Η Tesla έφτασε στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων της Νορβηγίας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το 2023, επεκτείνοντας το προβάδισμά της έναντι των αντιπάλων, παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ της αμερικανικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων και των ισχυρών εργατικών συνδικάτων της σκανδιναβικής περιοχής.
Σχεδόν πέντε από τα έξι νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στη Νορβηγία πέρυσι τροφοδοτούνταν μόνο με μπαταρία, με το μερίδιο της Tesla στην αγορά της σκανδιναβικής χώρας να αυξάνεται στο 20,0% από 12,2%, που ήταν το 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νορβηγικής οδικής ομοσπονδίας (OFV), Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχήματα αντιπροσώπευαν το 82,4% των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν το 2023, από το 79,3% το 2022.
Επιδιώκοντας να γίνει η πρώτη χώρα που θα τερματίσει την πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ έως το 2025, η πετρελαιοπαραγωγός Νορβηγία απαλλάσσει τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα από πολλούς φόρους που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και ορισμένοι φόροι εισήχθησαν το 2023 και για τα EVs.
Οι μεγαλύτερες μάρκες ανά μερίδιο αγοράς μετά την Tesla ήταν η Toyota με 12,4% (8,0% το 2022) και η Volkswagen με 10,8% (από 11,6% το προηγούμενο έτος). Το Tesla Model Y ήταν και πάλι το πιο δημοφιλές μοντέλο της περασμένης χρονιάς, μπροστά από το Volkswagen ID.4 και το Skoda Enyaq.
Η Christina Bu, επικεφαλής της Νορβηγικής Ένωσης ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ότι τα προβλήματα της Tesla με τα εργατικά συνδικάτα στη Σκανδιναβία δεν βλάπτουν καθόλου τις πωλήσεις της στη Νορβηγία. Επιπλέον, είπε ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί στο 95% το 2024, ένα χρόνο πριν επιτευχθεί ο στόχος του 100% του νορβηγικού κοινοβουλίου, τονίζοντας:
Είναι ένα μεγάλο άλμα, αλλά είχαμε ένα παρόμοιο άλμα στο παρελθόν, από το 2021 έως το 2022, όπου είχαμε ένα άλμα σχεδόν 15 ποσοστιαίων μονάδων, οπότε νομίζω ότι μπορούμε να το κάνουμε το 2024.
Στην πρωτεύουσα της Νορβηγίας, το Όσλο, περισσότερο από το ένα τρίτο των ιδιωτικών αυτοκινήτων της πόλης είναι πλέον πλήρως ηλεκτρικά, αριθμός που θα μπορούσε να φτάσει το 50% τα επόμενα δύο χρόνια, προέβλεψε η Bu.