pegasus_LARGE_t_1561_39144_type11431

Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής, που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης. Στόχος είναι να αναδειχθεί ανάδοχος ως το ερχόμενο καλοκαίρι, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο ως τα τέλη του 2014, εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και ενστάσεις. Προβλέπονται ακόμη ενδιάμεσες προθεσμίες παράδοσης, με προτεραιότητα ορισμένα τμήματα όπως προς το Ελληνικό και προς την παραλιακή λεωφόρο στο ύψος της Αγίας Μαρίνας.

Το έργο αφορά αυτοκινητοδρόμους συνολικού μήκους 62,355 χλμ. και προϋπολογισμού 1.658 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνουν τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κατεχάκη μέχρι την Παραλιακή Ποσειδώνος και μέσω της σήραγγας του Υμηττού με τα Μεσόγεια, Σπάτα, Παλλήνη, Αγία Μαρίνα, Λαγονήσι και Λαύριο.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα είναι υπόγειοι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους, δηλαδή περίπου 84%, σε αντίθεση με την Αττική Οδό, που σε ποσοστό 60% είναι υπέργεια. Μάλιστα, η δυτική πλευρά του Υμηττού, από την Κατεχάκη μέχρι την Ποσειδώνος, θα κατασκευαστεί υπόγεια για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, ώστε να μείνουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού προς Βύρωνα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό.

Αναλυτικά οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής περιλαμβάνουν τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού από την νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ., τη μεγάλη σήραγγα του Υμηττού, μήκους 3,9 χλμ., τον οδικό άξονα σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας απο τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 18,6 χλμ., με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και αεροδρόμιο και τον οδικό άξονα Μεσογείων – Αγίας Μαρίνας. Επίσης, την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού – Ραφήνας, μήκους 3,3 χλμ. μέχρι τον Α/Κ Σπάτων, την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, μήκους 1,6 χλμ., το συνδετήριο τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας απΌ τον Α/Κ Σακέτα μέχρι την Ούλοφ Πάλμε, μήκους 3,7 χλμ., και τους 3 βασικούς ανισόπεδους κόμβους Μεσογείων, Σπάτων και Αττικής Οδού, ενώ προβλέπεται και η ανάπτυξη άλλων 10 ανισόπεδων κόμβων και 8 ημικόμβων για την εξυπηρέτηση των παρόδιων δήμων.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΔΙΩΝ

Οσον αφορά το σύστημα των διοδίων, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά, «αν και το ύψος τους αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης, με τους ενδιαφερόμενους, θα ισχύσει η χιλιομετρική χρέωση». Μάλιστα, δεν θα είναι ίδια η τιμή σε όλο το μήκος, αφού στη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από την Κατεχάκη μέχρι την Ποσειδώνος, θα είναι χαμηλότερη, για να προσελκύσει τους χρήστες και να μην επιβαρύνει τον οικιστικό ιστό των παρακείμενων δήμων.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, κατά μήκος του άξονα θα εγκατασταθούν 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων διπλής κατεύθυνσης, στην περιοχή της Ηλιούπολης, στην έξοδο της σήραγγας του Υμηττού προς τα Μεσόγεια και στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσογείων, καθώς και δύο πλευρικοί στον Ανισόπεδο Κόμβο Αγίας Μαρίνας και στην επέκταση Σταυρού – Ραφήνας.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής, πέραν της εισροής ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 1,3 δισ. ευρώ κατ’ ελάχιστον, θα συμβάλουν και στην τόνωση της απασχόλησης, αφού εκτιμάται ότι στο διάστημα των 4,5 χρόνων της κατασκευής τους θα δημιουργήσουν 4.000 θέσεις εργασίας και 800 μόνιμες θέσεις εργασίας σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του έργου.

Επιπλέον σε επίπεδο οριστικής μελέτης είναι αλλά 28,5 χλμ. αυτοκινητόδρομων, τα οποία πρόκειται να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα και για τα οποία έχουν δεσμευθεί κονδύλια ύψους 350 εκατ. ευρώ από την Δ’ Προγραμματική Περίοδο. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό και της Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου, ο περιφερειακός άξονας Παιανίας – Μαρκόπουλου με παράκαμψη Παιανίας και Κορωπίου και η μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας.

Συνολικά δημιουργείται ένα δίκτυο 91 χλμ. και σχεδόν ολοκληρώνονται οι ανάγκες κατασκευής οδικών αξόνων για την περιοχή του λεκανοπεδίου, και πλέον, κατά την άποψη του υπουργού, όλοι οι υπόλοιποι πόροι πρέπει να διοχετευτούν στις επεκτάσεις του μετρό.

[via: kerdos.gr]