Τα προγνωστικά πολλών, με βάση τις χειμερινές δοκιμές σε Βαρκελώνη και Μπαχρέιν, έλεγαν ότι η Alpine θα έχει μια πολύ δύσκολη χρονιά, και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που εκτιμούσαν ότι η γαλλική ομάδα θα βρίσκεται στο τέλος της κατάταξης.

Η Renault, προμηθεύτρια του power unit στην ομάδα, περιορίζεται μόνο στην Alpine για συλλογή δεδομένων, με τα μονοθέσια με τα power units της Renualt να διένυσαν 2.852 χλμ στις δοκιμές, όταν -για παράδειγμα- αυτά με PU της Ferrari έγραψαν σχεδόν 8.500 χλμ.

Αυτό έχει σαφή επίπτωση στην αξιοπιστία των γαλλικών power units, κάτι που το έχει μάθει από πρώτο χέρι ο Fernando Alonso. Στο GP της Αυστραλίας, ο Ισπανός λέγεται ότι φορά ήδη τον τρίτο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στις σημερινές κατατακτήριες για το GP της Αυστραλίας, ο Ισπανός ήταν αρκετά γρήγορος και στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 έδειχνε να μπορεί να “χτυπήσει” την pole position. Ωστόσο, ένα πρόβλημα στο υδραυλικό κύκλωμα του μονοθέσιο του, τον ανάγκασε να βγει εκτός πίστα και να χτυπήσει το μονοθέσιο του.

Μιλώντας μετά τις κατατακτήριες, o Ισπανός ανέφερε χαρακτηριστικά:

Το κιβώτιο σταμάτησε να δουλεύει ξαφνικά. Ο κινητήρας επίσης έκλεισε, η υποβοήθηση δεν λειτουργούσε. Πρέπει να το αναλύσουμε ενδελεχώς όταν πάρουμε πίσω το μονοθέσιο. Είναι απίστευτο το πόσο άτυχοι είμαστε, γιατί εάν συνέβαινε είκοσι δευτερόλεπτα αργότερα, θα μπορούσαμε να είμαστε στην pole, εάν το μονοθέσιο σταματούσε στην πρώτη αντί για την ενδέκατη στροφή. Είναι μέρες που είναι δύσκολο να τις εξηγήσεις.

Είναι τυχαίο ότι συμβαίνουν στο μονοθέσιο μου αυτά τα θέματα, αλλά είμαστε αρκετά πιο γρήγοροι. Είχαμε ένα θέμα στο Μπαχρέιν όταν ήμουν ένατος, αλλά στην Τζέντα είχαμε μία καλύτερη θέση κι εδώ νομίζω η πρώτη σειρά ήταν εξασφαλισμένη. Αυτό είναι κάτι που μας πονάει.

Νομίζω όμως ότι το μονοθέσιο βελτιώνεται συνεχώς. Έχουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση κι η ομάδα δουλεύει σκληρά. Ίσως ήταν έκπληξη το ότι διεκδικούσαμε την pole, αλλά δεν ήταν έκπληξη ότι βρεθήκαμε πολύ κοντά στους πρώτους. Μέχρι το Q3 ήταν το καλύτερο τριήμερο που είχα εδώ και πάρα πολλά χρόνια και νιώθω πολύ εκνευρισμένος που δεν κατάφερα να το ολοκληρώσω στο τέλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πρώτο sector της πίστας, ο Alonso σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 26,856 δευτ. και στο δεύτερο σε 17,753 δευτ., καθώς εγκατέλειψε στο τρίτο. Αντίστοιχα, στον γύρο που έδωσε την pole position στον Charles Leclerc, στο πρώτο sector ο Μονεγάσκος σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 26,838 δευτ., στο δεύτερο σε 17,988 δευτ. και στο τρίτο σε 33,413 δευτ.