Έκθεση Γενεύης 2011: Aston Martin V8 Vantage S

Σχετικά άρθρα

Και η Aston Martin V8 Vantage S παρουσιάστηκε στη Γενεύη. Οι αλλαγές στη συγκεκριμένη έκδοση είναι πάνω κάτω ότι περιμένει κανείς από τέτοιες εκδόσεις με carbon splitter και διαχύτη (ο οποίος συνδυάζεται και με νέο προφυλακτήρα στο πίσω μέρος), μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα εμπρός αλλά και μικρότερες επεμβάσεις στο αισθητικό κομμάτι με μεγαλύτερη πίσω αεροτομή και ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών με ειδικά για την περίσταση ελαστικά από την Bridgestone. Στο εσωτερικό θα βρει κάποιος νέα καθίσματα, νέο τιμόνι αλλά και μπόλικα σηματάκια Vantage S για να μην ξεχάσει τι οδηγεί.

Όμως οι υπεύθυνοι της Aston μας ενημερώνουν αυτή η έκδοση δεν είναι all show and no go. Το τιμόνι είναι πιο “γρήγορο” (λιγότερες στροφές από άκρη σε άκρη), τα εμπρός φρένα είναι μεγαλύτερα (380mm δίσκοι με εξαπίστονες δαγκάνες) και η ανάρτηση έχει διαφορετική, πιο σπορ ρύθμιση. Επίσης νέο είναι το stability control system της Vantage S όπως και το σύστημα φρένων που πλέον διαθέτει Hydraulic Brake Assist και Hill Start Assist. Τέλος η ειδικά για αυτήν την έκδοση, η εξάτμιση διαθέτει νέο τελικό και βαλβίδα bypass για να τονιστεί επιπλέον η σπορ χροιά του κινητήρα.

Μιας που μιλάμε για κινητήρα, να σας ενημερώσουμε ότι η Vantage S διαθέτει τον γνωστό V8, 4.7 λίτρων ο οποίος όμως αποδίδει 436 άλογα και 490Nm ροπής (16 άλογα και 20Nm περισσότερα από την απλή V8 Vantage) και συνδυάζεται με το νέο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων Sportshift II που υπόσχεται 20% ταχύτερες αλλαγές σε σύγκριση με το προηγούμενο. Οι επιδόσεις του εν λόγω μοντέλου δεν έχουν γίνει γνωστές ακόμα (εκτός από την τελική ταχύτητα που είναι 305 χλμ/ώρα) αλλά οι υπεύθυνοι της Aston θεώρησαν ότι πρέπει οπωσδήποτε να ξέρουμε ότι η Vantage S έχει μέση κατανάλωση 12.9 λίτρα/100χλμ και εκπέμπει 299 γρ/χλμ διοξείδιο του άνθρακα.

[Πηγή:Aston Martin]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

The New Aston Martin V8 Vantage S

• The driver-focussed V8 Vantage featuring enhanced dynamics
• Increase in power and torque to 430 bhp and 490 Nm
• New ground-up developed seven speed SportshiftTM II transmission
• Dramatic V12 Vantage-inspired looks available as coupe and Roadster
• Compelling package of agility, balance, engagement and everyday practicality

The Aston Martin Vantage range comes of age with the new V8 Vantage S characterised by a host of new driver-focussed features all designed to push the honed dynamics of the standard Vantage to a new benchmark level.

Aston Martin’s own 4.7 litre V8 engine has been engineered to deliver peak power of 430 bhp (436 PS / 321 kW) at 7300 rpm and torque of 490 Nm (361 lb.ft) at 5000 rpm and is coupled with a new ground-up developed SportshiftTM II transmission specifically designed for the Vantage S with seven short ratio gears to deliver the most engaging and intense driver involvement.

“The Vantage S epitomises every attribute of the V8 Vantage and pushes the driver experience beyond what we have offered before,” says Dr. Ulrich Bez, CEO of Aston Martin, “It combines dynamic exhilaration with all the charming finesse, beauty and practicality already associated with the Vantage range.”

Dynamic revisions are central to the Vantage S, with a quickened steering rack ratio of 15:1 compared to 17:1 on the standard car and a larger diameter front brake disc with new six-piston front brake calipers. New springs and dampers, and wider rear wheels also contribute to chassis revisions. A new dynamic stability control (DSC) system specifically tuned to the Vantage S along with a new brake module providing features such as Hydraulic Brake Assist (HBA) which provides assistance in emergency braking situations, and Hill Start Assist (HSA). Bespoke tyres have been developed with Bridgestone to optimise road holding enhancing dynamic feel.

At the core of the Vantage S is the new seven speed SportshiftTM II automated manual transmission, offered as standard and delivers exceedingly rapid gear changes, twenty per cent quicker than SportshiftTM. The extra gear permits shorter well-spaced ratios taking advantage of the optimum torque, which combined with a shorter final drive ratio of 4.182:1 delivers quicker acceleration and an enhanced sporting feel. The inherent benefits of a single clutch system reduces complexity and significant weight over a dual clutch solution. SportshiftTM II allows the driver to take an increased level of control, modulating the throttle pedal to achieve the desired type of gear change. In addition, the Vantage S features a ‘Sport’ button which quickens the gear changes and gives the driver a more aggressive throttle response while also opening the exhaust bypass valves across most of the engine speed range perfectly characterising the ‘S’ variant.

As with every Aston Martin, the Vantage S benefits from its own unique sound with a new exhaust muffler and bypass valve map, creating a very distinctive and highly vocal exhaust note.

The Vantage S is instantly recognisable as a true Aston Martin, characterised by its purposeful stance conveying its agility and performance capability. From the front, a new lower front bumper finished in perfectly-aligned carbon fibre houses a larger air intake feeding the engine and front brakes. The splitter combined with the extended deck lid ‘flip’ work in harmony to provide increased down force at speed. New 19 inch ‘V’ spoke wheel styles are available as standard, while an optional 10-spoke lightweight forged wheel option, reduces unsprung mass further. A new rear bumper and side sills optically widen the car.

Bridging the gap between road car and race car, the Vantage S is heavily influenced by the 2011 Vantage GT4 race car. The GT4 takes advantage of the Vantage’s immensely rigid bonded aluminium chassis, providing the ideal platform for a race car. Minor racing safety modifications including an FIA approved roll cage and racing ‘bag’ petrol tank along with weight saving measures are made to the standard road car to convert it into a class winning race car. In 2010, it won its class at the Dubai 24 Hours following this up with further endurance race wins at the Nürburgring 24 Hours, Silverstone 24 Hours and Spa 24 Hours. It also won its first major international championship victory in the European GT4 Cup.

The Vantage S is available to order now from Aston Martin’s global dealership network.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Aston Martin ανακαλεί 3.639 DBX

Η Aston Martin προχωρά στην ανάκληση 3.639 DBX για τρία διαφορετικά προβλήματα. Το πρόβλημα που επηρεάζει τα περισσότερα αυτοκίνητα, 2.902 συγκεκριμένα, έχει να κάνει...

Επίσημο: Νέος CEO της Aston Martin ο Adrian Hallmark, που φεύγει άμεσα από Bentley

Με μια ξαφνική κίνηση, το διοικητικό συμβούλιο της Aston Martin ανακοίνωσε σήμερα τον διορισμό του Adrian Hallmark ως τον νέο εκτελεστικό διευθυντή και διευθύνοντα...

Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες της έκθεσης της Γενεύης του 2025

Παρότι οι διοργανωτές της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης αναφέρουν ότι η επιστροφή της στη μετά-Covid εποχή ήταν επιτυχημένη και πολλά υποσχόμενη, η πραγματικότητα απέχει...