Αυτό είναι ένα νέο είδος άρθρων – blog στο αγαπημένο μας AutoBlog. Το θέμα -όπως βλέπετε- θα είναι η Formula 1. Σε αυτά τα άρθρα (που θα υπάρχουν πριν από κάθε αγώνα) θα συγκεντρώνω τα τελευταία νέα των ομάδων, μαζί θα αναλύουμε τις ομάδες και του οδηγούς για την εκάστοτε πίστα και θα καταλήγουμε στην 10άδα τόσο των κατατακτήριων, όσο και τον αγώνα. Θα κάνουμε μαζί μια μαντεψιά. Και θα βλέπουμε τι κάναμε. Ας αρχίσουμε λοιπόν!

GP Σιγκαπούρης, 15ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1. Μια διαδρομή πολύ διαφορετική από το Spa και την Monza, οπότε είναι πολύ πιθανό οι ισορροπίες να (ξανά)αλλάξουν. Και αυτό γιατί από 2 πολύ γρήγορες πίστες που δεν ήταν ιδανικές για την RB6, μεταφερόμαστε σε μια διαδρομή στη πόλη, πολύ πιο αργή και λογικά ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά του αριστουργήματος του Andrian Newey. Πάμε να αναλύσουμε τις ομάδες και να αναφέρουμε μερικά νέεα γι’ αυτές.

Και ξεκινάω από την πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Την Red Bull. Η RB6 θα είναι πολύ δυνατή εδώ και σίγουρα δεν θα είναι τόσο εύκολος αντίπαλος, όσο ήταν τους 2 προηγούμενους αγώνες. Η διαδρομή είναι γεμάτη με στροφές χαμηλής και μεσαίας ταχύτητας διέλευσης. Δηλαδή, οι αγαπημένες των ταύρων. Η διαδρομή μοιάζει με αυτή της πίστας της Ουγγαρίας και αν θυμάστε καλά εκεί η RB6 ήταν πάνω από 1 δευτερόλεπτο ταχύτερη από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο! Λόγω της κάθετης δύναμης που μπορεί να παράγει, είναι πολύ γρήγορη μέσα στις στροφές σε σημείο που κάνουν του άλλους οδηγούς να γελάνε. Χαρακτηριστικά ο Lewis Hamilton είχε δηλώσει στην Ουγγαρία πως η κατάσταση είναι γελοία! “Είναι άπιαστοι. Κοιτάμε πως περνάνε από τις στροφές και γελάμε!”, είχε δηλώσει ο Βρετανός. Δεν γνωρίζω αν η διαφορά θα είναι τόσο μεγάλη, όσο πριν από 3 αγώνες αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος πως μετά το κόκκινο πανί που είδαν στην Monza οι ταύροι έχουν αγριέψει για τα καλά!

Πάμε στους οδηγούς της RBR. Ο Mark Webber είναι πρωτοπόρος της βαθμολογίας και φυσικά θέλει τη νίκη για να ξεφύγει ακόμα περισσότερο. Στην Monza δεν εκμεταλλεύτηκε όσο θα ήθελε το δωράκι που του έκανε ο Hamilton και εδώ θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την δυναμική της RB6, όσο καλύτερα γίνεται.

Ο Sebastian Vettel έπεσε στην 5η θέση της βαθμολογίας μετά την Monza. Δήλωσε πως η διαφορά των 24 βαθμών δεν είναι μεγάλη. Από αυτό τον αγώνα θα πρέπει να αρχίσει να τη μαζεύει αν θέλει να έχει χαμηλές αποδόσεις στα γραφεία στοιχημάτων. Στόχος φυσικά και γι’ αυτόν δεν είναι άλλος από την νίκη. Επίσης πρέπει να είναι αλάνθαστος αν θέλει να κοιτάξει την Σιγκαπούρη από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Ας πάμε 3 βαθμούς πίσω. McLaren – Mercedes. Αν κοιτάξουμε την απόδοση που είχε στην Ουγγαρία θα πούμε ότι δεν έχει ελπίδες για ένα καλό αποτέλεσμα και φυσικά ούτε λόγος για νίκη. Ο πρόεδρος της ομάδας και γενικά οι άνθρωποι στο Woking δεν έχουν την ίδια γνώμη με μας. Σύμφωνα με τον Martin Whitmarsh η MP4-25 θα έχει αναβαθμίσεις και μερικές “νέες ιδέες”, όπως χαρακτηριστικά είπε, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα και έδωσαν θετικά αποτελέσματα. Ο αρχιμηχανικός των οδηγών, Philip Prew, δήλωσε πως η MP4-25 θα έχει νέα εμπρός αεροτομή και άλλες αναβαθμίσεις που θα αυξήσουν την κάθετη δύναμη του μονοθεσίου. Επίσης, τα τεστ ακαμψία έχουν γίνει πιο αυστηρά και αυτό ίσως έχει βοηθήσει την McLaren, γιατί όπως μας έλεγα δεν μπορούσαν να κάνουν τις πτέρυγες τους τόσο ελαστικές όσο των RB6 και F10. Το σίγουρο είναι, πως παρά τις αναβαθμίσεις η McLaren δεν θα έχει εύκολο 3ήμερο.

Αφήνω τα… ανθρακονήματα και πάω στους οδηγούς. Μετά το λάθος που έκανε στην Monza, ο Lewis Hamilton έπεσε στην 2η θέση και θέλει όσο τίποτε άλλο να ανέβει ξανά στην κορυφή. Φυσικά θα είναι δύσκολο, αλλά για έναν οδηγό που ξέρει να παίρνει το 100% ενός μονοθεσίου τίποτα δεν είναι απίθανο.

Ανεβασμένη ψυχολογία έχει ο Jenson Button. Έκανε πολύ καλό αγώνα στην Monza και θα προσπαθήσει να κάνει ότι καλύτερο μπορεί. Δήλωσε ότι από ΄δω και πέρα θα τα δώσει όλα. Δεν έχει σταματήσει να πιστεύει στον τίτλο και πολύ καλά κάνει!

Αλλάζουμε χρώμα και γινόμαστε κόκκινοι και Ferrari. Και οι Ιταλοί ξέρουν ότι η πίστα ταιριάζει στην RB6. Αλλά και αυτοί δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια. Το αντίθετο μάλιστα! Έχουν σηκώσει τα μανίκια όσο δεν πάει άλλο και έχουν πέσει με τα μούτρα στην δουλειά, με μόνο στόχο, την βελτίωση της F10. Στην Σιγκαπούρη θα δούμε την F10 με νέα εμπρός αεροτομή και με νέο EBD σε μια προσπάθεια κλείσουν την ψαλίδα που χωρίζει την F10 από την RB6. Μετά την μεγάλη νίκη στην Ιταλία θέλουν να πάρουν μια ακόμα νίκη (κυρίως με τον Alonso) και να ξαναμπούν για τα καλά στο παιχνίδι του πρωταθλήματος. Τουλάχιστον του ενός.

Οδηγοί: Ο Fernando Alonso κατάλαβε πως τίποτα δεν τελειώνει αν δεν το επιτρέψουν τα μαθηματικά! Η διαφορά από την κορυφή 21 βαθμοί και ο Alonso δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και κανέναν! Έχω γράψει και άλλες φορές, πως ο Alonso μαζί με τον Hamilton είναι οι 2 καλύτεροι οδηγοί και είναι οι μόνοι που μπορούν να στραγγίξουν ένα αυτοκίνητο… Το ξέρουν και οι 2…

Felipe Massa: Ο Βραζιλιάνος έχει ένα σερί καλών αποτελεσμάτων και μπορεί να το συνεχίσει και στην Σιγκαπούρη. Με την αναβαθμισμένη F10 μπορεί να πάει καλά και να πάρει αρκετούς βαθμούς. Το 2008 μας έδειξε ότι του αρέσει αρκετά αυτή η διαδρομή και είμαι βέβαιος πως θα δυσκολέψει αρκετούς οδηγούς – επίδοξους πρωταθλητές…

Ξαν’αλλάζουμε χρώμα και βαφόμαστε ασημί. Η Mercedes έχει επικεντρωθεί στην W02 για το 2011 και μάλιστα είναι πολύ αισιόδοξοι. Στην Σιγκαπούρη δεν περιμένω τίποτα ιδιαίτερο από τους Γερμανούς. Θα παλέψουν να μπουν στην 10αδα. Ο Schumi θα τρέξει για πρώτη φορά στην πίστα αυτή και είμαι σίγουρος ότι στην Mercedes περιμένουν βαθμούς μόνο από τον Rosberg.

Κίτρινα τώρα! Στην Renault είναι αισιόδοξοι για αυτόν τον αγώνα. Το F-Duct αλλά και το νέο πάτωμα που είχαν στο Spa δουλεύουν αρκετά καλά και γενικότερα η R30 Βολεύεται σε πίστα με μεγάλη κάθετη δύναμη. Οι ικανότητες του Kubica, αλλά και οι αγωνιστική βελτίωση του Petrov μπορούν να δώσουν αρκετούς βαθμούς στην γαλλική ομάδα, που έχει στόχο την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Δύσκολο 3ήμερο θα έχουν και η Force India. Η VJM03 είναι καλύτερη στις γρήγορες στροφές και πιστεύω πως θα παλέψουν σκληρά για να μία θέση στην 10άδα. Αλλά μάλλον δεν θα έχει αποτέλεσμα αυτή η προσπάθεια.

Μεγάλος αντίπαλος της Force India θα είναι η Williams! Οι Βρετανοί θα έχουν στην Σιγκαπούρη το τελευταίο μεγάλο πακέτο αναβάθμισης για την FW32. Επίσης, η FW32 αρέσκεται σε διαδρομές μέσα σε πόλεις γιατί το μικρό της μεταξόνιο είναι κατάλληλο σε τέτοιου είδους διαδρομές.

Pedro de la Rosa out, Nick Heidfeld in! Επιστροφή ενός οδηγού, που αξίζει να βρίσκεται στην Formula 1. Προσωπικά ο Heidfeld μου έλειψε και θέλω να τον δω σε πολύ καλύτερο μονοθέσιο από αυτό της Sauber. Με την C29 δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Επίσης θα πρέπει να νικήσει και τον Samurai, Kamui Kobayashi. Θα μπει ορεξάτος ο Γερμανός και ελπίζω να μας δώσει μάχες έστω και για τις πιο πίσω θέσεις.

Δεν γράφω για όλες τις ομάδες γιατί το άρθρο θα γίνει τεράστιο. Άλλωστε νομίζω πως δεν έχει και νόημα.

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, που λέει και ο αοιδός Σάκης… Ήρθε η ώρα για να κάνω τις προσωπικές μου προβλέψεις.

Κατατακτήριες:

1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber
3. Fernando Alonso
4. Lewis Hamilton
5. Felipe Massa
6. Jenson Button
7. Robert Kubica
8. Nico Rosberg
9. Rubens Barrichello
10. Vitaly Petrov

Αγώνας:

1. Sebastian Vettel
2. Fernando Alonso
3. Mark Webber
4. Lewis Hamilton
5. Felipe Massa
6. Jenson Button
7. Robert Kubica
8. Nico Rosberg
9. Rubens Barrichello
10. Nico Hulkenberg

Αυτά σε στεγνό αγώνα. Αλλά υπάρχει σοβαρή πιθανότητα βροχής και το Σάββατο αλλά και την Κυριακή. Εκεί τα πράγματα αλλάζουν πολύ. Εκτός του ότι στην βροχή το μονοθέσιο δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο, σε μια διαδρομή όπως αυτή της Σιγκαπούρης είναι πολύ πιθανό να έχουμε ατυχήματα και φυσικά την εμφάνιση του αυτοκίνητο ασφαλείας αρκετές φορές. Πράγμα που σημαίνει ότι οι προβλέψεις είναι πολύ πολύ δύσκολες, γιατί τα δεδομένα περιπλέκονται πάρα πολύ. Προσωπικά δεν τολμώ να κάνω προβλέψεις για βροχή!! Αν μου ‘ρθει τίποτα θα το γράψω…

Υ.Γ. Περιμένω και τις δικές σας προβλέψεις και απόψεις! Άλλωστε το λέει και ο τίτλος: Can we guess?

[Photo by Mark Thompson/Getty Images]