Can we guess!? (GP Australia 2011)

Σχετικά άρθρα

Πότε πέρασαν 4,5 μήνες από το τελευταίο “Can we guess?” του Abu Dhabi, ούτε που το κατάλαβα. Φτάσαμε όμως στον πρώτο αγώνα της χρονιάς και έτσι δεν γινόταν να μην έχουμε το πρώτο “Can we guess” του 2011. Ίσως αυτή τη φορά το άρθρο να έχει λίγο διαφορετικό χαρακτήρα, καθώς δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο γρήγορο είναι κάθε μονοθέσιο.

Ξεκινάμε από την πίστα του Albert Park, ή καλύτερα διαδρομή πόλης, για να ακριβολογούμε. Όπως σε κάθε πίστα έτσι και σε αυτή, χρειάζεσαι αρκετή κάθετη δύναμη για τα περάσματα από τις γρήγορες στροφές και μηχανική πρόσφυση για να έχεις καλές εξόδους από τα αργά κομμάτια. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα δεν είναι το βασικό, όμως η πίστα έχεις αρκετές αναπηδήσεις και καλό είναι να έχεις κάποια σταθερότητα στις ζώνες πέδησης. Η δύναμη του κινητήρα δεν είναι και τόσο σημαντική, αφού δεν έχουμε πολύ μεγάλες ευθείες στην πίστα.

Πολύς ντόρος γίνεται για τα ελαστικά της Pirelli. Λόγω της υψηλής τους φθοράς πιστεύεται ότι θα έχουμε πολλά pit stops, οπότε η σημασία της θέσης στην εκκίνηση του αγώνα είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με πέρυσι, που συνήθως είχαμε μόνο μία αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μεγάλο ρόλο θα παίξει η διαχείριση των ελαστικών από κάθε οδηγό, αλλά και το στήσιμο του κάθε μονοθεσίου. Θα δεις παρακάτω ποιος οδηγός μπορεί να έχουν όφελος από τη μεγάλη φθορά των ελαστικών και κάτι μου λέει ότι η γνώμη σου θα κάνει στροφή 180°!

Περνάω στις ομάδες και τους οδηγούς. Αρχίζω από την Red Bull Racing, λογικό δεν είναι; Είναι η Πρωταθλήτρια. Πολύ την θεωρούν φαβορί, όχι μόνο για τη νίκη στην Αυστραλία, αλλά και για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Φυσικά, δεν πάω τόσο μακριά. Η RB7 έχει σχεδιαστεί από τον Adrian Newey και είναι μια βελτιωμένη έκδοση της ταχύτατης RB6 του 2010. Το αυστριακό μονοθέσιο έδειξε πολύ γρήγορο και σταθερό στις δοκιμές. Πέρυσι ο Sebastian Vettel πήρε την pole position και βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα μέχρι να παρουσιαστεί το πρόβλημα στα φρένα που τον ακινητοποίησε στην αμμοπαγίδα του Albert Park. O 23χρονος είναι ήρεμος, συγκεντρωμένος και μάλιστα χωρίς να έχει το άγχος της κατάκτησης του πρωταθλήματος. Στο FP1 σημείωσε τον 2ο χρόνο πίσω από τον Webber, ενώ στο FP2 ήταν 4ος, αφού στο μεγαλύτερο μέρος είχε αρκετά καύσιμα στην RB7. Ο Γερμανός είναι ικανοποιημένος από την δουλειά που έκανε σήμερα η ομάδα του, ωστόσο, δηλώνει πως δεν είναι για τίποτα σίγουρος.

Την πρώτη του εντός έδρας νίκη θέλει ο Webber

Δυνατό εντός έδρας ξεκίνημα θέλει ο Mark Webber. Το πρώτο που θέλει να δείξει ο Αυστραλός είναι ότι μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τον Vettel. Ξέρει ότι το πρωτάθλημα το έχασε μόνος του, αφού πέρυσι, στο Abu Dhabi είχε κάκιστη απόδοση με το καλύτερο μονοθέσιο του grid, και φέτος θέλει να δείξει ότι δεν είναι ο νούμερο 2 οδηγός της ομάδας. Επίσης, ο 34χρονος θέλει να διαψεύσει εκείνους που έλεγαν ότι το 2010 ήταν η πρώτη και τελευταία του ευκαιρία για πρωτάθλημα. Το ξεκίνημά του ήταν το καλύτερο, καθώς σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στο FP1. Είναι ευχαριστημένος με το μονοθέσιό του, όμως πιστεύει πως η McLaren και η Ferrari είναι γρήγορες, οπότε δεν θα είναι εύκολο γι’ αυτόν. Αξίζει να αναφέρω ότι σε όλο το FP2 οι οδηγοί της RBR χρησιμοποίησαν την κινούμενη πίσω πτέρυγα μόνο στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού (που είναι και η ζώνη προσπεράσματος για τον αγώνα), έτσι ώστε να πάρουν καλύτερη γεύση για το πως θα είναι τα πράγματα την Κυριακή. Στο FP2 ήταν 5ος, όμως όπως και ο Vettel, μετέφερε αρκετά καύσιμα στην RB7 για μεγάλο μέρος της διαδικασίας.

Δεν ξέρω αν μπορούμε να μιλάμε για εκπλήξεις στα ελεύθερα δοκιμαστικά, πάντως αν μπορούμε, η McLaren έκανε την έκπληξη με το 1-2 που σημείωσε στο FP2. Το τελευταίο διάστημα η βρετανική ομάδα έκανε πολλές και αισιόδοξες δηλώσεις για την απόδοση και την αξιοπιστία της MP4-26. Στην Αυστραλία έχει φέρει νέο διαχύτη, νέο πάτωμα και φυσικά νέες, απλούστερες εξατμίσεις με σχεδιασμό που παραπέμπει σε αυτόν της RB7. (Αισιόδοξος) στόχος της ομάδας, είναι η βελτίωση της απόδοσης κατά ένα δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο! Δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά που ακριβώς είναι η ομάδα του Woking, πάντως η λογική λέει πως δεν θα είναι τόσο μακριά από την κορυφή, όσο περίμεναν πολλοί, κρίνοντας από τους χρόνους και τα χιλιόμετρα που έκανε στις χειμερινές δοκιμές. Σύμφωνα με τους οδηγούς, το αυτοκίνητο έχει βελτιωθεί αισθητά, αλλά μπορούν να βρουν ακόμα περισσότερη κάθετη δύναμη, κάτι απολύτως λογικό, αφού οι αναβαθμίσεις αυτές κάνουν τα πρώτα του χιλιόμετρα. Σήμερα η McLaren έκανε 118 γύρους, τους περισσότερους από κάθε άλλη ομάδα, χωρίς κανένα πρόβλημα. Θετικό δείγμα για την αξιοπιστία, χωρίς όμως να μπορούμε να μιλάμε με σιγουριά.

Ο Lewis Hamilton ξέρει ότι ανήκει στους κορυφαίους πιλότους του αθλήματος. Άρα είναι λογικό να στοχεύει στον δεύτερό του τίτλο. Η σεζόν είναι πολύ μεγάλη και τα ελαστικά της Pirelli μπορεί να τον βοηθήσουν πολύ! Ναι, για τον Hamilton λέω. Τώρα θα σκέφτεσαι, “πως είναι δυνατόν λάστιχα που φθείρονται πολύ να βοηθήσουν τον πιο επιθετικό οδηγό του grid;”. Πολλοί πιστεύουν ότι ο Βρετανούς θα είναι από τους πιο χαμένους της υπόθεσης. Μπορεί και όχι όμως. Γιατί; Επειδή έχω την εντύπωση πως η μεγάλη φθορά των Pirelli είναι φυσική και δεν προκαλείται από υπερθέρμανση. Επίσης, τα νέα ελαστικά “είναι υπερστροφικά” και ο Hamilton έχει το πιο υπερστροφικό οδηγικό στυλ. Και τέλος, ίσως το σημαντικότερο. Με τα πολλά pit stops θα πρέπει να είσαι πολύ καλός στις προσπεράσεις. Πρέπει να είσαι επιθετικός όταν θέλεις να περάσεις. Και σε αυτόν τον τομέα ο “Billion Dollar Man” είναι ο καλύτερος της Formula 1. Στο FP1 έγραψε τον 7ο καλύτερο χρόνο, όμως η προσπάθεια αυτή σημειώθηκε νωρίς, όταν το οδόστρωμα δεν είχε στρωθεί με αρκετή γόμα, ενώ στη συνέχεια έκανε προσομοίωση αγώνα με πολλά καύσιμα στην MP4-26. Στο FP2 ήταν 2ος, 132 χιλιοστά πίσω από τον team-mate του. Ο 26χρονος δήλωσε ότι το μονοθέσιο έχει βελτιωθεί αισθητά και λέει πως είναι αισιόδοξος για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Επανάληψη του 2008 θέλει ο Hamilton, τόσο για τη νίκη στην Αυστραλία, όσο και για το πρωτάθλημα

Ηχηρό ξεκίνημα και για τον Jenson Button, ο οποίος έφερε την McLaren στην πρώτη θέση του FP2. Ο 31χρονος είναι ένας ακόμα οδηγός του grid που θέλει να δείξει ότι μπορεί να τα βάλει με τον team-mate του. Έχει πει και ο ίδιος ότι θα είναι πολύ δύσκολο, όμως πιστεύει ότι η εξαιρετική διαχείριση ελαστικών θα τον βοηθήσει σε αυτό, και γιατί όχι και στην νίκη στην Αυστραλία. Στο FP1 ήταν και πάλι για λίγο μπροστά από τον Lewis, βρισκόμενος και αυτός σε προσομοίωση αγώνα για μεγάλο μέρος. Ο Βρετανός είχε δηλώσει ότι έχουν λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που είχαν και σήμερα αναφέρθηκε και πάλι σε αυτά, λέγοντας πως μάλλον είχε δίκιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι προσπάθειες όλης της ομάδας πρέπει να επικεντρωθούν στην εύρεση ενός καλού και αποδοτικού στησίματος. Επίσης, είπε πως το νέο πακέτο που έχουν δείχνει να αποδίδει καλά, και ότι η MP4-26 έχει βελτιωθεί αρκετά, πράγμα ευχάριστο για την βρετανική ομάδα. Μπορεί την Κυριακή να πρέπει να γίνει πιο επιθετικός όσον αφορά τις προσπεράσεις γιατί, όπως λέω και παραπάνω, θα πρέπει να μπορείς να περάσεις τους αργότερους συνδυασμούς για να μην χάνεις χρόνο πίσω τους. Πέρυσι δεν μας το έδειξε και πολύ ο Button. Λες τώρα να το κάνει;

Από τα φαβορί για την νίκη είναι και η Ferrari. Η 150° Italia έδειξε γρήγορη και πάρα πολύ αξιόπιστη στις δοκιμές. Η ιταλική ομάδα έχει κάνει πολύ καλή δουλειά και με τον Fernando Alonso κυρίως μπορεί να κάνει πολλά. Το μονοθέσιο του 2011 δεν είναι εντελώς νέο, αλλά βελτιωμένη έκδοση της περσινής F10. Σήμερα, όπως κάνει συνήθως η Ferrari, επέλεξε να βάλει λίγο περισσότερα καύσιμα στα μονοθέσια της, κυρίως στο FP1. Εκεί ο Alonso ήταν 3ος, 9 δέκατα μακριά από τον Webber, ενώ το απόγευμα ήταν και πάλι 3ος, όμως 1,5 δέκατο πίσω από τον Button και 15 χιλιοστά πίσω από τον 2ο Hamilton. Μοναδικός στόχος του “El Nano” για το 2011 είναι φυσικά το πρωτάθλημα γιατί και έχει στα χέρια του ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά και γιατί ξέρει καλύτερα από όλους τι μπορεί να κάνει στην πίστα. Η λογική λέει πως και πάλι δεν θα συναντήσει μεγάλο εσωτερικό ανταγωνισμό, αφού ο Felipe Massa, εκτός του ότι δεν ξεκίνησε καλά, απέχει αρκετά από τις επιδόσεις και τις ικανότητες του καλύτερου Ισπανού οδηγού όλων των εποχών.

Μπορεί ο Alonso να ξεκινήσει όπως πέρυσι;

Για του λόγου του αληθές, σήμερα ο Massa δεν έδειξε ανταγωνιστικός. Οι χρόνοι του ήταν ο 11ος και ο 7ος, πολύ μακριά από τον Ferni. Ο Βραζιλιάνος περίμενε να σημειώσει ταχύτερους χρόνους κυρίως από τα μαλακά ελαστικά. Είναι πολύ νωρίς, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι μια επανάληψη του 2011, μάλλον θα διώξει τον 29χρονο από την ιταλική αυτοκρατορία. Η Ferrari χρειάζεται δύο οδηγούς. Μπορεί όλοι στην ομάδα να πιστεύουν ότι ο Massa θα είναι διαφορετικός, όμως δεν πρέπει να είναι ξανά μία από τις αρνητικές εκπλήξεις. Στην Αυστραλία δεν τα πηγαίνει ιδιαίτερα καλά και φέτος πρέπει να το αλλάξει αν θέλει να έχει δυνατό ξεκίνημα εν όψη της δύσκολης σεζόν.

Βελτιωμένη, αλλά όχι ικανή να βρεθεί στην κορυφή έδειξε η Mercedes. Η γερμανική ομάδα έχει κάνει αρκετά και σημαντικά βήματα προόδου, όμως φαίνεται να είναι μακριά από την νίκη. Από τα πρώτα δοκιμαστικά είδαμε και κάτι άλλο. Φαίνεται πως η μάχη του Rosberg με τον Schumacher θα είναι μεγάλη, αφού ο πολυπρωταθλητής έχει βελτιωθεί πολύ. Μπορεί στο FP1 να ήταν 5 δέκατα πίσω από τον 25χρονο, όμως στο FP2 ήταν 8 δέκατα μπροστά από τον Rosberg. Ο Schumi μάλιστα, δήλωσε πως ήταν πάνω από κει που είχαν υπολογίσει και πως υπάρχουν κάποια προβλήματα, τα οποία όμως θα λυθούν, έτσι είναι ευχαριστημένος. Σε ίδιο τόνο και οι δηλώσεις του Rosberg, ο οποίος πιστεύει πως ήταν μια θετική ημέρα, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο FP2 με την W02 του.

Αποφασισμένος να πάρει το αίμα του πίσω είναι ο Schumi

Μια από τις θετικές εκπλήξεις μπορεί να είναι η Williams. Η βρετανική ομάδα έχει σχεδιάσει επιθετικά την FW33 και ίσως να παλεύει με την Renault, η οποία δεν έδειξε ιδιαίτερα ανταγωνιστική με τους Heidfeld και Petrov. Η απουσία του Kubica είναι εμφανής, αλλά η γαλλική ομάδα έχει δείξει ότι μπορεί να βελτιωθεί μέσα στη χρονιά, πράγμα που ελπίζουμε να κάνει και φέτος, ακόμα και χωρίς τον Πολωνό.

Παρά τον -σταθερό- τίτλο, δεν θα κάνω προβλέψεις! Θα αφήσω να κάνεις εσύ και είμαι πολύ περίεργος να δω τι θα γράψεις! Μπορείς να μαντέψεις σωστά ή επειδή είναι αρχή δεν θα πέσεις μέσα;

Ελεύθερες Δοκιμές 1

Θέση Νούμερο Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 2 Mark Webber RBR-Renault 1:26.831 20
2 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:27.158 0.327 19
3 5 Fernando Alonso Ferrari 1:27.749 0.918 20
4 8 Nico Rosberg Mercedes GP 1:28.152 1.321 16
5 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:28.430 1.599 24
6 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:28.440 1.609 29
7 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.483 1.652 26
8 7 Michael Schumacher Mercedes GP 1:28.690 1.859 14
9 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:28.725 1.894 13
10 10 Vitaly Petrov Renault 1:28.765 1.934 15
11 6 Felipe Massa Ferrari 1:28.842 2.011 20
12 9 Nick Heidfeld Renault 1:28.928 2.097 14
13 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:29.314 2.483 19
14 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:29.328 2.497 21
15 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:29.403 2.572 24
16 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:29.468 2.637 23
17 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:29.643 2.812 18
18 15 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:31.002 4.171 20
19 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:32.428 5.597 13
20 25 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 1:35.282 8.451 17
21 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:35.289 8.458 15
22 21 Karun Chandhok Lotus-Renault No time 1
23 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth No time 0
24 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth No time 0

 

Ελεύθερες δοκιμές 2

Θέση Νούμερο Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.854 32
2 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:25.986 0.132 31
3 5 Fernando Alonso Ferrari 1:26.001 0.147 28
4 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:26.014 0.160 35
5 2 Mark Webber RBR-Renault 1:26.283 0.429 33
6 7 Michael Schumacher Mercedes GP 1:26.590 0.736 31
7 6 Felipe Massa Ferrari 1:26.789 0.935 34
8 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:27.101 1.247 39
9 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:27.280 1.426 34
10 8 Nico Rosberg Mercedes GP 1:27.448 1.594 23
11 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:27.525 1.671 31
12 10 Vitaly Petrov Renault 1:27.528 1.674 29
13 9 Nick Heidfeld Renault 1:27.536 1.682 22
14 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:27.697 1.843 30
15 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:28.095 2.241 35
16 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:28.376 2.522 33
17 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:28.583 2.729 31
18 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:29.386 3.532 29
19 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:30.829 4.975 22
20 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:30.912 5.058 23
21 25 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 1:32.106 6.252 36
22 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:32.135 6.281 30
23 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth No time 1
24 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth No time 0

[Πηγή: Formula 1 | Photos copyright: REUTERS/Mick Tsikas, REUTERS/Daniel Munoz, REUTERS/Mark Horsburgh, HOCH ZWEI/McLaren]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το πρώτο gameplay από το F1 2024

Η EA Sports έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο gameplay από το F1 24, το επίσημο βιντεοπαιχνίδι του sport που θα γίνει διαθέσιμο στις 31...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...