Οι δοκιμές βαθμονόμησης των αερόσακων ενός αυτοκινήτου δεν είναι αστείες. Εκτός από τις δοκιμές πρόσκρουσης, είναι η πιο βάναυση σειρά δοκιμών που πρέπει να υποβληθεί ένα αυτοκίνητο πριν βγει στην παραγωγή. Ωστόσο, το να βλέπεις κανονικά αυτοκίνητα να δοκιμάζονται στις δοκιμές αυτές, για κάποιους είναι απολαυστικό και για κάποιους σκληρό. Αλλά το να βλέπεις το T.50 της GMA να υποφέρει από αυτές τις δοκιμές είναι οριακά βασανιστήριο.

Η βρετανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα ένα video από το κέντρο δοκιμών Automotive Testing Papenburg, που βρίσκεται στη βορειοδυτική Γερμανία, και μας δείχνει το XP1 (το πρώτο πλήρως ολοκληρωμένο πρωτότυπο του T.50) να τίθεται σε μια σειρά από ακραία σενάρια οδήγησης, για να βεβαιωθούν οι μηχανικοί ότι οι αισθητήρες αερόσακων έχουν βαθμονομηθεί σωστά.

Οι δοκιμαστές οδηγούν το αυτοκίνητο σε λιθόστρωτους δρόμους, το ρίχνουν σε λακκούβες, περνούν με ταχύτητα πάνω από “σαμαράκια”, καθώς και πάνω από γραμμές τρένου για να βεβαιωθούν ότι οι αερόσακοι δεν θα ανοίξουν ακούσια. Μερικές από τις πιο βάναυσες δοκιμές είναι το άλμα με 70 χλμ/ώρα, και το αυτοκίνητο να πέφτει σε έναν σωρό από χαλίκια.

Η μόνη φορά που κάτι πολύ σημαντικό στο αυτοκίνητο έσπασε ήταν όταν αυτό γλίστρησε κατευθείαν σε μια σταθερή ατσάλινη δοκό, η οποία λύγισε μια ράβδο σύνδεσης. Καθόλου άσχημα, θα έλεγα!