McLaren MP4-12C First shots

Μεγάλη ημέρα για την McLaren η σημερινή. H McLanen μετά από μήνες ανάπτυξης, σχεδίασης και δοκιμών παρουσίασε το δικό της supercar στην κατηγορία της Ferrari 458 Italia. Η MP4-12C όπως ονομάστηκε αναπτύχθηκε όλη μέσα στο εργοστάσιο ενώ χρησιμοποιεί πάρα πολλές τεχνολογίες και καινοτομίες δανεισμένες από το μονοθέσιο της Formula 1

Ας αρχίσουμε από το σασί που είναι κατασκευασμένο από εξαιρετικά ανθεκτικό carbon. Αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της είναι ότι το σασί δεν είναι πολλά κομμάτια ενωμένα μαζί άλλα ένα μονοκόμματο κομμάτι βάρους 176 κιλών. To bodykit του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο από carbon και συνθετικά υλικά καθιστώντας την ποιο ακριβή σε σχέση με τους ανταγωνιστές της αλλά συνάμα και κατά πολύ ποιο ελαφριά.

Από πλευράς κινητήρα τώρα συναντάμε έναν biturbo V8 3.8 λίτρων απόδοσης 600 ίππων με 60 κιλά ροπή, με την McLaren να ισχυρίζεται ότι έχει την καλύτερη αναλογία ίππων και εκπομπών CO2 σε σχέση με όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου) και από τους υβριδικούς που κυκλοφορούν αυτήν την στιγμή στην αγορά. Ο ολοκαίνουργος κινητήρας διαθέτει ξηρό κάρτερ και μπορεί να στροφάρει μέχρι τις 8.500 σαλ με το 80% της ροπής να είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σαλ. Αν και επίσημα νούμερα δεν έχουν δοθεί από τα παραπάνω η MP4-12C αναμένεται να κάνει τα 0-100 σε περίπου 3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της ταχύτητα θα ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα

Αν και θα αναμένατε carbon κεραμικά φρένα, η McLaren τοποθέτησε τεράστιους μεταλλικούς δίσκους αφού αναφέρει ότι χρησιμοποιήθηκε ειδικό κράμα που είναι ελαφρύτερο από τους αντίστοιχους carbon. Τα φρένα εφοδιάζονται με σύστημα Brake Steer για να ελεγχθεί η υποστροφή. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που με το σύστημα Pre-Cog επιτρέπει στον οδηγό να φορτώσει την επόμενη ταχύτητα πατώντας μέχρι την μέση της διαδρομής το paddle και όταν χρειαστεί η αλλαγή να γίνεται αστραπιαία.

Σχεδιαστικά δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά, άκρως αεροδυναμική, με πόρτες τύπου Gullwing και με απολήξεις των εξατμίσεων τοποθετημένες ψηλά κάτω από την αεροτομή η MP4-12C διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν supercar. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα ενώ απουσιάζει ο λεβιές ταχυτήτων μιας και οι αλλαγές γίνονται μόνο μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Η MP4-12C θα κάνει το ντεμπούτο στην έκθεση της Φρανκφούρτης με την McLaren να κατασκευάζει 1000 MP4-12C το χρόνο ενώ ήδη σχεδιάζεται και η roadster έκδοση. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στο αναλυτικότατο δελτίο τύπου καθώς και στις πρώτες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στην συνέχεια.

Ανανέωση: Προστέθηκαν 35 high res φωτογραφίες

[Πηγή: McLaren]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

lb-ft