Αρκετές φορές οι CEOs των ομίλων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αναφέρει ότι η δαπανηρή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα πλήξει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους τους. Ωστόσο, η Tesla είναι μακράν η κορυφαία εταιρία του κλάδου, με περιθώριο κέρδους που αγγίζει το 30,4% το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους.

Ανάλογα, η Porsche καθησυχάζει τους επενδυτές της, λέγοντας ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα έχει στη γκάμα της θα τη βοηθήσουν να γίνει πιο κερδοφόρα. Ο επικεφαλής οικονομικών της γερμανικής εταιρίας, Lutz Meschke, βλέπει περισσότερες δυνατότητες να αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρικών της μοντέλων, σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης.

Πιο συγκεκριμένα, ο Meschke προβλέπει ότι τα περιθώρια κέρδους των ηλεκτρικών της Porsche θα φτάνουν στα ίδια επίπεδα με αυτά των οχημάτων εσωτερικής καύσης το 2024 και στη συνέχεια θα αυξάνονται επειδή οι πελάτες θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τις νέες τεχνολογίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche και προσφάτως του VW Group, Oliver Blume, δήλωσε σχετικά:

Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε επιλεκτικά τα τμήματα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους και να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες τιμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Για να συνεχίσει και να αναφέρει ότι 8 στις 10 Porsche που θα πωλούνται μέχρι το 2030 θα έχουν μια μορφή ηλεκτροκίνησης, με τα αμιγώς ηλεκτρικά να αντιπροσωπεύουν το 50% της αγοράς των πολυτελών αυτοκινήτων το 2031.

Μια μαζική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών της Porsche θα απαιτήσει την τροποποίηση των εργοστασίων, την επανεκπαίδευση του προσωπικού και την εξασφάλιση ολοένα και πιο σπάνιων πρώτων υλών για μπαταρίες.

Κι εκτός από την αβεβαιότητα σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί η κερδοφορία όταν οι κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας εξασθενίσουν, η παραγωγή ομαλοποιηθεί κι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκινήσουν σοβαρά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά, δεν είναι επίσης σαφές τι θα συμβεί με τις τιμές των EVs, όταν αυτά πλέον δε θα φαίνονται στο κοινό τόσο πρωτοποριακά και καινοτόμα όσο σήμερα.

Η Volvo ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας -τα οποία είναι κατά μέσο όρο 12% πιο ακριβά από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης- είχαν μικτό περιθώριο κέρδους 15% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, όταν τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το περιθώριο κέρδους έφτασε το 21%.