Μετά την αποκάλυψη των χρωμάτων του στην έκθεση Autosport International στο Μπέρμιγχαμ, η Ford έφερε το Fiesta RS WRC και στο Παρίσι. Μηχανικά το αγωνιστικό εφοδιάζεται με τον 1600αρη turbo κινητήρα EcoBoost άμεσου ψεκασμού, ο οποίος χάρη στον Γαλλικό βελτιωτικό οίκο Pipo Moteur, αποδίδει 300 άλογα, όσο ακριβώς είναι και το όριο του WRC.


Το Ford Fiesta RS WRC συμμετέχει στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα rally και στο Rally Σουηδίας έκανε το 1-3 με πρώτο τον Mikko Hirvonen και τρίτο Jari-Matti Latvala. Φωτογραφίες και δελτίο τύπου στα ελληνικά, στη συνέχεια.

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

Το Ford Fiesta RS World Rally Car στη Γενεύη

1η Μαρτίου, 2011 – Το νέο Fiesta RS World Rally Car της Ford με πλήρη αγωνιστική περιβολή θα δώσει το παρών στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το όχημα έχει ήδη κάνει το ντεμπούτο του στον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA, στο Ράλι Σουηδίας πριν από μερικές εβδομάδες και ετοιμάζεται να τρέξει στο δεύτερο γύρο στο Μεξικό αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η τεχνολογία οχημάτων δρόμου της Ford στο Fiesta RS WRC

Η 4WD αγωνιστική έκδοση της Ford που θα τρέξει στο WRC προέρχεται από το best seller της μάρκας, το Fiesta δρόμου. Συγκεκριμένα, βασίστηκε στο Fiesta S2000 rally car, νικητή του Ράλι Μόντε Κάρλο 2010 και εξελίχθηκε από τη Βρετανική εταίρο της Ford, M-Sport, με την υποστήριξη της Ford Ευρώπης. Το αυτοκίνητο σηματοδοτεί μία νέα εποχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, για το οποίο λανσάρεται φέτος μία δομή χαμηλού κόστους.

Το WRC θεωρείται η σκληρότερη μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού για αυτοκίνητα βασισμένα σε μοντέλα παραγωγής, τα οποία αγωνίζονται για παγκόσμιους τίτλους σε ποικίλες και απαιτητικές συνθήκες, όπως η άγονη και παγωμένη εξοχή της Σουηδίας και οι καύσωνες και τα κακοτράχαλα μονοπάτια της Ελλάδας.

Η M-Sport, μαζί με την ομάδα μηχανικών της Ford, ανέλαβαν ένα ποικίλο και συγκροτημένο πρόγραμμα εξέλιξης του Fiesta RS WRC ώστε να είναι έτοιμο για τη νέα σεζόν. Οι εργασίες θα συνεχιστούν και το αυτοκίνητο σύντομα θα οδηγηθεί στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Δοκιμών στο Τεχνικό Κέντρο της Ford στο Dunton (Αγγλία) για την αξιολόγηση και βελτιστοποίηση των επιδόσεων του κινητήρα.

Ο τεχνικός διευθυντής της Ford Abu Dhabi, Christian Loriaux δήλωσε ότι η ομάδα δεν έκανε κανένα συμβιβασμό. «Συγκεντρώσαμε πολλά στοιχεία από το στάνταρ Fiesta δρόμου και το S2000 το οποίο έτρεξε στο S-WRC και σε άλλα πρωταθλήματα πέρσι. Κάναμε μία γενική επαναξιολόγηση και για τους τομείς που θεωρήσαμε ότι είχαν περιθώρια βελτίωσης, προχωρήσαμε με τις ανάλογες εργασίες εξέλιξης» σχολίασε.

«Εκτός από τον κλωβό ασφαλείας (roll cage) και το πλαίσιο δεν υπάρχουν πολλά κοινά εξαρτήματα του Fiesta RS WRC με το S2000. Πολλά εξαρτήματα μπορεί να μοιάζουν, αλλά έχουν τροποποιηθεί για να είναι ελαφρύτερα, πιο άκαμπτα ή για να συντελέσουν σε κάποια βελτίωση» πρόσθεσε ο Loriaux.

Η ομάδα σχεδίασης της Ford Ευρώπης έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στην εμφάνιση του Fiesta RS WRC. Χάρη στη συμβολή της, το αυτοκίνητο αντανακλά τα επιτυχημένα στυλιστικά στοιχεία ‘kinetic design’ που είναι γνωστά από τη γκάμα μοντέλων δρόμου.

«Μαζί με την ομάδα σχεδίασης της Ford Ευρώπης, ανασχεδιάσαμε πλήρως το αυτοκίνητο για να ενσωματώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα στυλιστικά στοιχεία της φιλοσοφίας ‘kinetic design’ της Ford που υιοθετείται στα αυτοκίνητα δρόμου. Έγιναν μερικές απαραίτητες τροποποιήσεις για αεροδυναμικούς σκοπούς, αλλά τόσο η Ford όσο και η M-Sport είναι ενθουσιασμένες με την εμφάνιση του αυτοκινήτου» δήλωσε ο Loriaux.

Τεχνολογία κινητήρα 1.6 Ford EcoBoost

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.6-λίτρων της έκδοσης ράλι βασίζεται στην προηγμένη τεχνογνωσία της Ford και την τεχνολογία κινητήρων EcoBoost που χρησιμοποιούνται στα τελευταία μοντέλα παραγωγής.

Ο Quinn δήλωσε: Ο κινητήρας EcoBoost των μοντέλων δρόμου της Ford αντιπροσωπεύει μία νέα γενιά βενζινοκινητήρων μειωμένου κυβισμού και υψηλής απόδοσης. Η τετρακύλινδρη μονάδα παραγωγής EcoBoost που εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της Ford στην Ευρώπη συνδυάζει άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, προηγμένη υπερσυμπίεση και διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης καύσης. Ήδη διατίθενται διαφορετικοί κυβισμοί για τα μοντέλα δρόμου της Ford σε όλο τον κόσμο.

«Οι γνώσεις που αποκομίσαμε στη φάση σχεδίασης του EcoBoost αποδείχτηκαν ανεκτίμητες κατά την εξέλιξη της έκδοσης ράλι. Η μεταφορά τεχνολογίας συνήθως γίνεται από τις εκδόσεις ράλι στα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά σ’ αυτή την περίπτωση, χαιρόμαστε που έχει συμβεί το αντίθετο» πρόσθεσε.

Η εταιρία βελτιώσεων κινητήρων Pipo Moteurs ήταν υπεύθυνη εξέλιξης της κινητήριας μονάδας του Fiesta RS WRC. Η Γαλλική εταιρία, η οποία έχει αναπτύξει μία ισχυρή σχέση με την Μ-Sport και τη Ford στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού τα τελευταία χρόνια, συνεργάστηκε στενά με τους μηχανικούς και των δύο εταιρών σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης της αγωνιστικής μονάδας.

Η Ford συνέβαλε αποφασιστικά σ’ αυτό το project μέσω των παγκόσμιων μηχανολογικών της εγκαταστάσεων, μεταξύ των οποίων το Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας Κινητήρων στις ΗΠΑ, το Κέντρο Έρευνας Κινητήρων στο Dunton (Βρετανία) και το Κέντρο Έρευνας & Προηγμένης Μηχανολογίας στο Άαχεν (Γερμανία) για την αξιολόγηση των επιδόσεων.

Η δυσκολότερη αποστολή ήταν η εφαρμογή της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού που είναι σχετικά νέα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, και ο Loriaux παραδέχτηκε ότι η εξέλιξη του κινητήρα ήταν τεράστιο έργο. «Ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Ο άμεσος ψεκασμός είναι εξαιρετικά περίπλοκος και ήταν η πρώτη φορά που πολλοί από εμάς στην ομάδα είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν αυτή την τεχνολογία σε έναν αγωνιστικό κινητήρα. Ο κινητήρας ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση ολόκληρου του project» δήλωσε.

Κάτω από την εξωτερική εμφάνιση του Fiesta RS WRC

Ο κινητήρας 1.6 EcoBoost του Fiesta RS WRC έχει υπερσυμπιεστή Garrett που τοποθετείται με ένα περιοριστή εισαγωγής 33mm σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA. Τη μονάδα διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό σύστημα κινητήρα της Cosworth. Η Cosworth προσφέρει επίσης τα ηλεκτρονικά καταγραφής δεδομένων πλαισίου.

Το κιβώτιο τετρακίνησης περιέχει μηχανικά εμπρός και πίσω διαφορικά, αλλά και ένα συμπλέκτη απομόνωσης στο χειρόφρενο. Το εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο των M-Sport / X-Trac λειτουργεί με μηχανικό επιλογέα και συμπλέκτη δύο δίσκων των M-Sport και AP Racing.

Οι εμπρός και πίσω αναρτήσεις περιλαμβάνουν γόνατα MacPherson με αποσβεστήρες Reiger ρυθμιζόμενους ως προς τη συμπίεση και την επαναφορά, αλλά και εξωτερικό δοχείο αερίου. Χρησιμοποιούνται πλήρως ρυθμιζόμενοι ατσάλινοι σύνδεσμοι, ενώ τα ακραξόνια κατασκευάζονται από μηχανουργημένο αλουμίνιο.

Αεριζόμενα δισκόφρενα Brembo με τετραπίστονες μονοκόμματες δαγκάνες φρενάρουν το όχημα στο χώμα και την άσφαλτο, ενώ το σύστημα πέδησης έχει ρυθμιζόμενη κατανομή εμπρός/πίσω.

Ελαστικά Michelin 650mm θα χρησιμοποιούνται σε όλες τις επιφάνειες, σε συνδυασμό με αλουμινένιους τροχούς 7 x 15ιντσών για το χώμα και το χιόνι και 8 x 18ιντσών για την άσφαλτο.