Με το μοντέλο των συνδρομών να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας (για streaming υπηρεσίες ταινιών-σειρών-μουσικής, για αποθηκευτικό χώρο στο cloud κλπ.), αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δοκιμάσει να το φέρουν και στα αυτοκίνητα.

Για παράδειγμα, η Mercedes σε χρεώνει €500 ετησίως για να “ξεκλειδώσει” την τετραδιεύθυνση στην EQS, η Tesla 199 δολάρια το μήνα για τις Full Self-Driving λειτουργιών της και η BMW για προειδοποίηση καμερών ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο.

Ωστόσο, οι οδηγοί-ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων δεν φαίνεται να είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν ένα τέτοιο μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα, η προθυμία των πελατών να αρχίσουν να πληρώνουν μηνιαίες συνδρομές για χαρακτηριστικά που στο παρελθόν ανήκαν στον βασικό εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου είναι χαμηλή.

Αυτό έδειξε μια πρόσφατη έρευνα της Cox Automotive στην Αμερική, όπου τα 3/4 των καταναλωτών που ερωτήθηκαν είπαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ετήσια ή μηνιαία συνδρομή για περισσότερα στοιχεία στο επόμενο όχημά τους. Αντίθετα, είπαν ότι αναμένουν η πλειονότητα των χαρακτηριστικών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή πώλησης.

Το 92% των ερωτηθέντων δήλωσε πως τα θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα θα πρέπει να αποτελούν μέρος της τιμής αγοράς του αυτοκινήτου, ενώ -ομοίως- το 89% των ερωτηθέντων είπε ότι η εξ αποστάσεως εκκίνηση του αυτοκινήτου θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί στην τιμή αγοράς. Συνεχίζοντας, οι υποψήφιοι αγοραστές αναμένουν ότι τα χαρακτηριστικά ασφαλείας να περιλαμβάνονται στην τιμή αγοράς, αντί να πληρώνονται σε συνεχή βάση.

Από τους 217 καταναλωτές που δήλωσαν ότι θα αγόραζαν ένα νέο όχημα τα επόμενα δύο χρόνια, το 89% πιστεύει πως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας δεν θα έπρεπε να είναι συνδρομητική υπηρεσία και το 87% είπε ότι δεν θα έπρεπε ούτε το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης να αποτελεί συνδρομητικό στοιχείο εξοπλισμού.

Ωστόσο, το 25% των συμμετεχόντων στην έρευνα της Cox Automotive δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν μια μηνιαία συνδρομή για μια υπηρεσία οι λειτουργίες της οποίας θα αφορούσαν χαρακτηριστικά ασφαλείας. Στην πραγματικότητα, δήλωσαν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώνουν 30 με 35 δολάρια το μήνα για στοιχεία, όπως η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Αυτοί οι πελάτες είπαν επίσης ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώνουν έως και 25 δολάρια το μήνα για αυξημένη απόδοση του κινητήριου συνόλου και έως και 31 δολάρια το μήνα για ανέσεις, όπως το Wi-Fi. Η τελευταία κατηγορία ήταν αυτή στην οποία οι καταναλωτές που γενικά δεν θέλουν τις μηνιαίες πληρωμές αντιτάχθηκαν λιγότερο.

Ποια είναι η δικιά σου γνώμη στην πληρωμή συνδρομής για επιπλέον στοιχεία του εξοπλισμού;