Μετά από την ολοκλήρωση του Βελγικού Grand Prix, γίνονται πολλές συζητήσεις για το περιστατικό μεταξύ του Lewis Hamilton και του Kamui Kobayashi. Ο Βρετανός γνώρισε τη δεύτερη εγκατάλειψη στη σεζόν, και μαζί με την MP4-26 καταστράφηκαν και οι ελπίδες του για πρωτάθλημα. Θα ξεκινήσω την ανάλυση με τις δηλώσεις του 26χρονου, ο οποίος δηλώνει ότι έχει αυτός την απόλυτη ευθύνη για ό,τι έγινε. Παράλληλα, ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα του και τον Ιάπωνα. Στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter γράφει:

Βλέποντας το replay, κατάλαβα πως ήταν δικό μου λάθος 100%. Δεν έδωσα στον Kobayashi αρκετό χώρο, διότι νόμιζα ότι είχα περάσει. Ζητώ συγνώμη στο Kamui και στην ομάδα μου. Η ομάδα αξίζει κάτι καλύτερο από μένα.

Το ότι ο Hamilton είναι ο πιο ανυπόμονος και επιθετικός οδηγός του grid είναι γνωστό. Τι έκανε ο Βρετανός; Για να μην χάσει περισσότερο χρόνο, προσπέρασε τον Kamui πριν από την Eau Rouge και χρησιμοποίησε το DRS στην Kemmel, αλλά ο Ιάπωνας του πήρε το slipestream, πήγε αριστερά του με τον “Billion Dollar Man” να πηγαίνει κι αυτός αριστερά, για να πάρει καλύτερη γραμμή για τη Les Combes και έγινε ό,τι έγινε.

Καταρχήν, δεν μπορούμε να πούμε ότι φταίει ο ένας ή ο άλλος. Όχι, και οι δύο έχουν ευθύνη για το συμβάν. Από τη μία, ο Hamilton θεώρησε ότι ο οδηγός της Sauber ήταν πίσω του και όχι αριστερά του. Από την άλλη, ο Kobayashi δήλωσε πως δεν προσπαθούσε να περάσει τον Hamilton, όπως νομίζαμε εμείς!

Μετά που με πέρασε, δεν είχα πρόθεση να πάρω τη θέση μου πίσω, γι’ αυτό έμεινα στη γραμμή μου και δεν περίμενα να έρθει πάνω μου.

Όχι, δεν έμεινε στη γραμμή του. Πήγε να πάρει την εσωτερική, και βλέποντας τον Hamilton να τον κλείνει, πήγε από την εξωτερική. Εγώ κατάλαβα ότι ήθελε να περάσει. Και δεν ξέρω γιατί δηλώνει το αντίθετο. Κι αν προσπαθούσε να το κάνει, δεν τον κατηγορώ καθόλου. Ίσα-ίσα, όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να παλεύουν για τη θέση τους, ακόμα κι αν ξέρουν ότι ο οδηγός που είναι πίσω του, μπροστά του ή δίπλα του είναι πολύ ταχύτερος. Τώρα, ποιά είναι η ευθύνη του; Αν δε θέλεις να περάσεις (κακώς, αλλά έτσι δήλωσε), μένεις πίσω και δεν κάνεις επίθεση. Επαναλαμβάνω, κακώς! Από την επαφή θα μπορούσε να κι ο ίδιος να πάθει ζημιά. Να σπάσει η ανάρτηση ή κάτι άλλο.

Ωστόσο, αν πρέπει να καταλογίσουμε ευθύνες, θεωρώ ότι τη μεγαλύτερη την έχει ο Hamilton, διότι, αφού δε βλέπει τον οδηγό της Sauber να είναι πίσω του ή δεξιά του, ήταν λογικό να είναι αριστερά του, και κακώς έκοψε λίγο αριστερά. Ο Kobayashi, βλέποντας ότι δεν μπορούσε να περάσει (ήταν μισό μονοθέσιο πίσω στη ζώνη φρεναρίσματος) θα μπορούσε να φρενάρει πιο νωρίς, διότι σίγουρα δεν επιζητούσε την επαφή. Επίσης, αφού δεν ήθελε να περάσει, κακώς βρέθηκε αριστερά. Ίσως να μπορούσε να πάει λίγο πιο αριστερά, βλέποντας τον Hamilton να κινείται προς το μέρος του. Τη στιγμή της επαφής, απέχει μισό ελαστικό από την άσπρη γραμμή και, φυσικά, δεν πατάει καθόλου στα kerbs. Το ξέρω, είναι πολύ εύκολο να μιλάμε για χιλιοστά βρισκόμενοι στους καναπέδες μας, αλλά, ίσως, αν πήγαινε όσο πιο αριστερά μπορούσε, το άρθρο αυτό να μην είχε γραφτεί ποτέ. Και για δικό του καλό, διότι μετά από το SC, η στρατηγική και ο αγώνας του καταστράφηκαν. Ήταν το λιγότερο, καθώς θα μπορούσε να πληγώσει πολύ περισσότερο την ήδη πληγωμένη C30. Σίγουρα, θα ήθελα να δω το πλάνο από την on-board του Ιάπωνα, για να έχω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Κλείνοντας, πιστεύω ότι ορθώς δε δόθηκε τιμωρία στον Kobayashi. Ίσως να μπορούσε να αποφύγει την επαφή, αλλά ίσως! Από την πλυρά του, αυτό που πρέπει να κάνει ο Hamilton είναι να κρατήσει την επιθετικότητά του, την ταχύτητά του, την ικανότητά του, αλλά θα πρέπει να πετάξει την ανυπομονησία του, τον στιγμιαίο ενθουσιασμό του και θα πρέπει να “ζυγίζει” καλύτερα την κατάσταση με το μυαλό του, το οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιεί σε μεγαλύτερο ποσοστό όταν βρίσκεται μέσα στο μονοθέσιό του.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Zvl3-I1_Ao

[Πηγή: Twitter, Sauber | Photo Copyright: JOHN THYS/AFP/Getty Images]

  • Kaulamans

    πρεπει να λυποθυμησε?????γιατι το μονοθεσιο παει ακυβερνητο στο τοιχο

  • JohnnyXP64

    gamo ta xenixtia mou exasa ton agona! den exo idia gia ta apotelesmata prospatho na min diavaso tipota mexri na katevaso tin BBC metadosi na tin do aurio, apla akougete na itan Endiaferon agonas!

  • Εγώ ξαναλέω ότι πιστεύω ότι φταίει 110% ο χάμιλτον αφού δεν υπολόγισε καν ότι ο καμούι θα μπορούσε να είναι τόσο κοντά του και έτσι δεν κοίταξε τον αριστερό του καθρέπτη πρωτού κόψει το τιμόνι λίγο αριστέρα

    • Το λέω κι εγώ ότι δεν κοίταξε τον αριστερό του καθρέφτη, αλλά αν εγκατέλειπε και ο Kobayashi, θα έφταιγε ο 100% ο Hamilton; Έχει μικρή ευθύνη και ο Kamui, γιατί από τη στιγμή που λέει ότι δεν ήθελα να περάσω, τι δουλειά είχε εκεί; Επίσης, είχε μισό ελαστικό ακόμα για να πατήσει την  άσπρη γραμμή. Την πολύ μεγαλύτερη ευθύνη, όμως, έχει ο Hamilton. Δεν υπάρχει θέμα!

    • εννοείτε ότι πάλι ο χαμ θα έφταιγε! τι δουλειά είχε να κόψει αριστερά;;;;;;; και όταν κινείται με 300+ σίγουρα δεν μπορεί να υπολογίσει το μισό ελαστικό πάνω (!!!) στην γραμμή που γλιστράει σαν διάλος!

    • Κοίτα, αν δήλωνε ότι ήθελε να περάσει, η ευθύνη θα ήταν 100% του Hamilton και στις δύο περιπτώσεις! Αλλά όταν λέει ότι δε θέλει να περάσει, και ρισκάρει, παίρνει ένα μικρό μερίδιο ευθύνης. Αν εγκατέλειπε κι αυτός θα του έλεγαν, “γιατί πας και χώνεσαι εκεί, αφού δεν ήθελες να περάσεις. Είδες τι έγινε τώρα”.

    • Mika

      Apo tyxh den egkatelepsei ki aytos..Ki an egkateleipe, na deis tha elege phga na perasw kai me ekleise…
      ;-)

    • Mika

      George,pisteyw pws katholou mikrh eythinh den exei o Kamui..Exei to kanoniko meridio eythinhs tou pou tou analogei ki aytos, apo th stigmh pou ton akolouthei kata podas se oti kinhseis kanei o Lewis kai kobei meta aristera gia na bgei apo to slipstreaming kai na ton perasei…

    • Ό,τι ευθύνη έχει, την έχει επειδή δήλωσε ότι δεν ήθελε να περάσει. Όταν δε θέλεις να περάσεις, δεν πας αριστερά και ρισκάρεις. Δεν έχει μεγάλη ευθύνη, μικρή έχει. Για το ρίσκο που πήρε και για το ότι δεν πήγε λίιιιγο πιο άκρη. Μπορούσε, και νομίζω ότι μπορούν να υπολογίζουν πόσο έχουν! Έχω δει άλλους οδηγούς να απέχουν χιλιοστά από το γρασίδι!

  • Mika

    Twra pou to eida toses kai toses fores,akoma aporw giati o Lewis afhse thn agwnistikh grammh ki arxise na kineitai pros to meso ths eytheias gia na kanei pali aristera meta kai na parei fora gia th Les Combes..Oloi oi alloi pou erxontai apo pisw menoun aristera….H monh ekshghsh pou exw na dwsw einai pws ton eixe dei pws einai pisw tou kai epairne to slipstreaming,gi ayto phgaine na tou ksefygei…
    Nomize pws ton eixe perasei entelws,htan kai sto blind spot tou ka8repth tou,kai etsi otan ekopse aristera egine to kako…
    An eixe meinei sth thesh tou, isws na mhn eixe ginei tipota…Isws ton pernage pali o Kobayashi,kai meta eixe o Hamilton thn eykairia na ton parei ksana argotera..
    Afou eipe o Lewis pws ftaiei ekeinos, to pisteyei den to pisteyei,einai estw mia parhgoria ston arrwsto..
    Menw omws sth teleytaia frash tou,pou ekei einai to zoumi:
    Nai h omada perimenei poly perissotera apo esena..Kai oi fan ths epishs…Ligo parapanw na to skeftesai ayto kai ola tha pane kala..

    Twra,oso afora ton Iapwna,meta ta osa dhlwse,AN ta eipe etsi,tote gia mena,exei megalytero meridio ths eythynhs apo oti arxika tou eixa riksei ki egw..Eixa pei pws mallon einai racing incident..Meta apo ayta,exw na pw pws einai psefths..Den kserw an einai xalia ta agglika tou kai den ennoouse ayto,alla mh mas pernaei gia blakes..
    Ton pernaei o Lewis, ton afhnei pisw tou kamposo,xwnetai pisw tou gia na parei to slipstreaming…Kinetai o Lewis pros to meso ths pistas, kineitai ki aytos!!!!!Ekmetalleyetai th fora kai to slipstreaming kai kobei aristera, elpizontas pws tha pernage apo thn ekswterikh me fora…Den pernage apo ekei, to kwlo tou na xtypage….
    Einai psefths loipon,kai paizei me th nohmosynh mas,an yposthrizei ontws ayta..Sympa8hs kata t alla,alla den pipilame kai daktylo..
    Ki egw symfwnw pws den tou aksize timwria..Den to ekane eskemmena,apla einai psefths na yposthrizei pws den tha pernage..Gi ayto phgaine kai gi ayto akolouthage to Lewis opou phgaine…

    Oti egine egine,den ksegrafei…Apla olo kai pio poly skeftomai,pws an o Lewis kathotan sthn akrh,den tha ginotan kai tipota,giati syn tis allois,tha ton eblepe apo th deksi tou ka8repth,an phgaine na kanei kati…
    Kamui, get a life kai pes nai, phga na ton perasw giati etsi goustara!!!Mh krybasai pisw apo to daktylo sou

    • Να και τι είπε ο Kobayashi στα Αγγλικά:

      After he overtook me it was not my intention to get my position back, so I stayed on my line and didn’t expect him to move over.

    • Mika

      Leei psemmata loipon..Den emeine sth grammh tou,akolouthouse to Ham apo pisw…Kanonikotata!

    • speedster

      Γιατί λέει ψέματα? Αυτός κράτησε τη γραμμή του ο Hamilton πήγε σε μη αγωνιστική γραμμή και επίσης δεν νομίζω να πιστεύει κανένας ότι σε εκείνο το σημείο είναι δυνατόν να προσπεράσεις από εξωτερική.
      Όσο για την ευθεία πριν τη στροφή πρώτα αλλάζει γραμμή ο Hamilton για να έχει εσωτερική στη συνέχεια και μετά ακολουθεί ο Kobayashi για το slipstream.

    • Mika

      O Ham phge se mh agwnistikh grammh,edw symfwnoume,ki aytos ton akoloythise kata podas!!!!
      Ekei leei ta psemmata!!!!
      Enw mporouse na meinei eksarxhs aristera,sthn agwnistikh grammh pou ayth einai h fysiologikh!!Ayto lew,akolouthise tis allages poreias tou allou gia na erthei pio konta tou me to slipstreaming!!Skefthke to prosperasma,oi prakseis tou AYTO deixnoun..Allo an meta to egkateleipse giati sou leei den tha mou bgei…To skefthke omws,estw kai gia secs..
      Sthn kinhsh meta tou Ham na parei thesh gia th Les Combes symfwnoume..An emene sth mesh tou dromou,ki aytos tha efeyge eksw…

    • speedster

      Πιστεύω ότι τη φράση που αναφέρει ο Pascal τη λέει για τη στιγμή της σύγκρουσης. Και εκεί συμφωνούμε όπως είπες. Στην ευθεία είναι άλλο θέμα. Αν και ούτε εκεί κάνει καμία κίνηση για προσπέραση. Απλά έψαχνε το slipstream για να έχει στα κοντά τον Ham. Και πιστεύω έφτασε δίπλα στον Hamilton γιατί ίσως ο Ham φρέναρε νωρίτερα αλλιώς θα αναγκαζόταν να βγει εκτός πίστας.

    • Mika

      An th leei gia th stigmh ths sygkroushs,fysika kai den eixe tyxh..An thymamai kala pantws,o Iapwnas eixe talaipwrhmena lastixa,enw o Hamilton eixe allaksei prosfata,opote o Kob den eixe logo na thelei na meinei toso konta,gia mena,an syntoma meta tha empaine sta pits.Ektos an hthele na ton testarei/kontrarei,epizhtwntas estw ena prosperasma timhs, an thes…Twra an o Ham frenare nwritera, den to kseroume sigoura..To skefthka ki egw einai h alhtheia…Den to nomizw pantws,synhthws den ta kanei ayta..Apla hthele na allaksei th grammh tou,o allos eixe ftasei konta tou logw tou slipstreaming kai voila…Egine to mpam…
      To sigouro pantws pou nomizw oloi symfwnoume,einai pws o Ham den ton exei parei prefa katholou,,Nomizei pws einai arketa pisw tou,pou den koitazei kan..

    • άποψη μου είναι ότι δεν πήγε να περάσει ο Koba κ το εξηγω λέγοντας ότι όπως είπες κ εσύ όλοι οι οδηγοί για να στρίψουν μένουν όσο πιο ανοιχτά γίνεται πάνω στη γραμμή…αυτός ήταν σχεδον πάνω στη γραμμή κ ο Lewis αφου ηταν στη μεση της πίστας ανοιγεται λίγο αριστερα για να το παρει να στριψει…
      το ήξερε πολύ καλά ότι δεν τον έπαιρνε να περάσει τον Lewis απο την εξωτερική!!
      δεν καταλογίζω ευθύνες σε κανενα!!

    • Mika

      Symfwnw m ayta pou les,ektos tou oti gia mena o Kob,estw kai gia ligo,fysika kai phge na perasei,des ti lew kai sto Speedster…
      ;-)

    • συμφωνω κ εγώ…ότι έστω κ για λίγο πρεπει να σκέφτηκε το προσπερασμα…
      αλλά από την άλλη σκέψου ότι κ το προσπέρασμα να μην σκέφτηκε, όπως μας λέει, ήθελε να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο απο την προσπέραση γι’αυτο μπορεί να μπήκε στο slipstream…κοιτάνε να περιορίσουν όσο το δυνατόν τις απώλειες!!
      αλλά άβυσος το μυαλό του ιάπωνα…
      γι’άυτο λεμε ότι ήταν αγωνιστικό συμβάν κ τελειώνει εκει!

    • Mika

      Abyssos,den les tipota, omws…

  • Draculis

    παισιά ο Κομπαγιάσι είναι οδηγάρα . Σκεφτείτε πόσο πάλεψε μια χαμένη θέση ενώ οι άλλοι οδηγοί μικρών ομάδων έκαναν άκρη. Είναι φτιαγμένος για οδηγός Φεράρι!

    • Κανείς δεν είπε το αντίθετο! Αυτός, όμως, λέει ότι δεν πάλεψε….

    • Montoya

      Οσο ειναι ο Alonso στην ferrari δεν θα δουμε ποτε ανταγωνιστικο οδηγο σαν τον Kobayashi…ισως καποιον να αντικατασησει τον ρολο του Massa…

  • stadi

    Ο kobayashi ειναι πιο πισω απο τον Lewis και μπορει να τον δει παρολα αυτα στριβει πολυ νωρις χωρις να ξερει τι θα κανει ο Lewis και δεν μπορω να καταλαβω γιατι το κανει αυτο χωρις ,οπως λεει, να θελει να περασει.Μαλλον μας περναει για μ@λ@κες λεγοντας οτι δεν ηθελε να περασει.Τοτε γιατι πηγε εκει για να μιλησουν;;.Για μενα φταιει ο  Kobayashi γιατι ειναι πιο πισω και εχει οπτικο πεδιο.Εχει τοσο χωρο στα αριστερα του και οδηγοι τετοιου επιπεδου μπορουν να ξακριζουν με απιστευτη ευκολια αλλα οπως ειπα και χθες αυτος ειναι χειροτερος απο το Lewis.Ψαχνονται μεσα στην πιστα ποτε θα ακουμπησουν με αλλον.Το μεγαλο λαθος του Lewis ειναι οτι κανει πρωταθλητισμο , ενω ο kob οχι, και πρεπει να αποφευγει τετοιου ειδους μονομαχιες.Ειναι ο μοναδικος τομεας που υστερει και πρεπει να μαθει απο αυτα. .Νομιζω ψιλοζαλιστηκε  γιατι δεν εστριψε ουτε το τιμονι μετα και πηγε στο τοιχο χωρις καμια αντιδραση. Δεν ξερω γιατι αλλα αν στην θεση του Lewis ηταν για παραδειγμα ο Button και γινοταν ακριβως το ιδιο σκηνικο δεν θα ειχε γινει τιποτα και ο kob θα τον ειχε αφησει φρεναρωντας πιο νωρις(καλυτερα να σου βγει το ματι παρα το ονομα).Τελος το οτι ειπε οτι φταιει ειναι καθαρα δουλεια του αθλειου manager που εχει.
    .

  • Konstantinos

    Egw auto pou vlepw einai pws o Kobayashi mporei gia kapoia deuterolepta na to palepse alla meta apofasise na egkataleipsei thn prospa8eia kai mphke sthn agwnistikh grammh sta aristera kai o Hamilton xwris na upologisei swsta ekopse aristera kai prokalese to atuxhma…

    • αυτό ακριβως ισχυρίζομαι κ εγω!

  • LJ

    Οπως ειπα κ εχτες η on board καμερα τα λεει ολα. Παγωστε το βιντεο στα 2.19. Τοτε ο Κομπαγιασι χτυπαει τον Χαμιλτον. Δειτε ποσο απεχει ο Χαμιλτον απο την στροφη! Και σκεφτειτε οτι ο Κομπαγιασι που ειναι πιο πισω απεχει ακομα περισσοτερο!!!! Δλδ γτ το εκοψε το τιμονι ο Ιαπωνας?Που θα εστηβε πανω στα χορταρια???? Ας μου το απαντησει αυτο καποιος plz!!!!!!

    Και μιλαμε για ενα οδηγο σε αλλη στρατηγικη που χρωσταγε pit stop και δεν ειχε καμια δουλεια ν μπλεχτει στην μαχη της κορυφης. 

    Την κορυφαια του δηλωση οτι δεν ειχε σκοπο να παρει πισω την θεση του δεν νομιζω οτι πρεπει να την σχολιασω. Μαλλον για να δει καλυτερα τους χορηγους της McLaren κολλησε πισω απο τον Χαμιλτον κ μετα βρεθηκε πλαι του… 

    ΥΓ. Στο 1.33 φαινεται οτι ο Κομπαγιασι στριβει το τιμονι κ χτυπα τον Χαμιλτον.