 400 λίτρα, ενώ ο εμπρός 77 λίτρα.

Το βρετανικό SUV διαθέτει αερανάρτηση με ενεργή ρύθμιση του ύψους οδήγησης, ενώ ακόμα φέρει σύστημα τετραδιεύθυνσης και ενεργές αντιστρεπτικές μπάρες, που υπόσχονται να διατηρήσουν τα sport χαρακτηριστικά της μάρκας όσο γίνεται αναλλοίωτα.

Η Eletre είναι η πρώτη Lotus που θα κατασκευάζεται στην Κίνα, σε ένα καινούριο εργοστάσιο της μητρικής εταιρίας στη Γουχάν, αν και μελλοντικά σπορ αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να παράγονται στο πνευματικό σπίτι της Lotus, στο Hethel της Αγγλίας. Η κυκλοφορία του μοντέλου αναμένεται να κυκλοφορήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα και την Ευρώπη το 2023, με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να αρχίζουν το 2024.