Η Nissan είδε την πιστοληπτική της ικανότητα να υποβαθμίζεται σε επίπεδο μη επενδυτικής βαθμίδας (junk) από την S&P Global Ratings, σε ένα πλήγμα για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, που ακολουθεί τις δικαστικές περιπέτειες του πρώην επικεφαλής της, Carlos Ghosn, καθώς και τη στροφή του κλάδου προς τον εξηλεκτρισμό.
Η πιστοληπτική αξιολόγηση της Nissan μειώθηκε κατά μία βαθμίδα σε καθεστώς junk από BB+ που ήταν προηγουμένως, με τον οίκο αξιολόγησης S&P Global Ratings να επικαλείται την ασθενέστερη κερδοφορία και να εκτιμά ως “μη ιδιαίτερα πιθανή” μια ισχυρή ανάκαμψη των πωλήσεων και των κερδών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μολονότι η Nissan ανέκαμψε από δύο χρόνια ζημιών και έχει ως στόχο την καταγραφή λειτουργικών κερδών 360 δισ. γεν (2,7 δισ. δολαρίων) το λογιστικό έτος που ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου, υποφέρει από έλλειψη νέων μοντέλων που να αποτελούν θέλγητρο για τους αγοραστές. Μολονότι η αποδυνάμωση του γιεν στα τέλη του 2022 ενίσχυσε την εισροή εσόδων στην ιαπωνική εταιρεία, η ανάκαμψη του νομίσματος αίρει σε μεγάλο βαθμό το συγκεκριμένο πλεονέκτημα.
Οι επιδόσεις στην εταιρεία ήταν υποτονικές για περισσότερα από τρία χρόνια/ Πλέον αναμένουμε ότι τα κέρδη της θα παραμείνουν πιο αδύναμα από ό,τι υποθέταμε προηγουμένως, δεδομένης της προοπτικής μιας άλλης δύσκολης χρονιάς, το 2023,
ανέφερε η S&P σε δήλωση της.
Η κερδοφορία της Nissan θα παραμείνει πίσω από εκείνη των ανταγωνιστών της για τα επόμενα ένα έως δύο χρόνια, σημείωσε η S&P. Ο οίκος τονίζει ότι ζητήματα αλυσίδας εφοδιασμού συνεχίζουν να υφίστανται, καθυστερώντας οποιαδήποτε ανάκαμψη στις πωλήσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη – και πιέζοντας τις εταιρείες να χαμηλώσουν τις τιμές.
Η κατηγοριοποίση σε junk σημαίνει πρακτικά ότι η Nissan θα πρέπει να πληρώνει υψηλότερο κόστος για να πουλά ομόλογα αποτιμημένα σε ξένο νόμισμα στο εξωτερικό. Το outlook για τη Nissan, σύμφωνα με την S&P, παραμένει σταθερό, με βάση τη σταδιακή βελτίωση της κερδοφορίας και την “συντηρητική” πολιτική της ως προς τον χρηματοοικονομικό σχεδιασμό.
Για το λογιστικό έτος από την 1η Απριλίου 2023 έως τις 31 Μαρτίου 2024, η εταιρεία αναμένεται να πουλήσει 3,6 έως 3,7 εκατ. αυτοκίνητα, έναντι στόχου για 5,4 εκατ. οχήματα στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Nissan.
Η S&P είπε επίσης ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αυξήσει την αξιολόγησή της εάν, τους επόμενους 12 έως 18 μήνες, η Nissan μπορέσει να βελτιώσει σημαντικά τις πωλήσεις και να αυξήσει τις ταμειακές ροές. Ωστόσο, η αξιολόγησή της θα μπορούσε να μειωθεί, ανέφερε ο οργανισμός, εάν η ελεύθερη λειτουργική ταμειακή ροή γίνει αρνητική μακροπρόθεσμα ή η οικονομική βάση της εταιρείας επηρεαστεί από μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις ή η θέση της στην αγορά πέσει περαιτέρω στη Βόρεια Αμερική ή την Κίνα.