Το Euro 7 θα κάνει τα αυτοκίνητα 2.000 ευρώ ακριβότερα

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι νέοι κανονισμοί Euro 7 θα οδηγήσει σε άμεσες αυξήσεις των τιμών των νέων αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορεία κατά 4 έως 10 φορές υψηλότερες από αυτές που αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (184 ευρώ για αυτοκίνητα και βαν με κινητήρες βενζίνης, 446 ευρώ για αυτοκίνητα και βαν με κινητήρες ντίζελ και 2.765 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες ντίζελ).

Συγκεκριμένα οι αυξήσεις των μέσων τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες βενζίνης θα ανέλθουν στα 1.862 ευρώ, με κινητήρες diesel τα 2.629 ευρώ, ενώ οι αυξήσεις για φορτηγά με κινητήρες πετρελαίου και λεωφορεία, αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 11.707 ευρώ.

Πρόκειται για νέο σημαντικό πλήγμα για τις εταιρείες που πρέπει να επενδύσουν πολύ περισσότερα χρήματα ώστε να πληρούν τις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων, αλλά και για τους καταναλωτές οι οποίοι έχουν δει ήδη τις τιμές των οχημάτων να έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι νέοι κανόνες εκπομπών αφορούν την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από τη στιγμή που θα αρχίσει να ισχύει η νόρμα Euro 7 από τον Ιούλιο του 2025.

Εκτός από το άμεσο κόστος, η πρόταση των κανονισμών του Euro 7 θα προκαλέσει έμμεσο κόστος, όπως η υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος καυσίμου κατά 3,5% – ύψους 20.000 ευρώ επιπλέον για φορτηγά και 650 ευρώ για αυτοκίνητα και βαν.

Αυτές οι έμμεσες δαπάνες, οι οποίες αγνοούνται στην εκτίμηση επιπτώσεων της Ε.Ε, έρχονται πάνω από τις άμεσες δαπάνες. Θα πρόσθεταν στο συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας ενός οχήματος, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε μια εποχή υψηλού πληθωρισμού και ανόδου των τιμών της ενέργειας.

Οι επιλογές των καταναλωτών συνεχώς στενεύουν, καθώς τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να παραμένουν αρκετά ακριβότερα σε πολλές περιπτώσεις από τα συμβατικά. Είναι ενδεικτικό ότι σε χωριστή της έρευνα η ACEA επισημαίνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι δυσκολεύονται να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των τιμών τους.

Ενδιαφέρον έχει επίσης το στοιχείο που επισημαίνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, σύμφωνα πάντα με την οποία, παρά τις πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 7 πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το πολύ 4% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Επίσης η ίδια μελέτη που επικαλείται η ACEA δείχνει ότι παρά τα ελάχιστα αυτά περιβαλλοντικά οφέλη, τα πρότυπα Euro 7 θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση αγοραία τιμή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με το υψηλό ενεργειακό κόστος και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, η ACEA εκτιμά ότι τα αυτοκίνητα που θα πληρούν τους νέους κανονισμούς Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% του συνόλου στους δρόμους της ΕΕ το 2035.

Για αυτούς τους λόγους, χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία αντιτίθενται στην εφαρμογή του Euro 7.

Παρά τις νομοθετικές προσπάθειες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα οχήματα, υπάρχει αξιοσημείωτη έλλειψη πρωτοβουλιών τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε εθνικό επίπεδο για την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, αναφέρει η ACEA. Τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (τα λεγόμενα ECV) επιβεβαιώνουν ότι η οικονομική δυνατότητα αγοράς παραμένει σημαντικό εμπόδιο για τους ευρωπαίους καταναλωτές, καθώς πολλοί αναγκάζονται να απέχουν από την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Ως στοιχείο αναφέρεται πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% ή λιγότερο του μεριδίου αγοράς σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη της ΕΕ. Οι χώρες αυτές συγκεντρώνονται κυρίως στην Κεντρική και Ανατολική και Νότια Ευρώπη, όπου το μέσο καθαρό εισόδημα είναι 13.000 ευρώ. Αντίθετα, τα υψηλότερα μερίδια (30% και άνω στα ηλεκτρικά) εντοπίζονται σε μόλις πέντε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης όπου το καθαρό εισόδημα ξεπερνά τις 32.000 ευρώ, αναφέρει η ACEA.

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η αντικατάσταση παλαιότερων, πιο ρυπογόνων οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ με αυτοκίνητα που πληρούν τα πρότυπα Euro 6, παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση νέων οχημάτων, θα επιφέρει μείωση 80% στις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές έως το 2035 (σε σύγκριση με το 2020). Κατά την ίδια περίοδο, τα πιο αυστηρά πρότυπα Euro 7 (που τα NOx και σωματίδια ορίζονται στο μηδέν) θα μείωναν τις εκπομπές NOx στις οδικές μεταφορές έως και κατά 4% επιπλέον για αυτοκίνητα και βαν και 2% για φορτηγά, σε σύγκριση με το Euro 6.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...