Μετά την έγκριση του ομίλου της Volkswagen για την είσοδο της Porsche στην F1, η γερμανική εταιρία πραγματοποίησε συνομιλίες με τη Red Bull για μια πιθανή συνεργασία από το 2026. Ωστόσο, οι δύο πλευρές δεν ερχόταν σε συμφωνία μέσω αβεβαιότητας από τη Red Bull σχετικά με την προσπάθεια της Porsche να εξαγοράσει το 50% της αυστριακής ομάδας. Έτσι καταλήξαμε στη λύση των διαπραγματεύσεων.
Η δήλωση της Porsche έγινε σήμερα, ενόψει του Ιταλικού Grand Prix, με την εταιρία να αναφέρει ότι οι συνομιλίες έχουν ολοκληρωθεί και ότι δεν θα επιδιωχθεί καμία συνεργασία με τη Red Bull. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Porsche:
Η συνεργασία μεταξύ της Porsche AG και της Red Bull GmbH δεν θα επιτευχθεί. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, η Porsche AG και η Red Bull GmbH είχαν συνομιλίες για το ενδεχόμενο εισόδου της Porsche στη Formula 1. Οι δύο εταιρείες έχουν πλέον καταλήξει από κοινού στο συμπέρασμα ότι αυτές οι συνομιλίες δεν θα συνεχιστούν πλέον.
Η προϋπόθεση ήταν πάντα ότι μια συνεργασία θα βασιζόταν σε ισότιμη βάση, η οποία θα περιλάμβανε όχι μόνο μια συνεργασία κινητήρα αλλά και την ομάδα. Αυτό δεν μπορούσε να επιτευχθεί. Με τις οριστικοποιημένες αλλαγές κανόνων, η σειρά αγώνων παραμένει ωστόσο ένα ελκυστικό περιβάλλον για την Porsche, το οποίο θα συνεχίσει να παρακολουθείται.
Η Porsche και η Audi επρόκειτο να εισέλθουν στην F1 το 2026 με την επόμενη γενιά των μονάδων ισχύος και την ώθηση για εστίαση στα βιώσιμα καύσιμα. Η Audi σχεδίαζε πάντα να εισέλθει στην F1 μόνο ως κατασκευαστής κινητήρων, αλλά το σχέδιο της Porsche ήταν να πάρει μερίδιο 50% στη Red Bull F1, κάτι που τελικά προκάλεσε την κατάρρευση των συνομιλιών.
Η Red Bull και η Porsche ήλπιζαν να ανακοινώσουν τα σχέδια συνεργασίας τους ήδη από το Grand Prix της Αυστρίας στα μέσα Ιουλίου.
Ο επικεφαλής της Red Bull F1, Christian Horner, τόνισε τη σημασία της διατήρησης της ανεξαρτησίας και της ικανότητάς της ομάδας να αντιδρά γρήγορα και ότι τα σχέδιά της για τη λειτουργία της Red Bull Powertrains για το 2026 εξακολουθούν να προχωρούν ανεξάρτητα από οποιονδήποτε πιθανό εισερχόμενο συνεργάτη. Όπως είπε:
Η Porsche είναι μια σπουδαία μάρκα. Αλλά τα DNA μας είναι αρκετά διαφορετικό. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων έγινε σαφές ότι υπήρχε μια στρατηγική που δεν μπορούσε να ευθυγραμμιστεί με τη δική μας.
Η Red Bull έχει αποδείξει τι μπορεί να κάνει στην F1. Και προφανώς, ως ανεξάρτητη ομάδα και τώρα κατασκευαστής κινητήρων, ανυπομονούμε να αγωνιστούμε ενάντια στους OEM κατασκευαστές με το δικό μας σύστημα μετάδοσης κίνησης καθώς και με το δικό μας πλαίσιο.
Θα είμαστε η μόνη ομάδα εκτός της Ferrari που θα έχει κινητήρα και σασί όλα σε ένα campus κάτω από μια στέγη. Πιστεύουμε ότι για τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα της ομάδας είναι απολύτως το σωστό. Και φυσικά υπάρχουν και άλλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Η RB17 για παράδειγμα, θα μπορούσαμε ενδεχομένως να παράγουμε ακόμη και τη δική μας μονάδα ισχύος για αυτή, οπότε στρατηγικά για εμάς το να έχουμε ολόκληρο το campus κάτω από μια στέγη είναι πολύ λογικό.
Πλέον η Porsche φημολογείται πως εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεργαστεί είτε με την McLaren, είτε με την Williams, με το αφεντικό της McLaren, Andreas Seidl, να είναι ο άνθρωπος πίσω από την ηγεμονία της Porsche στο Le Mans και εξακολουθεί να έχει εξαιρετικές επαφές με την Porsche, ενώ στη Williams, ο Jost Capito είναι ο άνθρωπος πίσω από την επιτυχία της Volkswagen στο WRC.