Το έχεις ξαναδιαβάσει ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει αφήσει ανέγγιχτες της Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αφού όλες έχουνε παρουσιάσει κέρδη στο πρώτο μισό του 2011. Σε τι συμπέρασμα οδηγεί αυτό τον απλό νου; Ότι αφού επιτυγχάνουν τέτοιες πωλήσεις σε αυτές τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες, τότε το μέλλον τους θα είναι λαμπρότερο. Σωστά; Λάθος!

Οι Γερμανοί φαίνεται ότι ξεμένουν σιγά-σιγά από μηχανικούς. Με όλο και λιγότερους μηχανικούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μένουν πίσω στο να αναπτύξουν νέα μοντέλα. Θα μου πεις, μα καλά, το υπάρχον δυναμικό; Θα σου απαντήσω ότι αυτό πλέον έχει μεγαλώσει σε ηλικία και πολλοί από τους μηχανικούς που βρίσκονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι κοντά ή ήδη έχουνε συνταξιοδοτηθεί.

Σύμφωνα με την Γερμανικό Σύλλογο Μηχανικών VDI (κάτι σαν το δικό μας ΤΕΕ), η έλλειψη μηχανικών στη Γερμανία το τελευταίο μήνα έφτασε στο υψηλότερο σημείο που έχει φτάσει ποτε, με 77.000 κενές θέσεις να ζητούν απεγνωσμένα κάποιον να τις καλύψει. Η BMW είναι από τις πρώτες εταιρίες που θα έχουνε πρόβλημα αφού έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προσλάβει 800 νέα άτομα στο εργοστάσιο της Λειψίας τα οποία θα βοηθήσουν για την παραγωγή των i3 και i8. H Porsche έχει και αυτή όμως πρόβλημα αφού και αυτή ετοιμάζει να μεγαλώσει την γκάμα της με την προσθήκη του Cajun και θέλει να προσθέσει στο δυναμικό της 1.000 επιπλέον άτομα.

Τι σημαίνει αυτό; Παρά τα γεμάτα ταμεία που έχουνε όλες οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η έλλειψη διαθέσιμων μηχανικών μπορεί να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη νέων μοντέλων, κυρίως υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι εταιρίες δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια αφού ήδη έχουνε στραφεί σε άλλες χώρες, αλλά και σε συνεννόηση με πανεπιστήμια, ώστε να προσλάβουν μηχανικούς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ψάχνουν κυρίως σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία μιας και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων τους στις αναπτυσσόμενες αγορές έχει γίνει θέμα μείζονος σημασίας. Μήπως εσύ Έλληνα μηχανικέ που διαβάζεις autoblog, πρέπει να στείλεις βιογραφικό σε κάποια γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία;

Ποιος είναι ο μισθός ενός μηχανικού στη Γερμανία; Η έλλειψη έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 7.6% από το 2005 μέχρι σήμερα, με τις ετήσιες απολαβές να ανέρχονται πλέον στα €48.725 (κοντά στις 4.060 ευρώ τον μήνα), την ώρα που οι μισθοί των διευθυντικών στελεχών να έχουνε αυξηθεί κατά 19% αγγίζοντας τα €84.200 (€7.016 μηνιαίως) χωρίς να υπολογιστούν σε αυτά τα χρήματα τα bonus Χριστουγέννων και διακοπών.

Μην το σκέφτεσαι μηχανικέ εσύ που δεν έχει δουλειά εδώ στην Ελλάδα ή δουλεύεις για 3 κι 60. Μια δουλειά στη Γερμανία σε περιμένει που εκτός από τον μεγάλο μισθό, θα κινείσαι με αυτοκίνητο της εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανίας που θα το έχεις πάρει είτε δωρεάν (ως εταιρικό) είτε με μεγάλη έκπτωση (-30% περίπου) σε περίπτωση που θέλεις να το αγοράσεις.

[Πηγή: Bloomberg]