Από εκεί που το άφησαν (GP Αυστραλίας 2011 – Ανάλυσέ το)

Σχετικά άρθρα

Το 2011 άρχισε σχεδόν όπως τελείωσε το 2010. Φυσικά δεν μπορεί όλα να είναι ίδια. Κάτι έχει αλλάξει. Ο αγώνας στο Albert Park της Αυστραλίας είχε αρκετές ομοιότητες με αυτόν στο Yas Marina circuit του Abu Dhabi. Τότε όλα τελείωσαν, ενώ τώρα ίσα που έχουν αρχίσει.

Ας δούμε όμως γιατί η αρχή του 2011 “αντιγράφει” το τέλος του προηγούμενου έτους. Εκεί, όπως και στην Αυστραλία, ο Sebastian Vettel έχοντας το ταχύτερο μονοθέσιο του grid πήρε τη νίκη. Βέβαια οι 25 βαθμοί του Abu Dhabi ήταν οι ωραιότεροι στην καριέρα του Γερμανού, αφού τον ονόμασαν “Πρωταθλητή”. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε ξανά 2ος με το 2ο σε απόδοση αυτοκίνητο ελπίζοντας ότι στο μέλλον θα καταφέρει να οδηγεί το ταχύτερο. Ο Fernando Alonso έχει λόγους για να είναι ξανά θυμωμένος με τον Vitaly Petrov. Τα πράγματα όμως δεν είναι ίδια, καθώς στο Abu Dhabi ο Ρώσος “του στέρησε” τον τίτλο, ενώ στο Albert Park απλά “του στέρησε” 3 επιπλέον βαθμούς, που θα δούμε όμως αν είναι ικανοί να του στερήσουν ακόμα ένα πρωτάθλημα. Ο Mark Webber, όπως και πριν από 4,5 μήνες, ήταν ολοφάνερα χειρότερος από τον team-mate και δεν προσπάθησε να προσπεράσει μια Ferrari. Ο Felipe Massa και πάλι ήταν κακός σε απόδοση και σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να φτάσει την ταχύτητα του Alonso. Λες όλα αυτά να είναι σημάδια ή απλά η τύχη θέλει να παίξει μαζί μας και κυρίως με τους οδηγούς; Η γκρίνια για το θέαμα δεν έχει φύγει από τα χείλη των φίλων της Formula 1. Στη Yas Marina δικαίως “φωνάζαμε” για την χάραξη που σχεδίασε το Hermann Tilke. Εδώ, το DRS δεν έκανε τη δουλειά του και αναρωτιόμαστε γιατί; Φταίει η πίστα; Φταίει ο περιορισμός του μέτρου; Ελπίζω κάποια στιγμή να το μάθουμε, γιατί μόνο έτσι θα λειτουργήσει πραγματικά το νέο και ελπιδοφόρο αυτό μέτρο.

Πολύ ασχολήθηκα με τη σύγκριση παρελθόν-παρόν και θα αφήσω το παρελθόν γιατί αυτό “προκάλεσε” την παραπάνω παράγραφο. Το πρώτο “Aνάλυσέ το” της χρονιάς δεν θα μπορούσε να μην ξεκινήσει με τον νικητή και Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Sebastian Vettel. Έχοντας το ταχύτερο μονοθέσιο ήταν το φαβορί για τη πρώτη και συνήθως γούρικη νίκη της σεζόν. Δεν είχε το KERS και ίσως υπήρχαν κάποιοι φόβοι για την εκκίνηση του αγώνα. Αυτό επειδή δίπλα του ήταν ο πιο επιθετικός οδηγός του αθλήματος. Όμως, ο 23χρονος ξεκίνησε πολύ καλά, εκμεταλλευόμενος και την στρωμένη γόμα που υπήρχε στην δική του πλευρά, και παρέμεινε με άνεση στην κορυφή. Μπορεί στις κατατακτήριες να πέταγε, με τον χρόνο του να είναι σχεδόν 8 δέκατα καλύτερος από αυτόν του Hamilton, όμως στον αγώνα δεν μπορούσε να ανοίξει την διαφορά του από τον οδηγό της McLaren. Μπορεί σε κανένα σημείο να μην απειλήθηκε από τον Βρετανό, όμως δεν είχε περιθώρια για λάθη. Το πρώτο pit stop ήρθε στον 14ο γύρο και έπειτα είχε καλύτερο ρυθμό από τον Hamilton ανοίγοντας σιγά-σιγά την διαφορά.

"Δεν ήταν εύκολη νίκη", τονίζει ο Vettel

Ο Γερμανός είχε πολύ καλή διαχείριση ελαστικών και έκανε 2 pit stop, με το δεύτερο να έρχεται 22 γύρους μετά από το πρώτο. Έχοντας την σκληρή γόμα και τον Hamilton πίσω με ένα πληγωμένο μονοθέσιο ήξερε ότι εκτός απροόπτου η πρώτη νίκη της χρονιάς ήταν δική του. Μπορεί να τερμάτισε 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Lewis, όμως αυτή η διαφορά δεν σημαίνει ότι η RB7 είναι τόσο ταχύτερη σε ρυθμό αγώνα. Πλέον ο Πρωταθλητής, γνωρίζοντας ότι έχει το ταχύτερο μονοθέσιο, πηγαίνει στη Sepang γεμάτος αυτοπεποίθηση έχοντας μάλιστα και τα επιπλέον 82 άλογα του KERS. Πέρυσι πήρε τη νίκη στη Μαλαισία και το ίδιο σκοπεύει να κάνει και φέτος για να κάνει το πολύ σημαντικό 2 στα 2. Ξέρει ότι είναι ο νούμερο 1 οδηγός της ομάδας και αυτό επιβεβαιώθηκε και στην Αυστραλία. Όχι, δεν έκανε κάποια διάκριση η Red Bull, αλλά ο 23χρονος ήταν κατά πολύ ταχύτερος από τον Mark Webber.

Η ομάδα που μας “έβαλε τα γυαλιά” είναι χωρίς αμφιβολία η McLaren. Η ομάδα του Woking ήταν εκτός ρυθμού στις δοκιμές, όμως οι μηχανικοί και οι τεχνικοί πίεσαν όσο μπορούσαν, ξεπερνώντας τα όρια κάποιες φορές, όπως είχε πει ο Martin Whitmarsh. Στην Αυστραλία έφεραν νέο πάτωμα, νέο διαχύτη και νέες εξατμίσει, ελπίζοντας ότι θα μειώσουν τη διαφορά από την Red Bull. Πραγματικά, η MP4-26 ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως φάνηκε να είναι το μονοθέσιο που διαχειρίζεται καλύτερα τα ελαστικά της Pirelli. Στις δοκιμές η McLaren έκανε τα μισά χιλιόμετρα σε σχέση με την Ferrari και την Red Bull, και λογικά περιμέναμε να δούμε κάποια υστέρηση σε σχέση τις δύο αυτές ομάδες. Ωστόσο, ο Lewis Hamilton και ο Jenson Button έκαναν 2 αλλαγές ελαστικών, διαψεύδοντας τους περισσότερους και ειδικά ο Hamilton. Κάτι που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι ο Button δήλωσε πως στις δοκιμές ο ρυθμός τους ήταν παρόμοιος με αυτόν της Force India! Οι μηχανικοί του Woking, αλλά και οι οδηγοί σε καμία περίπτωση δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τις αναβαθμίσεις που είχαν στο Albert Park, όπως επίσης την MP4-26, τα ελαστικά της Pirelli και τη στρατηγική. Για τους επόμενους αγώνες έχουν ακόμα περισσότερες αναβαθμίσεις, πράγμα που θα βελτιώσει την -ήδη πολύ καλή- αεροδυναμική συμπεριφορά, το ρυθμό και την ταχύτητα του μονοθεσίου.

Κάνοντας την έκπληξη με την δεύτερη θέση που πήρε στις κατατακτήριες, ο Lewis Hamilton ήθελε να στρίψει πρώτος, έχοντας την -πολύ σημαντική στην εκκίνηση- βοήθεια του KERS. Όμως, η εκκίνησή του δεν ήταν καλή, είχε πολύ σπινάρισμα στους πίσω τροχούς και το KERS τον βοήθησε να μην χάσει τη θέση του από τον Mark Webber. Στον πρώτο γύρο ο Vettel είχε μεγάλο προβάδισμα και θεωρήσαμε ότι η διαφορά θα μεγάλωνε με μεγάλο ρυθμό. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, αφού ο “Billion Dollar Man” είχε εξαιρετικό ρυθμό και σε πολλούς γύρους του πρώτο stint καλύτερο και από τον Vettel. Το stint του Vettel είχε διάρκεια 14 γύρων, ενώ του Hamilton 16. Από τους 14 πρώτους γύρους, στους 7 (4ο, 6ο, 7ο, 8ο, 9ο, 12ο και 13ο γύρο) ήταν ταχύτερος. Μάλιστα στον 13ο γύρο (έναν γύρο πριν μπει ο Vettel για αλλαγή ελαστικών) ο Βρετανός μάζεψε 1.223 (!) χιλιοστά του δευτερολέπτου, έχοντας τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση. Μετά από το πρώτο του pit stop, ο ρυθμός του ήταν παρόμοιος με αυτόν του Vettel, όντας όμως λίγο πιο αργός από τον Γερμανό στους περισσότερους γύρους.

Δεν μπορεί να μην είναι ενθουσιασμένος ο Lewis Hamilton

Ό,τι προσπαθούσε να κάνει ο Lewis για να κρατηθεί κοντά στον Vettel και να επιτεθεί στη συνέχεια, καταστράφηκε από ένα λάθος στην αρχή του 32ου γύρου. Έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή βγαίνοντας στο γρασίδι. Το εμπρός μέρος του πατώματος της MP4-26 έσπασε, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί σημαντικά η αεροδυναμική ισορροπία. Ο Hamilton δήλωσε ότι έχασε αρκετή κάθετη δύναμη και η μεγάλη διαφορά από τον Petrov του επέτρεψε να κόψει ρυθμό και να πάρει τους 18 βαθμούς της 2ης θέσης. Κάτι που μου έκανε εντύπωση είναι η διαχείριση που είχε ο Βρετανός με τα νέα λάστιχα. Πριν από την έναρξη της σεζόν είχε δηλώσει πως πρέπει να προσαρμόσει το οδηγικό του στυλ και φαίνεται πως δεν του ήταν και τόσο δύσκολο να σκεφτούμε ότι δεν έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα με την MP4-26. Στο “Can we guess” είχα γράψει πως τα ελαστικά δεν θα είναι μεγάλο πρόβλημα για τον 26χρονο και φαίνεται πως ένα δίκιο το είχα, καθώς έκανε 2 pit stop και μάλιστα τόνισε πως το πρώτο του stint (16 γύροι) θα μπορούσε να κρατήσει πολύ περισσότερο!

Το βάθρο κλείνει με τον Vitaly Petrov. Στο Abu Dhabi ο Ρώσος έπαιξε εξαιρετική άμυνα απέναντι στις επιθέσεις του Alonso, γιατί έπρεπε να πείσει τον Eric Boullier ότι πρέπει να παραμείνει στην ομάδα. Η Renault έψαχνε έναν οδηγό για να αντικαταστήσει τον τραυματισμένο Robert Kubica, διαλέγοντας τελικά τον Nick Heidfeld για να γίνει ο προσωρινός αρχηγός της ομάδας. Η Αυστραλία όμως άλλα μας έδειξε. Ο Heidfeld ήταν κατά πολύ αργότερος από τον Petrov και μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι γύροι που ο 26χρονος του έριχνε ακόμα και 2 (!) δευτερόλεπτα στον γύρο, βρισκόμενος μάλιστα σε ίδια στρατηγική. Ο ταχύτερος γύρος του ήταν 2,3 δευτερόλεπτα καλύτερος από αυτόν του team-mate του. Όχι ασήμαντα νούμερα. Αν νομίζεις ότι η Renault ασχολείται με το ανέλπιστο βάθρο, αφήνοντας στην άκρη την R31 κάνεις μεγάλο λάθος. Ο James Allison, τεχνικός διευθυντής της βρετανικής ομάδας, δήλωσε πως η R31 θα είναι ακόμα πιο γρήγορη στη Μαλαισία, καθώς νέες αναβαθμίσεις να δώσουν μερικά δέκατα σε απόδοση. Ίσως το βάθρο να μην ήταν ένα πυροτέχνημα. Μπορεί και στους επόμενους αγώνες να δούμε την Renault να παλεύει για το βάθρο. Οι μηχανικοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το αυτοκίνητο και οι καινοτόμες εξατμίσεις σίγουρα έχουν βοηθήσει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς του.

Παρθενικό βάθρο για τον Vitaly Petrov

Στις δοκιμές το μονοθέσιο πετούσε. Τα περισσότερα χιλιόμετρα γράφτηκαν από αυτό. Όλοι στο Maranello δήλωναν πανέτοιμοι για τον αγώνα, αλλά η 150° Italia δεν τους έκανε τη χάρη. Ο λόγος φυσικά για την Ferrari. Σε κανένα σημείο του 3ημέρου η ιταλική ομάδα δεν έδειξε να είναι το φαβορί. Πριν από αυτό ο Christian Horner είχε δηλώσει πως η Ferrari είναι το πρώτο φαβορί για τον αγώνα και πως ήλπιζε η ομάδα του να είναι κοντά στους Ιταλούς! Αν δεν είναι αυτό στάχτη στα μάτια, τότε τι είναι; Η Ferrari όχι μόνο δεν μπορούσε να πλησιάσει την RB7, αλλά και πάλι δυσκολεύτηκε από μία ομάδα που ούτε φανταζόταν ότι θα είναι μπροστά της. Στη Renault αναφέρομαι. Ο προβληματισμός στο ιταλικό στρατόπεδο είναι μεγάλος, γιατί δεν μπόρεσαν να δουν στην πίστα αυτά που τους έλεγαν τα δεδομένα. Κάτι ακόμα που προκάλεσε -αρνητική- έκπληξη είναι το εμφανέστατο πρόβλημα της 150° Italia με τα ελαστικά. Η διαχείρισή τους δεν ήταν καλή και έτσι οι οδηγοί της Scuderia αναγκάστηκαν να αλλάξουν 3 φορές ελαστικά, έχοντας πρόβλημα με την φθορά τους. Πρέπει να αντιδράσουν άμεσα γιατί η RBR και McLaren δε θα κάτσουν να τους περιμένουν. Δεν ξέρω αν αυτό το κακό Σαββατοκύριακο επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία των μηχανικών ή αν τους πεισμώσει να για φτάσουν την κορυφή.

Από αλλού περίμενε να το βρει ο Fernando Alonso και από αλλού το βρήκε. Σίγουρα πριν από το Σαββατοκύριακο δεν περίμενε να βρεθεί και πάλι πίσω από τον Petrov. Ο Ισπανός ξεκίνησε άσχημα και στην πρώτη στροφή αναγκάστηκε να βγει για λίγο εκτός επιστρέφοντας στην πίστα 9ος. Στη συνέχεια επιστράτευσε το ταλέντο και την επιθετικότητά του και πέρασε τους Kamui Kobayashi (του τη χρωστούσε από τη Βαλένθια) και τον Nico Rosberg. Έφτασε πίσω από τον Massa και ο Βραζιλιάνος όσο σκληρά κρατούσε τη θέση του από τον Button, τόσο εύκολα την έδωσε στον Alonso. Στη συνέχεια ο Alonso είχε πρόβλημα φθοράς με τα ελαστικά του και μπήκε μόλις στον 12ο γύρο για την πρώτη από τις 3 αλλαγές ελαστικών. Ο “El Nano” βγήκε στην πίστα 4ος, πίσω από τον Petrov και ξεκίνησε να πλησιάζει τον Petrov, όμως ήταν σε στρατηγική 3 pit stop και μόνο στο τέλος μπόρεσε να φτάσει, αλλά ποτέ δεν απείλησε με αξιώσεις τον Ρώσο. Σύμφωνα με τον Ισπανό, ο αγώνας στην Αυστραλία δεν ήταν καταστροφή και δεν έχει πολύ άδικο. Η Ferrari είχε το 3ο (ίσως και το 4ο, αν συγκρίνουμε τις ικανότητες του Alonso και του Petrov) και τελικά ο Ferni πήρε την 4η θέση μπροστά από τον Webber, ο οποίος βρισκόταν μέσα στο καλύτερο μονοθέσιο.

"Δεν ήταν καταστροφή", δηλώνει ο Alonso για τον αγώνα

Mark Webber, ο οποίος σίγουρα απογοήτευσε τους συμπατριώτες του. Στις κατατακτήριες ήταν έτη φωτός πίσω από τον Vettel, κάτι που δεν άλλαξε στον αγώνα. Αρχικά, η εκκίνηση του Αυστραλού ήταν καλή, όμως χωρίς το KERS δεν μπόρεσε να περάσει τον Hamilton. Στη συνέχεια δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Βρετανού, παρά το γεγονός ότι η RB7 ήταν ταχύτερη από την MP4-26. Σε όλο το πρώτο stint ήταν πολύ πιο αργός από τον Hamilton ενώ από τον 8ο κιόλας γύρο άρχισε να λέει ότι τα ελαστικά του είχαν τελειώσει! Ήταν ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή, μόλις στον 11ο γύρο πέφτοντας αρκετά πίσω. Η σκληρή γόμα δεν αποδείχθηκε σωστή επιλογή και μόλις 15 γύρους μετά αναγκάστηκε να την πετάξει, βάζοντας και πάλι τα μαλακά. Μετά από το 3ο pit stop o 34χρονος βρέθηκε πίσω από τον Alonso, όμως φαίνεται πως ο ταύρος του δεν ενθουσιάζεται από το κόκκινο χρώμα. Είχε μαλακά ελαστικά σε αντίθεση με τον Ισπανό που είχε τα σκληρά, αλλά δεν είδαμε ίχνος επίθεσης.

Δεν ξέρω ποια είναι η πραγματική αιτία της κάκιστης απόδοσης του Webber. Στη Red Bull λένε πως ένα πρόβλημα στο σασί της RB7 προκαλούσε φθορά στα λάστιχα. Τόσο σοβαρό ήταν αυτό το πρόβλημα που τον ανάγκασε να κάνει μία επιπλέον αλλαγή; Και το Σάββατο στις κατατακτήριες γιατί ήταν 8 δέκατα πίσω από τον Vettel; Εκεί δεν μιλάμε για φθορά ελαστικών! Ένας γύρος είναι, δεν είναι αγώνας για να έχουμε stints και να μιλάμε για φθορά και διαχείριση ελαστικών. Μήπως ο Webber πρέπει να γίνει πιο ανταγωνιστικός, γιατί αν δεν το κάνει, θα έχουν δίκιο όσοι έλεγαν ότι το 2010 ήταν η πρώτη και τελευταία του ευκαιρία για πρωτάθλημα. Και η αντίδραση πρέπει να έρθει στην Μαλαισία. Με τόσο σκληρό ανταγωνισμό, ακόμα και 1 βαθμός έχει σημασία. Όπως μας έδειξε και από το 2ο μισό του 2010, ο Αυστραλός δεν μπορεί να νικήσει τον καλό Vettel. Θέλει να το αλλάξει αυτό, αλλά δεν είναι εύκολο. Επίσης, νομίζω ότι πρέπει να γίνει πιο επιθετικός. Τον Hamilton δεν το πέρασε, τον Alonso δεν το πέρασε. Το χειρότερο είναι πως δεν είδαμε ούτε επίθεση. Είμαι σίγουρος πως αν ο Hamilton ή ο Alonso ήταν μέσα στην RB7 και είχαν μπροστά τους τον Webber με κατώτερο μονοθέσιο, θα είχαν λυσσάξει για να τον περάσουν.

Προβληματισμός για τον Mark Webber

Ένας ακόμα που πρέπει να βελτιώσει επειγόντως την επιθετικότητά του είναι και ο Jenson Button. Θα μπορούσε να είναι στο βάθρο αν ήταν πιο επιθετικός και καλύτερος στις προσπεράσεις. Στους πρώτους γύρους έχασε πολύ χρόνο πίσω από τον Felipe Massa και τελικά τον πέρασε αντικανονικά σύμφωνα με τους αγωνοδίκες. Ίσως αυτή να ήταν και μια τιμωρία για την έλλειψη επιθετικότητας και αποφασιστικότητας του Βρετανού. Ο οδηγός της McLaren έριξε το φταίξιμο στον Massa, λέγοντας πως τον έκλεισε και δεν είχε που να πάει. Πέρα από αυτό, ο Button ήταν εμφανώς αργότερος από τον team-mate του, πριν το σπάσιμο του πατώματος του Hamilton. Περιμέναμε να έχει πολύ καλή διαχείριση ελαστικών, γνωρίζοντας ότι είναι ο πιο “ευγενικός” οδηγός του grid, πράγμα που μας το έδειξε. Ο Βρετανός φυσικά και είναι ικανοποιημένος με τον ρυθμό και την ταχύτητα της MP4-26, αλλά δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος όσο βλέπει τον Lewis μπροστά του. Ο Πρωταθλητής του 2009 θέλει να δείξει ότι μπορεί να τα βάλει με τον Hamilton. Άποψή μου όμως είναι, πως αν δεν γίνει πιο επιθετικός θα χάσει αρκετά από αυτή τη χρονιά. Θα υπάρξουν στιγμές που θα βρεθεί πίσω από πιο αργά μονοθέσια και θα πρέπει να περάσει αμέσως. Σε αυτό ο team-mate του είναι καλύτερος. Δε λέω, πολύ καλός και έξυπνος οδηγός, αλλά δύο βασικά πράγματα πρέπει να βελτιώσει. Την ταχύτητά του στις κατατακτήριες και την επιθετικότητά του. Αν το κάνει αυτό, θα δούμε πολύ όμορφες μάχες μεταξύ των δύο οδηγών της McLaren. Όμως, δεν είναι εύκολο.

http://www.youtube.com/watch?v=3Q3_xOVtc2E

Από τα μεγάλα ερωτηματικά για το 2011 θα είναι και ο Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος δίνει ένα πολύ δύσκολο διαγώνισμα και στην Αυστραλία έδωσε μερικές απαντήσεις, αλλά αν αυτές συνεχίσουν να είναι τόσο κακές, δεν θα μείνει απλά στην ίδια τάξη, αλλά θα αποβληθεί από το σχολείο. Στις κατατακτήριες ήταν 6 δέκατα πίσω από τον Alonso, έχοντας προβλήματα με τα ελαστικά του. Στον αγώνα όμως τα πράγματα δεν πήγαν και πολύ καλύτερα. Μπορεί να ξεκίνησε καλά, κάνοντας πολύ καλή εκκίνηση και παίζοντας πολύ δυνατή άμυνα απέναντι στις πενιχρές επιθέσεις του Button, όμως στον 11 γύρο ο Alonso τον προσπέρασε υπερβολικά άνετα. Δεν ξέρω αν η άμυνα στον Button έπαιξε κάποιο ρόλο, όμως στην περίπτωση του Ferni δεν είδαμε άμυνα. Κάποιοι, βλέποντας από τις δοκιμές, έγραφαν ότι φέτος ο Massa θα είναι διαφορετικός σε σχέση με πέρυσι. Εγώ όμως, έλεγα και ξανάλεγα ότι δεν πρέπει να κρίνουμε από τις δοκιμές. Μακάρι να βγω ψεύτης, όμως πιστεύω ότι στους επόμενους αγώνες ο Βραζιλιάνος δεν θα είναι και πολύ καλύτερος. Η ταχύτητα δεν βρίσκεται εύκολα, και το πρόβλημα με τα ελαστικά δεν λύνεται έτσι εύκολα. Πλέον, δεν υπάρχει δικαιολογία γι’ αυτόν. Πρέπει να βάλει το κεφάλι κάτω και να βελτιωθεί. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Μπορεί να είναι πολύ νωρίς, και έτσι σε καμία περίπτωση δεν προεξοφλώ τη χρονιά. Απλά πρέπει να βελτιωθεί πολύ και μάλιστα γρήγορα για να προλάβει να κλείσει κάποια μισάνοιχτα στόματα.

Φεύγω από τους μεγάλους και περνάω στις μικρότερες ομάδες. Μπορεί ο Sebastian Buemi να τερμάτισε 8ος, ύστερα από την ακύρωση των Sauber, δείχνοντας ότι η Toro Rosso μπορεί να μας εκπλήξει ευχάριστα, όμως για μένα 8ος είναι ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός ήταν το πρόσωπο του αγώνα. Διαχειρίστηκε απίστευτα τα ελαστικά του και έκανε μόνο 1 pit stop! Δεν μπορώ να μην δώσω συγχαρητήρια στον μικρό. Η ακύρωση των Sauber έγινε γιατί στον τεχνικό έλεγχο βρέθηκε παραβίαση των τεχνικών κανονισμών για το πάνω πτερύγιο της πίσω πτέρυγας. Η ελβετική ομάδα έχει καταθέσει έφεση και ελπίζω να επιστρέψει στις θέσεις 8 και 9 γιατί ο Perez αξίζει τους 4 βαθμούς.

Μπράβο Sergio!

Τέλος, για την Mercedes δεν θα γράψω πολλά. Ο λόγος είναι ότι δεν ολοκλήρωσαν ούτε το 50% του αγώνα. Αλλά η W02 φαίνεται να είναι εκτός ρυθμού. Η δημιουργία της ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2010, και οι μηχανικοί είχαν δύο επιπλέον μήνες σε σχέση με τους συναδέλφους τους στη Red Bull, McLaren και Ferrari. Διαβάζαμε πολλά, πως η W02 θα είναι πολύ καλό αυτοκίνητο, θα παλεύει για νίκες και άλλα τέτοια. Τα σημάδια στο Albert Park σε καμία περίπτωση δεν έδειξαν κάτι τέτοιο. Η δουλειά που πρέπει να κάνουν οι μηχανικοί της γερμανικής ομάδας είναι παραπάνω από πολλή. Τα πρώτα αποτελέσματα πρέπει να φανούν σύντομα γιατί αλλιώς άλλη μία χρονιά και ακόμα ένας τεράστιος προϋπολογισμός θα καταλήξει στα σκουπίδια.

Ο Nico Rosberg έδειξε πως δεν αστειεύεται. Ξανά ήταν ταχύτερος από τον Schumacher, δείχνοντας στον πολυπρωταθλητή ότι θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του για να έχει καλύτερη σοδειά από τον 25χρονο. Ούτε για τον Schumi υπάρχουν δικαιολογίες. Άλλο το 2010 και άλλο το 2011. Τα ελαστικά είναι διαφορετικά και δεν μπορεί να μην προσαρμοστεί όταν οι άλλοι οδηγοί το έχουν ήδη κάνει. Δεν είναι τυχαίος οδηγός. Το γυρολόγιό του ήταν έτη φωτός μακριά από αυτό των πρώτων οδηγών και έτσι σίγουρα δεν υπάρχει τρόπος να πάρεις πρωτάθλημα. Μπορεί ο Rosberg να ήταν λίγο ταχύτερος, όμως ούτε το δικό του γυρολόγιο μπορεί να συγκριθεί με των κορυφαίων συνδυασμών. Άμεση αντίδραση ζητείτε και εδώ, όμως το θέμα είναι αν μπορεί να έρθει σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, δοκιμές δεν υπάρχουν και οι κανονισμοί δεν τους αφήνουν να πιέσουν όσο σκληρά θέλουν. Μου φαίνεται ότι ξεφεύγω από το θέμα και γι’ αυτό σταματάω εδώ.

Έτσι, ο πρώτος αγώνας της χρονιάς πέρασε στην ιστορία. Είχαμε αρκετές εκπλήξεις και σίγουρα είναι αυτές που μας αρέσουν γιατί γίνεται ανακάτεμα της μεγάλης τράπουλας και είναι πιο δύσκολο να ξέρεις τι φύλο θα σου τύχει. Το Albert Park έλυσε μερικά από τα ερωτήματά μας, όμως είναι εύλογο να μην έχουν λυθεί όλα. Ελπίζουμε ότι στον επόμενο αγώνα θα έχουμε περισσότερο θέαμα, κάτι που έλειψε από την Αυστραλία, εκθέτοντας για άλλη μια φορά τους ανθρώπους τις FIA που είναι υπεύθυνοι για τους κανονισμούς. Η πίστα της Sepang έχει καλύτερη χάραξη και κυρίως πιο ελπιδοφόρα. Ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε λόγο που θα σηκωθούμε πάλι πρωί (11:00 ώρα Ελλάδος) γιατί στην Αυστραλία περισσότερη ώρα αφιέρωνα στους καφέδες, παρά στο να βλέπω τον αγώνα! :lol:

Όλα τα αρχεία για τις ταχύτητες και τους χρόνους των οδηγών μπορείς να τα βρεις εδώ.

[Photos copyright: REUTERS/Daniel Munoz, Red Bull Racing/Robert Cianflone/Getty Images, Vodafone McLaren Mercedes/hoch-zwei.net, Lotus Renault GP/Charles Coates/LAT Photographic, Red Bull Racing/Clive Mason/Getty Images, Red Bull Racing/Mark Thompson/Getty Images)

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποζημίωση 200.000 ευρώ στην οικογένεια του Michael Schumacher για την ψεύτικη συνέντευξη περιοδικού

Αποζημίωση ύψους 200.000 ευρώ κέρδισε η οικογένεια του Michael Schumacher από γερμανικό περιοδικό, για την "αποκλειστική συνέντευξη" του θρύλου της F1, βασισμένη σε απαντήσεις...

Η Toyota θέλει ένα SUV επιδόσεων

Ο επικεφαλής της Gazoo Racing, Tomoya Takahashi, σε πρόσφατη συνέντευξή του υποστήριξε πως η Toyota πρέπει να βγάλει στην αγορά ένα SUV επιδόσεων. Στο μέλλον,...