Κάθε χρόνο αυξάνεται το ποσοστό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στη Νορβηγία, με τη νορβηγική κυβέρνηση να έχει θέσει ως στόχο το 2025 όλα τα καινούρια οχήματα που θα πωλούνται εντός της επικράτειας να είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου ή plug-in hybrids χαμηλών εκπομπών. Και φαίνεται ότι θα τα καταφέρει.

1

Κατά το 2022, το 79,3% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στη χώρα ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Το ποσοστό αυτό αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ, κάτι που αποδεικνύει ότι οι Νορβηγοί έχουν ήδη ενστερνιστεί την ηλεκτροκίνηση. Πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 64,5%, το 2020 ήταν 54,3%, το 2019 ήταν 42,4%, το 2018 ήταν 31,2%, το 2017 το ποσοστό άγγιξε το 20,8%, ενώ το 2013 ήταν μόλις 5,5%.

2

Πιο συγκεκριμένα, κατά το 2022 πουλήθηκαν 174.329 νέα αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 138.265 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV). Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε το Tesla Model Y με 17.356 πωλήσεις (10% μερίδιο αγοράς), με την Tesla να είναι η best-seller εταιρία με 21.303 πωλήσεις (12,2% μερίδιο αγοράς). Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων βρέθηκε το Volkswagen ID.4 (11.561 πωλήσεις – 6,6% μερίδιο αγοράς) και στη τρίτη το Skoda Enyaq (7.758 πωλήσεις – 4,3% μερίδιο αγοράς).

Η Volkswagen ήταν η εταιρία που σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις μετά την Tesla (20.184 – 11,6% μερίδιο αγοράς), με την BMW να ακολουθεί (14.038 – 8,1% μερίδιο αγοράς).

3

Η Νορβηγία εδώ και χρόνια με στόχο να προωθεί την ηλεκτροκίνηση πρόσφερε σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως απαλλαγή ΦΠΑ 25% για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, απαλλαγή από σχεδόν όλους τους φόρους και τα τέλη, απαλλαγή από τη πληρωμή διοδίων και στάθμευσης, με τους κατόχους τους να μπορούν να χρησιμοποιούν τις λωρίδες των μέσων μαζικής μεταφοράς και τις λωρίδες έκτακτης ανάγκης.

4

Ωστόσο από φέτος οι φοροελαφρύνσεις μειώνονται σημαντικά και έτσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον επιβαρύνονται με ΦΠΑ 25%, με τους κατόχους τους να πρέπει να πληρώσουν επιπλέον μια σειρά φόρων και τελών. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να διαβάσεις στο ακόλουθο άρθρο.