Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, οι “θεοί” των ανδρείκελων δοκιμών πρόσκρουσης στη GM δημιούργησαν τον Hybrid I, ο οποίος σχεδιάστηκε να αντιπροσωπεύει τον μέσο άνδρα σε ύψος, βάρος και αναλογίες. Όταν οι μηχανικοί χρειάζονταν ανδρείκελα για να αντιπροσωπεύουν γυναίκες, παιδιά και βρέφη, απλά άλλαζαν το μέγεθος του Hybrid I, αντί να δημιουργήσουν τις μέσες μορφές άλλων ανθρώπινων φύλων και ηλικιών.

1Διάβασε επίσης

Ο λόγος γιατί οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να τραυματιστούν σε ένα τροχαίο ατύχημα

Το πρώτο crash test dummy με εστίαση στις γυναίκες ήρθε μόλις το 2011, αλλά αυτό αντιπροσώπευε μόλις το 5% των γυναικών, καθώς είχε ύψος 150 εκατοστά και ζύγιζε 50 κιλά, ήτοι είχε το σωματότυπο και το βάρος ενός έφηβου κοριτσιού. Αυτό το ανδρείκελο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα.

Ωστόσο, μια ερευνητική ομάδα στη Σουηδία δημιούργησε επιτέλους ένα ομοίωμα για να διορθώσει αυτή την επί δεκαετίες παράβλεψη. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς σύμφωνα με μελέτες οι γυναίκες έχουν 73% περισσότερες πιθανότητες από τους άνδρες να τραυματιστούν σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα.

Πέρυσι, το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) μελέτησε ατυχήματα 18 ετών και αφού αφαιρέθηκαν οι διαφορές στο μέγεθος του οχήματος, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες εξακολουθούσαν να έχουν διπλάσιες πιθανότητες να τραυματιστούν μέτρια και λίγο περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά από τους άντρες, ενώ είναι 2,5 φορές πιο πιθανό να υποστούν μέτριους τραυματισμούς στα πόδια.

Το νέο “γυναικείο” ανδρείκελο έχει ύψος 160 εκατοστά και ζυγίζει 62 κιλά. Στις ΗΠΑ, η μέση γυναίκα έχει ύψος 162,5 εκατοστά και ζυγίζει 77,5 κιλά, ενώ η μέση Ευρωπαία έχει ύψος 165 εκατοστά και ζυγίζει 70 κιλά. Το στήθος και οι γοφοί του νέου δοκιμαστικού ανδρείκελου αντιπροσωπεύουν καλύτερα τη φυσιολογία της μέσης γυναίκας, με την βιομηχανική του να αντιπροσωπεύει καλύτερα τη μέση γυναίκα με λιγότερη μυϊκή μάζα και μυϊκή δύναμη από τους άνδρες, και αντίστοιχα μικρότερη δυσκαμψία στις αρθρώσεις από τους άνδρες.

2

Η Astrid Linder, μηχανικός και διευθύντρια οδικής ασφάλειας στο Σουηδικό Εθνικό Ινστιτούτο Οδοποιίας και Μεταφορών, ηγήθηκε της ερευνητικής ομάδας για το νέο ανδρείκελο δοκιμών πρόσκρουσης. Η Linder είπε ότι η πτυχή της ακαμψίας είναι ιδιαίτερα σημαντική, επειδή οι γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο από χτυπήματα σε ατυχήματα χαμηλής σοβαρότητας από τους άνδρες, τονίζοντας:

Διαπιστώσαμε ότι θα μπορούσατε να έχετε αρκετά διαφορετικές επιδόσεις στις διαφορετικές θέσεις του οχήματος, ανάλογα με το αν ήταν το αρσενικό ή το θηλυκό ανδρείκελο σε αυτές τις θέσεις.

Επιπλέον, ένα ανδρείκελο με τις σωστές αναλογίες δίνει καλύτερα δεδομένα για τα ατυχήματα με τους αερόσακους στις γυναίκες που κάθονται πιο κοντά στο τιμόνι, καθώς και πώς αποδίδουν οι ζώνες ασφαλείας σε διαφορετικά σχήματα ισχίου με πιο εύκαμπτες αρθρώσεις.