Η BMW έκανε γνωστό ότι θα σταματήσει την παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του 3θυρου Mini στο εργοστάσιο της βρετανικής εταιρίας στην πόλη Cowley, στα περίχωρα της Οξφόρδης της Αγγλίας και θα την μεταφέρει στην Κίνα.

Η Mini κατασκευάζει περίπου 40.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μοντέλου ετησίως, με την παραγωγή να ολοκληρώνεται κάποια στιγμή το επόμενο έτος, ως μέρος των σχεδίων της BMW για την αναμόρφωση της γκάμας της Mini από το 2024.

Αυτό είναι μεγάλο πλήγμα στις ελπίδες ότι η Βρετανία θα μπορούσε να γίνει παγκόσμιος κόμβος για την κατασκευή οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων, με το εργοστάσιο της Οξφόρδης να μην παράγει ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό πυροδοτεί τους φόβους ότι το εργοστάσιο μπορεί να καταστεί απαρχαιωμένο και να εγκαταλειφθεί εξ ολοκλήρου από τη BMW και τη Mini, καθώς υπάρχουν φήμες που αναφέρουν ότι η Great Wall ίσως το αγοράσει και να παράγει τα δικά της οχήματα εκεί.

Η νέα επικεφαλής της Mini, Stefanie Wurst, διέψευσε αυτές τις φήμες, ωστόσο, δήλωσε κατηγορηματικά ότι η Οξφόρδη θα είναι πάντα το σπίτι της Mini. Πρόσθεσε, δε ότι η απόφαση να σταματήσει η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο δεν συνδέεται με το Brexit ούτε με τις διασυνοριακές τριβές μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκή Ένωση που προκαλείται από αυτό, τονίζοντας:

Το εργοστάσιο της Οξφόρδης δεν είναι προετοιμασμένο για ηλεκτρικά οχήματα. Θα χρειαστεί ανακαίνιση και επένδυση.

Επιπλέον, οι Times αναφέρουν ότι, εκτός από το ηλεκτρικό Mini, το επερχόμενο Aceman της μάρκας –που είδαμε πρόσφατα σε μορφή πρωτοτύπου– θα κατασκευάζεται επίσης στην Κίνα. Ωστόσο, η ηλεκτρική έκδοση του Mini Countryman θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της BMW, στη Λειψία της Γερμανίας.