Formula 1: Δεν θα αλλάξουν οι ζάντες σε 16″ το 2026. Παραμένουν 18″

Σχετικά άρθρα

Η Formula 1 πρόκειται να διατηρήσει τις ζάντες 18 ιντσών και με τον ερχομό των νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ το 2026, αφού απορρίφθηκε μια πιθανή αλλαγή σε τροχούς 16 ιντσών, με τα ελαστικά να έχουν ελαφρώς διαφορετικό μέγεθος και σχήμα.

Το μικρότερο μέγεθος ζάντας ήταν υπό εξέταση στη προσπάθεια της FIA να μειώσει το συνολικό βάρος των μονοθεσίων του 2026. Ωστόσο, η Pirelli αντιτάχθηκε στην αλλαγή τόσο για λόγους πρακτικότητας όσο και λόγω των πιθανών επιπτώσεων στο μάρκετινγκ.

Η F1 άλλαξε από τις 13 στις 18 ίντσες το 2022, αντικατοπτρίζοντας την τάση της ευρύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας και η μείωση της διάστασης θεωρήθηκε ως ένα βήμα προς τα πίσω, τόσο όσον αφορά την εικόνα του αθλητισμού όσο και τη μεταφορά της τεχνολογίας στον δρόμο.

Ένα νέο μέγεθος θα απαιτούσε επίσης σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής της Pirelli, οι οποίες θα πρέπει να γίνουν εγκαίρως για να ξεκινήσει ένα πλήρες πρόγραμμα δοκιμών μέσα στο 2025. Θα δημιουργούσε επίσης μια πρόσθετη πρόκληση για τις ομάδες.

Είμαστε κοντά στην τελική έκδοση των μεγεθών. Προφανώς όταν σχεδιάζεις τον τροχό, πρέπει να λάβεις υπόψη όλο το πακέτο, τα φρένα, τον τροχό, την ανάρτηση, το ελαστικό, οπότε πιστεύω ότι είμαστε κοντά στα τελικά μεγέθη. Πρέπει να αλλάξουμε γιατί το νέο μονοθέσιο είναι διαφορετικό και σε κάθε περίπτωση πρέπει να σχεδιάσουμε ένα μικρότερο ελαστικό.

Η συζήτηση είναι μεταξύ ελαστικών 16 και 18 ιντσών. Και η προτίμησή μας είναι να παραμείνουμε στα ελαστικά των 18 ιντσών. Και πιστεύω ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι για να παραμείνουμε σε 18 ιντσών ζάντες με μικρότερα ελαστικά, αλλά και πάλι με την ίδια ζάντα. Αυτό συζητάμε, λίγο μικρότερη διάμετρο, ελαφρώς χαμηλότερο προφίλ και ελαφρώς στενότερο ελαστικό.

Υπάρχει ένα στοιχείο που είναι το βάρος. Και σαφώς αυτό επηρεάζει όλο το πακέτο, αλλά και τους τροχούς. Η διαφορά μεταξύ ενός τροχού 16″, ενός τροχού 18″ και ενός στενότερου τροχού 18″ δεν είναι τεράστια. Άρα το στοιχείο βάρους υπάρχει, αλλά δεν είναι το μόνο στοιχείο. Υπάρχει ένα στοιχείο απόδοσης. Επειδή προφανώς, αν επρόκειτο να πάμε σε ελαστικά 16 ιντσών, πολύ μικρότερα, ο κίνδυνος υπερθέρμανσης είναι πολύ μεγαλύτερος. Μια μικρότερη διάμετρος σημαίνει ότι η θερμότητα διαχέεται με διαφορετικός τρόπος.

Και έτσι υπάρχουν πολλά στοιχεία που αν θέλαμε να σχεδιάσουμε ένα ελαστικό που να είναι σύμφωνο με τις προσδοκίες των οδηγών για επιδόσεις, το ελαστικό 18 ιντσών είναι καλύτερο από το 16″,

είπε ο επικεφαλής της Pirelli F1 Mario Isola.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το πρώτο gameplay από το F1 2024

Η EA Sports έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο gameplay από το F1 24, το επίσημο βιντεοπαιχνίδι του sport που θα γίνει διαθέσιμο στις 31...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...