Η επίσημη αίτηση της Andretti Global να εισέλθει στην F1 με την Cadillac και την υποστήριξη από τη General Motors έχει ταράξει τα νερά στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, προκαλώντας πολιτική διαμάχη μεταξύ των ομάδων και του προέδρου της παγκόσμιας ομοσπονδίας (FIA), Mohammed Ben Sulayem.

Ο Sulayem είναι μέχρι σήμερα μια μοναχική φωνή, που δημόσια υποστηρίζει την είσοδο νέων ομάδων και των φιλοδοξιών της Andretti-Cadillac. Ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, η FOM (Formula One Management), καθώς και η πλειονότητα των ομάδων του grid, είναι δύσπιστοι σχετικά με την προστιθέμενη αξία που θα μπορούσε να φέρει στο άθλημα η Andretti-Cadillac, και ορισμένες ομάδες πιστεύουν ότι μόνο μια αποζημίωση περίπου 500 εκατομμύρια δολαρίων θα δικαιολογούσε το αμερικάνικο project να πάρει το πράσινο φως.

Σύμφωνα με την ισχύουσα Συμφωνία Concorde, για να εισέλθει μια νέα ομάδα στην Formula 1 χωρίς να αγοράσει κάποια υπάρχουσα οντότητα, θα πρέπει να καταβάλει 200 εκατομμύρια δολάρια, με το ποσό αυτό να διαιρείται και να εισπράττεται από τις ομάδες.

Ωστόσο, οι περισσότερες από τις υπάρχουσες ομάδες ενοχλούνται από την πολιτικοποίηση του Andretti και δεν βλέπουν τα σχέδια της GM ως γνήσια θέληση να εισέλθει στην F1, καθώς οι ομάδες θεωρούν ότι η Andretti-Cadillac σκοπεύει να χρησιμοποιεί debadged power units από τη Renault. Έτσι, πιστεύουν ότι το τρέχον τέλος των 200 εκατομμυρίων δολαρίων είναι πολύ χαμηλότερο απ’ότι πραγματικά χρειάζεται για να αντισταθμιστεί η απώλεια εισοδήματος, εάν τα χρήματα για τα εμπορικά δικαιώματα μοιραστούν με μια επιπλέον ομάδα.

Παρότι οι ομάδες δεν έχουν επίσημο λόγο για την έγκριση μιας νέας ομάδας στο grid, είναι πολύ απίθανο η FOM, η οποία αποφασίζει σε συνεργασία με τη FIA, να υποστηρίξει τα σχέδια των ομάδων εάν υπάρχει ευρεία αντίσταση από αυτές. Ωστόσο, ο Ben Sulayem θεωρεί ότι είναι λίγα τα μειονεκτήματα στην ύπαρξη περισσότερων ομάδων και πιστεύει ότι μόνο καλό μπορεί να προκύψει από τη συμμετοχή ενός κατασκευαστή όπως η GM, λέγοντας:

Σήμερα υπάρχουν δύο πλευρές της βιωσιμότητας. Υπάρχει βιωσιμότητα του περιβάλλοντος και υπάρχει βιωσιμότητα του αθλήματος. Αν θέλετε να διατηρήσετε το άθλημα, πρέπει να το ανοίξετε στους υπόλοιπους κατασκευαστές. Και για εμάς, επιτρέπεται να έχουμε 12 ομάδες στο grid.

Για να έχουμε μια μεγάλη εταιρεία όπως η GM, η οποία είναι μία από τις πέντε κορυφαίες στον κόσμο, θα πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να έρθουν στη Formula 1. Αυτός είναι ο τρόπος που θα ήθελα να δω το μέλλον: να έχουμε έναν επίσημο κατασκευαστή (ΟΕΜ) με βιωσιμότητα.

Ένας ΟΕΜ κατασκευής θα ωθούσε πραγματικά το άθλημα περαιτέρω. Χρειάζομαι απλώς έναν λόγο γιατί δεν θα πρέπει να είμαστε ευπρόσδεκτοι.

Κάθε μεμονωμένος συνεργάτης εκεί [στη F1] ή ενδιαφερόμενος εκεί, θα πρέπει να καλωσορίζει έναν OEM, ειδικά από την Αμερική. Έχουμε τρεις αγώνες εκεί [στις Ηνωμένες Πολιτείες] και δεν έχουμε ίσως έναν αγωνιστή, έναν οδηγό και σίγουρα δεν έχουμε έναν κατασκευαστή.

Καλωσορίζω οποιονδήποτε θέλει να γεμίσει τις 12 [θέσεις], αλλά να είναι κατάλληλες ομάδες. Έχουμε δεχτεί καλές ομάδες αλλά και μικρότερες ομάδες, όπως η Haas και η Sauber. Ελπίζω ότι αυτό θα αλλάξει και θα μπορέσουμε να έχουμε μια σωστή ομάδα στο grid. Θα είναι περίεργο [να είναι] στο 11, και όχι στο 10 ή στο 12. Αλλά θα δούμε.