Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πληρούν το πρότυπο Euro 7 της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2035.
Το πρότυπο Euro 7 που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2022, περιλαμβάνει ένα σύνολο κανόνων για την υποστήριξη ενός πιο πράσινου και υγιούς μέλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτοί οι κανόνες θα διασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα θα είναι πιο καθαρά, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα την κατάσταση σε πόλεις όπου τα προβλήματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι μεγαλύτερα.
Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη επισημαίνει ότι το πρότυπο Euro 7 θα παρέχει μόνο μείωση 4% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) όταν θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2026 ή 2027 και μετά, ενώ τα περιβαλλοντικά οφέλη θα λιγοστά. Όμως το σίγουρο είναι ότι θα ανεβάσουν την τιμή των αυτοκινήτων δημιουργώντας οικονομικά εμπόδια τόσο στους καταναλωτές όσο και στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Το Euro 7 θα ασκήσει πρόσθετη οικονομική πίεση στους καταναλωτές και μεγαλύτερα ποσά επενδύσεων για τους κατασκευαστές, με τη μέση τιμή αύξησης των αυτοκινήτων να είναι περίπου 2.000 ευρώ.