Η έλλειψη σε τσιπ, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και τα περιοριστικά μέτρα που έχουν τεθεί στη Κίνα και σε άλλες περιοχές του κόσμου λόγω του κορονοιού, είναι η αιτία η Hyundai, η Kia και η Geneis να έχουν δεχτεί παραγγελίες που ξεπερνούν το 1 εκατ. οχήματα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι χρόνοι παράδοσης να φτάνουν έως και τους 18 μήνες για ορισμένα μοντέλα.

Συγκεκριμένα εάν κάποιος παραγγείλει σήμερα ένα Kia Sorento Hybrid ή ένα Kia Sportage Hybrid θα πρέπει να περιμένει περισσότερους από 18 μήνες για να το παραλάβει. 6 έως 13 μήνες χρειάζονται για το K8, 12 μήνες για τα Genesis GV60, GV70, Ioniq 5 και Porter EV, 11 μήνες για το Niro Hybrid, 8 έως 11 μήνες για το Kia Carnival, 5 έως 11 μήνες για το K5 και 4 έως 10 μήνες για το Bongo.

Ο κορεατικός όμιλος ήθελε φέτος να πουλήσει 7,47 εκατ. αυτοκίνητα, αλλά με τις ελλείψεις ανταλλακτικών που οδηγούν στην υπολειτουργία των εργοστασίων του, πλέον ο στόχος αυτός φαντάζει δύσκολος.

Τον Μάρτιο, η εγχώρια παραγωγή της Kia μειώθηκε κατά 26.000 αυτοκίνητα, με την εταιρεία να φτάνει το 82% του στόχου παραγωγής. Από τα 26.000 αυτοκίνητα που δεν κατασκευάστηκαν, τα 19.000 οφείλονταν σε έλλειψη ημιαγωγών και τα 7.000 οφείλονταν σε ελλείψεις καλωδιώσεων. Τα εργοστάσια σε ΗΠΑ, Μεξικό, Σλοβακία και Ινδία υπέστησαν επίσης διακοπές στην παραγωγή, που είχαν ως αποτέλεσμα να μην κατασκευαστούν 14.000 αυτοκίνητα. Σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, η Kia εξήγησε:

Ο μέσος αριθμός συμβολαίων ανά ημέρα αυξάνεται, αλλά οι παραγγελίες αυξάνονται επίσης λόγω έλλειψης παραγωγής.

Πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι η παγκόσμια έλλειψη τσιπ θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς AutoForcast Solution, από την αρχή του έτους μέχρι και την περασμένη Κυριακή 3 Απριλίου, λόγω ελλείψεων σε τσιπ δεν κατασκευάστηκαν 1,34 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως.