Μετά από την ολοκλήρωση του Βελγικού Grand Prix, γίνονται πολλές συζητήσεις για το περιστατικό μεταξύ του Lewis Hamilton και του Kamui Kobayashi. Ο Βρετανός γνώρισε τη δεύτερη εγκατάλειψη στη σεζόν, και μαζί με την MP4-26 καταστράφηκαν και οι ελπίδες του για πρωτάθλημα. Θα ξεκινήσω την ανάλυση με τις δηλώσεις του 26χρονου, ο οποίος δηλώνει ότι έχει αυτός την απόλυτη ευθύνη για ό,τι έγινε. Παράλληλα, ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα του και τον Ιάπωνα. Στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter γράφει:

Βλέποντας το replay, κατάλαβα πως ήταν δικό μου λάθος 100%. Δεν έδωσα στον Kobayashi αρκετό χώρο, διότι νόμιζα ότι είχα περάσει. Ζητώ συγνώμη στο Kamui και στην ομάδα μου. Η ομάδα αξίζει κάτι καλύτερο από μένα.

Το ότι ο Hamilton είναι ο πιο ανυπόμονος και επιθετικός οδηγός του grid είναι γνωστό. Τι έκανε ο Βρετανός; Για να μην χάσει περισσότερο χρόνο, προσπέρασε τον Kamui πριν από την Eau Rouge και χρησιμοποίησε το DRS στην Kemmel, αλλά ο Ιάπωνας του πήρε το slipestream, πήγε αριστερά του με τον “Billion Dollar Man” να πηγαίνει κι αυτός αριστερά, για να πάρει καλύτερη γραμμή για τη Les Combes και έγινε ό,τι έγινε.

Καταρχήν, δεν μπορούμε να πούμε ότι φταίει ο ένας ή ο άλλος. Όχι, και οι δύο έχουν ευθύνη για το συμβάν. Από τη μία, ο Hamilton θεώρησε ότι ο οδηγός της Sauber ήταν πίσω του και όχι αριστερά του. Από την άλλη, ο Kobayashi δήλωσε πως δεν προσπαθούσε να περάσει τον Hamilton, όπως νομίζαμε εμείς!

Μετά που με πέρασε, δεν είχα πρόθεση να πάρω τη θέση μου πίσω, γι’ αυτό έμεινα στη γραμμή μου και δεν περίμενα να έρθει πάνω μου.

Όχι, δεν έμεινε στη γραμμή του. Πήγε να πάρει την εσωτερική, και βλέποντας τον Hamilton να τον κλείνει, πήγε από την εξωτερική. Εγώ κατάλαβα ότι ήθελε να περάσει. Και δεν ξέρω γιατί δηλώνει το αντίθετο. Κι αν προσπαθούσε να το κάνει, δεν τον κατηγορώ καθόλου. Ίσα-ίσα, όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να παλεύουν για τη θέση τους, ακόμα κι αν ξέρουν ότι ο οδηγός που είναι πίσω του, μπροστά του ή δίπλα του είναι πολύ ταχύτερος. Τώρα, ποιά είναι η ευθύνη του; Αν δε θέλεις να περάσεις (κακώς, αλλά έτσι δήλωσε), μένεις πίσω και δεν κάνεις επίθεση. Επαναλαμβάνω, κακώς! Από την επαφή θα μπορούσε να κι ο ίδιος να πάθει ζημιά. Να σπάσει η ανάρτηση ή κάτι άλλο.

Ωστόσο, αν πρέπει να καταλογίσουμε ευθύνες, θεωρώ ότι τη μεγαλύτερη την έχει ο Hamilton, διότι, αφού δε βλέπει τον οδηγό της Sauber να είναι πίσω του ή δεξιά του, ήταν λογικό να είναι αριστερά του, και κακώς έκοψε λίγο αριστερά. Ο Kobayashi, βλέποντας ότι δεν μπορούσε να περάσει (ήταν μισό μονοθέσιο πίσω στη ζώνη φρεναρίσματος) θα μπορούσε να φρενάρει πιο νωρίς, διότι σίγουρα δεν επιζητούσε την επαφή. Επίσης, αφού δεν ήθελε να περάσει, κακώς βρέθηκε αριστερά. Ίσως να μπορούσε να πάει λίγο πιο αριστερά, βλέποντας τον Hamilton να κινείται προς το μέρος του. Τη στιγμή της επαφής, απέχει μισό ελαστικό από την άσπρη γραμμή και, φυσικά, δεν πατάει καθόλου στα kerbs. Το ξέρω, είναι πολύ εύκολο να μιλάμε για χιλιοστά βρισκόμενοι στους καναπέδες μας, αλλά, ίσως, αν πήγαινε όσο πιο αριστερά μπορούσε, το άρθρο αυτό να μην είχε γραφτεί ποτέ. Και για δικό του καλό, διότι μετά από το SC, η στρατηγική και ο αγώνας του καταστράφηκαν. Ήταν το λιγότερο, καθώς θα μπορούσε να πληγώσει πολύ περισσότερο την ήδη πληγωμένη C30. Σίγουρα, θα ήθελα να δω το πλάνο από την on-board του Ιάπωνα, για να έχω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Κλείνοντας, πιστεύω ότι ορθώς δε δόθηκε τιμωρία στον Kobayashi. Ίσως να μπορούσε να αποφύγει την επαφή, αλλά ίσως! Από την πλυρά του, αυτό που πρέπει να κάνει ο Hamilton είναι να κρατήσει την επιθετικότητά του, την ταχύτητά του, την ικανότητά του, αλλά θα πρέπει να πετάξει την ανυπομονησία του, τον στιγμιαίο ενθουσιασμό του και θα πρέπει να “ζυγίζει” καλύτερα την κατάσταση με το μυαλό του, το οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιεί σε μεγαλύτερο ποσοστό όταν βρίσκεται μέσα στο μονοθέσιό του.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Zvl3-I1_Ao

[Πηγή: Twitter, Sauber | Photo Copyright: JOHN THYS/AFP/Getty Images]