Η 45η διοργάνωση του Rally Dakar πέρασε στην ιστορία, και ο Nasser Al-Attiyah ήταν για ακόμα μια χρονιά ο μεγάλος νικητής του πιο δύσκολου αγώνα αντοχής στον κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα, ο Καταριανός οδηγός, έχοντας στο δεξί κάθισμα για πλοηγό τον Matthieu Baumel, κατάκτησε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη νίκη μετά από 4.609 αγωνιστικά χιλιόμετρα και 14 ειδικές διαδρομές στις αντίξοες συνθήκες της ερήμου της Σαουδικής Αραβίας.

Αυτή ήταν η 5η νίκη στην καριέρα του Al-Attiyah στο συγκεκριμένο αγώνα αντοχής, καθώς στο παρελθόν είχε βρεθεί στην πρώτη θέση του Rally Dakar το 2011, το 2015, το 2019, και το 2022, ενώ το 2021 είχε τερματίσει στη 2η θέση. Έχοντας ως σύμμαχο την αξιοπιστία του Toyota Hilux T1+, το πλήρωμα επιβεβαίωσε τον τίτλο του φαβορί, καθώς καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα οδήγησε με σταθερό ρυθμό αποφεύγοντας τα λάθη. Το ότι ο Al-Attiyah δεν πήρε ρίσκα φαίνεται ότι κέρδισε μόλις τις 3 από τις 14 ειδικές.

Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing έλεγξε για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα τον ρυθμό, καθώς βρέθηκε στην πρωτοπορία του από την τρίτη ειδική διαδρομή, ενώ ήδη από την έκτη ειδική είχε αποκτήσει ένα ασφαλές προβάδισμα μεγαλύτερο της 1,5 ώρας από τον οδηγό της δεύτερης θέσης. Σε αυτήν βρέθηκαν αρκετοί οδηγοί, με τον Sebastian Loeb με το Hunter T1+, με πλοηγό τον Fabian Lurquin, να καταφέρνει την προτελευταία ημέρα να ανέβει δεύτερος και να τερματίσει εκεί.

Ο Γάλλος είχε συνεχόμενα κλαταρίσματα στις πρώτες ειδικές, ενώ έκανε ένα σημαντικό λάθος στα μέσα του αγώνα, κάτι που τον άφησε μακριά από την κορυφή. Ωστόσο, ο Loeb κατέκτησε έπειτα 6 συνεχόμενες ειδικές, και έγινε ο πρώτος οδηγός που πετυχαίνει κάτι τέτοιο στο Rally Dakar. Παρότι, όμως, κέρδισε τις 7 από τις 14 ειδικές, ο Γάλλος της Bahrain Raid Xtreme δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από το να τερματίσει με διαφορά 1 ώρας και 20 λεπτών.

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Lucas Moraes με τον Timo Gottschalk, οδηγώντας ένα Toyota Hilux T1+ της Overdrive Racing (μη εργοστασιακή συμμετοχή). Αυτή ήταν η πρώτη συμμετοχή του οδηγού στον θρυλικό αγώνα, με το πλήρωμα να ακολουθεί σωστή στρατηγική και να εκμεταλλεύεται τα λάθη των αντιπάλων, δείχνοντας εντυπωσιακή ωριμότητα.

Ακολούθησαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση οι δύο άλλοι οδηγοί της Toyota Gazoo Racing, με τον Giniel de Villiers και πλοηγό τον Dennis Murphy να τερματίζει 4ος και ο Henk Lategan με πλοηγό τον Brett Cummings στη πέμπτη θέση, αμφότεροι με ένα Toyota Hilux T1+, ολοκληρώνοντας το θρίαμβο της ιαπωνικής ομάδας.

Αντιθέτως, παταγώδη αποτυχία μπορεί να χαρακτηριστεί το φετινό Dakar για την εργοστασιακή συμμετοχή της Audi, καθώς το μοναδικό -από τα τρία- RS Q e-tron E2 που είδε την καρό σημαία ήταν αυτό του Mattias Ekstrom (με πλοηγό τον Emil Bergkvist), στη 14η θέση. Το γερμανικό αγωνιστικό φάνηκε μεν σε κάποιες ειδικές να έχει την ταχύτητα, αλλά λάθη των οδηγών και πολλά προβλήματα αξιοπιστίας ήταν οι λόγοι των πολύ κακών αποτελεσμάτων. Οι Carlos Sainz-Lucas Cruz και Stephane Peterhansel-Edouard Boulanger εγκατέλειψαν αρκετά νωρίς με ατυχήματα στους αμμόλοφους της ερήμου.

Περνώντας στις μοτοσικλέτες, ο αγώνας ήταν άκρως συναρπαστικός καθώς σχεδόν κάθε μέρα άλλαζε ο πρωτοπόρος. Νικητής ήταν ο Kevin Benavides, με τον teammate του στην Red Bull KTM, Toby Price, να έρχεται δεύτερος με μόλις 40 δευτ. διαφορά. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Skyler Howes της Husqvarna.

Στα Quads, νικητής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ήταν o Alexandre Giroud, με Yamaha Raptor 700. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε τον αγώνα ο Francisco Moreno Flores, ενώ ο Pablo Copetti, αμφότεροι με Yamaha Raptor 700, συμπλήρωσαν το φετινό βάθρο.

Στα φορτηγά, πρώτοι την καρό σημαία είδαν οι Janus Van Kasteren-Darek Rodewald-Marcel Snijders με το φορτηγό της Iveco. Οι Martin Macic-Frantisek Tomasek-David Svada, επίσης με Iveco, τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, με τον θρίαμβο της ιταλικής Iveco να έρχεται με την τρίτη θέση των Martin Van Den Brink-Rijk Mouw-Erik Kofman.

Στα SSV νικητές στο φετινό Rally Dakar ήταν οι Eryk Goczal-Oriol Mena της Energylandia Rally Team. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Marek Goczal-Maciej Marton της ίδιας ομάδας, με τους Rokas Baciuska-Oriol Vidal Monticano, της εργοστασιακής ομάδας Red Bull CAN-AM, να συμπληρώνουν το βάθρο.

Τέλος, στην κατηγορία των Lightweight Prototype, οι Austin Jones-Gustavo Gugelmin της Red Bull Off-Road Jr Team USA by BFG κέρδισαν τον αγώνα. Ακολούθησαν στη δεύτερη θέση οι Seth Quintero-Dennis Zenz της Red Bull Off-Road Junior Team by BF Goodrich, ενώ οι Guillaume De Mevius-Francois Cazalet της GRally Team συμπλήρωσαν την τρίτη θέση του βάθρου.