Υποχρεωτικά με “μαύρο κουτί” όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη από τον Ιούλιο του 2024

Σχετικά άρθρα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει έως το 2030 να μειώσει κατά 50% τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς που προέρχονται από ατυχήματα αυτοκινήτων. Παράλληλα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) έχει προτείνει να γίνουν υποχρεωτικά βασικά συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα, όπως ο περιοριστής ταχύτητας.

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι από τον Ιούλιο του 2024, όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με μια συσκευή, που ονομάζει Event Data Recorder (EDR), ως βασικό χαρακτηριστικό.

Αυτή η απαίτηση ισχύει για επιβατικά αυτοκίνητα που υπάγονται στην κατηγορία M1, τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν έως και οκτώ θέσεις επιβατών, επιπλέον της θέσης του οδηγού. Επιπλέον, τα επαγγελματικά οχήματα της κατηγορίας N1, συμπεριλαμβανομένων των pickups και των βαν που δεν υπερβαίνουν τα 3.500 κιλά, θα πρέπει επίσης να εξοπλισμένα με αυτή τη συσκευή.

Το σύστημα EDR είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων συμβάντων, παρόμοια με το “μαύρο κουτί” των αεροπλάνων η οποία θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται μόνο με τα ατυχήματα.

Το EDR θα βοηθήσει τις αρχές με τα δεδομένα που χρειάζονται για την ανάλυση ενός τροχαίου ατυχήματος, διευκολύνοντας τες να ελέγξουν ποιος φταίει. Θα καταγράφει τα δεδομένα για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, δηλαδή πέντε δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή και 0,3 δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση. Η συσκευή θα έχει επίσης πληροφορίες σχετικά με τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος, καθώς και τον εξοπλισμό.

Όμως το EDR θα καταγράφει μόνο τη δυναμική κατάσταση του οχήματος πριν από τη σύγκρουση και σε καμία περίπτωση δεν θα καταγράφει ήχο ή βίντεο, ενώ μετά τη σύγκρουση θα ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης (ACN).

Το σύστημα EDR θα καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος, την ενεργοποίηση του συστήματος πέδησης, τη γωνία του τιμονιού, την κλίση του οχήματος στον δρόμο, εάν λειτουργούσαν διάφορα συστήματα ασφαλείας, ξεκινώντας από τις ζώνες ασφαλείας και την θέση του αυτοκινήτου στον δρόμο.

Το EDR θα είναι συνήθως ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου των αερόσακων και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί, ενώ θα ενεργοποιείται αυτόματα όταν ανοίξουν οι αερόσακοι και οι εντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Επιπλέον, θα αρχίζει η εγγραφή όταν το ενεργό καπό του οχήματος ανοίξει προς τα πάνω ή εάν υπάρξει αλλαγή στην ταχύτητα στην πλευρική ή διαμήκη κατεύθυνση άνω των 8 χλμ/ώρα μέσα σε 0,15 δευτερόλεπτα.

Οι πληροφορίες που καταγράφονται από το EDR ανήκουν στον οδηγό ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Η συσκευή λειτουργεί σε σύστημα κλειστού βρόχου και τα δεδομένα συλλέγονται ανώνυμα για να διασφαλιστεί πως ακόμη και εάν πέσουν σε λάθος χέρια να είναι άχρηστα. Για τον ίδιο λόγο, τα τέσσερα τελευταία ψηφία του αριθμού πλαισίου του οχήματος (VIN) δεν αποθηκεύονται. Επίσης δεν καταγράφεται οποιοδήποτε άλλο είδος πληροφοριών που θα αποκάλυπτε την ταυτότητα του ιδιοκτήτη.

Τα δεδομένα θα διατίθενται μόνο στις αρμόδιες αρχές ως βοήθημα κατά τη διαδικασία ελέγχου ενός ατυχήματος. Η λήψη των πληροφοριών μπορεί να γίνει μέσω της διεπαφής OBD, αλλά εάν η θύρα καταστραφεί κατά το ατύχημα, οι πληροφορίες πρέπει να είναι προσβάσιμες απευθείας από το μαύρο κουτί.

Το EDR θα εφαρμοστεί στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήτοι στην Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρο, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, και Φινλανδία.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...