Το Spa μας χάρισε έναν από τους καλύτερους αγώνες για φέτος δικαιώνοντας έτσι την φήμη τη. Ο Sebastian Vettel πήρε την 7η φετινή του νίκη, επιστρέφοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, σε ένα σκαλί που είχε να βρεθεί από το Grand Prix της Βαλένθια. Στην δεύτερη θέση ο ομόσταβλός του, Mark Webber, ενώ ο Jenson Button από την 13η θέση, τερμάτισε στην 3η.

Στην 4η ο Fernando Alonso, στην 5η o Schumacher που ξεκίνησε τον αγώνα από την τελευταία θέση, στην 6η ο Nico Rosberg, στην 7η o Adrian Sutil, στην 8η o Felipe Massa, στην 9η ο Vitaly Petrov και η δεκάδα συμπληρώθηκε από τον Pastor Maldonato. Σίγουρα η φάση που θα σχολιαστεί παραπάνω είναι το περιστατικό μεταξύ του Lewis Hamilton και του Kamui Kobayashi, που οδήγησε τον Βρετανό στις μπαριέρες.

Ας δούμε όμως τον αγώνα αναλυτικά.

Σχεδόν ένα μήνα είχαμε να δούμε τα μονοθέσια παρατεταγμένα στο grid κάποιας πίστας και 24 μονοθέσια στήθηκαν για να πάρουν εκκίνηση στο Spa. Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος αλλά η βροχή δεν έκανε σε καμία φάση του αγώνα την εμφάνιση της. Τα φώτα έσβησαν με τον Vettel να κρατιέται πρώτος στη πρώτη στροφή την ώρα που πίσω του έγινε ένας μικρός χαμός. Ο Webber μπέρδεψε τα πάντα και έμεινε σταματημένος στην εκκίνηση βλέποντας να τον περνάνε πολλά μονοθέσια. Ο Rosberg έκανε καλή εκκίνηση ανεβαίνοντας στην 2η θέση. Στην τρίτη θέση ανέβηκε προσωρινά και ο Massa με τον Hamilton να πέφτε στην 4η. Ο Alonso στάθηκε πολύ τυχερός όταν μετά την σύγκρουση που είχανε ο Senna και ο Alguersuari, o τελευταίος ακούμπησε ελάχιστα τον πίσω τροχό του Ισπανού βγάζοντας τον μόνο για λίγο εκτός πίστας.

Επαφές είχαμε και στις πιο πίσω θέσεις όπου ανάμεσα τους ήταν και οι δύο Lotus που ακούμπησαν μεταξύ τους, αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν χρειάστηκε να βγει. Ο μόνος που εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο ήταν ο Alguersuari αφού από την επαφή που είχε με τον Senna έσπασε και η μπροστά αριστερή ανάρτηση του. Ο Jenson Buttonς είχε και αυτός μια μικροεπαφή στην εκκίνηση και μπήκε αμέσως στα pit, πετώντας την μαλακή γόμα, μια κίνηση που τελικά τον οδήγησε στην 3η θέση ενώ ο Michael Schumacher έκανε τη καλύτερη εκκίνηση από όλους ανεβαίνοντας στην 15η θέση από την 24η θέση που ξεκινούσε.

Πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος ο Rosberg πέρασε τον Vettel στην μεγάλη ευθεία αλλά μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS, ο Γερμανός πήρε την θέση του πίσω. Εκπληκτικός ήταν και ο Alonso οποίος πέρασε τους Hamilton, Massa και Rosberg ανεβαίνοντας έτσι στην 2η θέση, πίσω από τον Alonso. Κάπως έτσι ο χορός των pit stop άνοιξε με τα δύο μονοθέσια της Red Bull να είναι αυτά που μπήκαν πρώτα για αλλαγή ελαστικών. Ακολούθησε ο Alonso o οποίος μετά από ένα πολύ καλό stind βρέθηκε ξανά πίσω από τον Vettel στην 2η θέση, ο οποίος ταλαιπωρούταν με πρόβλημα στα ελαστικά του. Ο Ισπανός μάζευε την διαφορά με ρυθμό 1 δευτ. τον γύρο αλλά κάπου εκεί ήρθε η επαφή του Hamilton με τον Kobayashi.

http://www.youtube.com/watch?v=z48QsD1H0sM

Στον 13ο γύρο ο Hamilton πέρασε τον Kobayashi στη μεγάλη ευθεία αλλά ο Ιάπωνας δεν θέλησε να παραχωρήσει τόσο εύκολα την θέση του και στο τέλος της ευθείας είχανε μια επαφή που οδήγησε τον Hamilton στις μπαριέρες. Ποιος φταίει δεν μπορώ να πω με σιγουριά, ο μεν Ιάπωνας δεν είχε χώρο να πάει κάπου, ο μεν Βρετανός ενώ ήταν μπροστά και μάλλον μη κοιτώντας πίσω του έκανε μια ανεπαίσθητη κίνηση προς αριστερά το τιμόνι για να πλασαριστεί καλύτερη στην Les Combes. Το αποτέλεσμα ήταν ο αγώνας του Hamilton να τελειώσει εκεί και ο αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνιση του ώστε να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Οι Vettel και Schumacher μπήκαν στα pit για αλλαγή ελαστικών χάνοντας έτσι τον λιγότερο δυνατό χρόνο.

Στο σημείο αυτό ο Sebastien Buemi εγκατέλειψε μετά την επαφή που είχε με τον Sergio Perez, ο οποίος πήρε τελικά ποινή διέλευσης για το περιστατικό. Στην λίστα αυτών που εγκατέλειψαν προστέθηκε και ο Daniel Ricciardo αφού η HRT του αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε και στη κορυφή πλέον βρισκόταν ο Alonso ακολουθούμενος από τους Webber και Vettel. Ο Vettel με φρέσκα ελαστικά δεν άργησε να περάσει και τους δύο ανοίγοντας μάλιστα την διαφορά.

Ο Button στο σημείο αυτό του αγώνα έβαλε το κεφάλι και από την 8η θέση έβαλε στόχο να ανέβει στο βάθρο. Αρχικά πέρασε τον Schumacher ο οποίος σιωπηλά είχε ανέβει στην 7η θέση, ενώ στην επίθεση του Βρετανού δεν αντιστάθηκαν ούτε οι Sutil, Massa και Rosberg, με τον Button να κυνηγά πλέον τον 4ο Mark Webber.

Στον 30ο γύρο ο Alonso μπήκε στα pit για να βάλει την μεσαία γόμα ώστε να φτάσει μέχρι το τέλος. Ακολούθησαν οι Vettel, Webber και Button με τους δύο πρώτους να βάζουν μεσαία ενώ ο Button έβαλε την μαλακή. Ο Felipe Massa μπήκε και αυτός στα pit βάζοντας τη μεσαία γόμα αλλά στον επόμενο γύρο ξαναμπήκε αφού το σετ ελαστικών που έβαλε ένα γύρο πριν είχε πρόβλημα απώλειας πίεσης.

Ο Webber έδειχνε να βολεύεται με την μεσαία γόμα και μάζευε την διαφορά με καταιγιστικό ρυθμό από τον Alonso. Η προσπέραση δεν άργησε να έρθει, μόλις 3 γύρους αργότερα με τον Alonso να χάνει και την 3η θέση από τον Button 2 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Schumacher ανέβαινε και αυτός προσπερνώντας τον ομόσταβλό του Nico Rosberg (ο οποίος είχε πάρει εντολή να κόψει ρυθμό για να εξοικονομήσει καύσιμο) ανεβαίνοντας έτσι στην 5η θέση. Ο Webber μάζευε την διαφορά από τον Vettel αλλά οι γύροι που απέμεναν δεν έδωσε το περιθώριο στον Αυστραλό για κάτι καλύτερο.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκαν οι 44 γύροι στο Spa με τον Sebatian Vettel να βλέπει πρώτος την καρό σημαία, και το δεύτερο πρωτάθλημα να είναι πιο κοντά από ποτέ.

Ταχύτερος γύρος από τον Mark Webber στον 33ο γύρο με 1:49.883

Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών, ο Sebastian Vettel προηγείται με 259 βαθμούς, ακολουθεί ο Mark Webber με 167 και στην 3η o Fernando Alonso με 157. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η RedBull προηγείται με 426 βαθμούς, ακολουθεί η McLaren με 295 και στην 3η θέση η Ferrari με 231.

Επόμενο Grand Prix στην Ιταλία, στη πίστα της Monza το τριήμερο 9-11 Σεπτεμβρίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα και οι βαθμολογίες τόσο των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Βελγικό Grand Prix 2011

Pos

Driver

Team

Laps

Time

Grid

Pts

1 Sebastian Vettel RBR-Renault 44 Winner 1 25
2 Mark Webber RBR-Renault 44 +3.7 secs 3 18
3 Jenson Button McLaren-Mercedes 44 +9.6 secs 13 15
4 Fernando Alonso Ferrari 44 +13.0 secs 8 12
5 Michael Schumacher Mercedes 44 +47.4 secs 24 10
6 Nico Rosberg Mercedes 44 +48.6 secs 5 8
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes 44 +59.7 secs 15 6
8 Felipe Massa Ferrari 44 +66.0 secs 4 4
9 Vitaly Petrov Renault 44 +71.9 secs 10 2
10 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 44 +77.6 secs 21 1
11 Paul di Resta Force India-Mercedes 44 +83.9 secs 17
12 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 44 +91.9 secs 12
13 Bruno Senna Renault 44 +92.9 secs 7
14 Jarno Trulli Lotus-Renault 43 +1 Lap 18
15 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 43 +1 Lap 16
16 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 43 +1 Lap 14
17 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 43 +1 Lap 20
18 Timo Glock Virgin-Cosworth 43 +1 Lap 19
19 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 43 +1 Lap 22
Ret Sergio Perez Sauber-Ferrari 27 +17 Laps 9
Ret Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 13 +31 Laps 23
Ret Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 12 +32 Laps 2
Ret Sebastien Buemi STR-Ferrari 6 +38 Laps 11
Ret Jaime Alguersuari STR-Ferrari 0 +44 Laps 6

Note – Maldonado qualified 16th, but received five-place grid penalty for causing a collision with Hamilton. D’Ambrosio, Liuzzi, Ricciardo & Schumacher failed to meet 107% qualifying requirement, but allowed to race at stewards’ discretion.

[/tab] [tab]

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Sebastian Vettel German RBR-Renault 259
2 Mark Webber Australian RBR-Renault 167
3 Fernando Alonso Spanish Ferrari 157
4 Jenson Button British McLaren-Mercedes 149
5 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 146
6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 74
7 Nico Rosberg German Mercedes 56
8 Michael Schumacher German Mercedes 42
9 Vitaly Petrov Russian Renault 34
10 Nick Heidfeld German Renault 34
11 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 27
12 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 24
13 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 12
14 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 10
15 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 8
16 Paul di Resta British Force India-Mercedes 8
17 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 4
18 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Cosworth 1
19 Pedro de la Rosa Spanish Sauber-Ferrari 0
20 Jarno Trulli Italian Lotus-Renault 0
21 Vitantonio Liuzzi Italian HRT-Cosworth 0
22 Bruno Senna Brazilian Renault 0
23 Jerome d’Ambrosio Belgian Virgin-Cosworth 0
24 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
25 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
26 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
27 Daniel Ricciardo Australian HRT-Cosworth 0
28 Karun Chandhok Indian Lotus-Renault 0

[/tab] [tab]

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 426
2 McLaren-Mercedes 295
3 Ferrari 231
4 Mercedes 98
5 Renault 68
6 Sauber-Ferrari 35
7 Force India-Mercedes 32
8 STR-Ferrari 22
9 Williams-Cosworth 5
10 Lotus-Renault 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

[/tab] [tab]

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

 

[Photos Copyright: Ferrari/FOTO ERCOLE COLOMBO, Mark Thompson/Getty Images/RedBull Racing, Lars Baron/Getty Images/RedBull Racing, Vladimir Rys/Getty Images/RedBull Racing, Ker Robertson/Getty Images/RedBull Racing, Mercedes GP/hoch-zwei, Activepictures.cz/jiri krenek/Mercedes GP]