Η γαλλική Forvia είναι ο 7ος μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών παγκοσμίως και ανακοίνωσε πως μέσα στην επόμενη πενταετία θα περικόψει περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, στη προσπάθεια της να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και να ενισχύσει και την κερδοφορία της.
Η εταιρεία σκοπεύει να αξιοποιήσει τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για να τοποθετηθεί καλύτερα έναντι των ασιατικών ανταγωνιστών, εν μέσω της στροφής του κλάδου προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο τέλος του 2023, η Forvia απασχολούσε περίπου 75.500 εργαζομένους στην Ευρώπη, με την μείωση των 10.000 θέσεων να αποτελεί το 13% των υπαλλήλων της. Παγκοσμίως απασχολεί περισσότερους από 157.000 υπαλλήλους.
Η μείωση του προσωπικού θα γίνει κυρίως μέσω συνταξιοδοτήσεων, παραιτήσεων και μειωμένων προσλήψεων. Η Forvia πρόσθεσε ότι θέλει επίσης να βελτιώσει την κερδοφορία της στην Ευρώπη και να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα.
Η Forvia, η οποία σχηματίστηκε μέσω της συγχώνευσης του γαλλικού προμηθευτή Faurecia και του γερμανικού κατασκευαστή φωτισμού και ηλεκτρονικών Hella το 2022, σχεδιάζει να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση των δαπανών ανάπτυξης και να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα μέσω της μείωσης του εργατικού δυναμικού.
Η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει ετήσια εξοικονόμηση περίπου 500 εκατ. ευρώ έως το 2028, έχοντας περιθώριο κέρδους άνω του 7%, σε σύγκριση με τις αποδόσεις 2,5% που καταγράφηκαν πέρυσι. Για το 2024 η Forvia αναμένει τζίρο μεταξύ 27,5 – 28,5 δισ. ευρώ, με λειτουργικό περιθώριο κέρδους μεταξύ 5,6% και 6,4%
Ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia Patrick Koller ανακοίνωσε πως οι προσπάθειες αναδιάρθρωσης της εταιρίας θα περιλαμβάνουν προσαρμογές στην περιφερειακή παραγωγή, το προσωπικό και τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης, ώστε να ευθυγραμμιστούν με το εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η είδηση είχε ως αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρίας να αυξηθεί έως και 5,9%, σηματοδοτώντας τη σημαντικότερη άνοδο από τις 14 Δεκεμβρίου και αντισταθμίζοντας μερικώς τις ετήσιες απώλειες, που ανέρχονται σε περίπου 18%.
Με την μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παρουσιάζει ύφεση εν μέσω μειωμένων κινήτρων και υψηλών τιμών, τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι προμηθευτές σχεδιάζουν στρατηγικές, διατηρώντας παράλληλα τους γενικούς τους στόχους. Την περασμένη εβδομάδα, η Continental οριστικοποίησε τα σχέδια για την περικόψει 7.150 θέσεις εργασίας από τον κλάδο αυτοκινήτων της.
Η Continental θέλει να μειώσει τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη στο 9% των πωλήσεων έως το 2028, από το 12% που θα είναι φέτος. Επιπλέον η γερμανική εταιρία επιδιώκει επίσης να συνενώσει διάφορες τοποθεσίες στη Γερμανία και αλλού, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών έρευνας και ανάπτυξης, για να μειώσει τα κόστη της.