H Nissan παρουσίασε 3 νέα συστήματα ασφαλείας τα οποία θα τα τοποθετήσει στα μελλοντικά της αυτοκίνητα. Το πρώτο ονομάζεται Acceleration Suppression και χρησιμοποιεί αισθητήρες και τις 4 κάμερες του συστήματος Around View Monitor το οποίο καταλαβαίνει αν ο οδηγός πατήσει καταλάθος το γκάζι αντί για το φρένο. Αν καταλάβει τέτοια κίνηση τότε το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.


Το δεύτερο είναι το Multi-Sensing System το οποίο χρησιμοποιεί κάμερες για να ανιχνεύσει πεζούς και αυτοκίνητα. Επίσης διαθέτει σύστημα προειδοποίησης του τυφλού σημείου, σύστημα αλλαγής λωρίδας και σύστημα κινούμενου αντικειμένου, π.χ να διαβάζει αν μπροστά από το αυτοκίνητο υπάρχει κάποιο ζώο.

Τέλος το τρίτο σύστημα είναι το Predictive Forward Collision Warning System το οποίο στοχεύει στη μείωση των ατυχημάτων αφού ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, μόλις ανιχνεύσει ότι το προπορευόμενο όχημα έχει σταματήσει απότομα και εσύ δεν το έχει καταλάβει εγκαίρως. Χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ώστε να μετρά την απόσταση και ειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Nissan]

Δελτίο Τύπου

NISSAN RELEASES LATEST SAFETY INNOVATIONS

Nissan Motor Co., Ltd. today released its latest safety technologies to help reduce fatal and serious injuries caused by accidents involving vehicles, based on the Company’s “Safety Shield” concept. By improving signal processing technology of vehicle-equipped cameras which helps enable the detection of people, other vehicles, road and obstacles around the vehicle, the Acceleration Suppression for Pedal Misapplication and Multi-Sensing System with Rear Camera help drivers to take avoidance behavior before an accident might occur.

In addition, the Predictive Forward Collision Warning System, which uses millimeter-wave radar to detect the deceleration of the second vehicle in front, alerts the driver in advance of a sudden drop in speed of the vehicle two cars ahead.

1. Acceleration Suppression for Pedal Misapplication

In car parks or other confined areas, in order to help mitigate collisions with obstacles such as walls due to the driver’s misapplication of the accelerator instead of the brake or pressing on the accelerator too hard, Nissan has developed a function to recognize whether the vehicle is on a road or in a car park by using image signal data acquired by the Around View Monitor’s four unit cameras.

When the driver presses the accelerator pedal to the floor, this function allows the vehicle to accelerate if it is on a road, and does not in a parking space.

This system is also designed to detect obstacles using sonar, and automatically applies the brake to help avoid or mitigate collisions when the vehicle is in danger of touching or colliding with nearby obstacles.

Using features of Around View Monitor and the sonar system, this technology helps reduce the risk of accidents occurring through misapplication of the accelerator and brake brought about by driver operational mistakes. Nissan aims to commercialize this technology within two years.

2. Multi-Sensing System with Rear Camera

Using the Around View Monitor image processing technology, Nissan developed Multi-Sensing System with Rear Camera, which detects people, other vehicles and road conditions in the rear and sides of the vehicle, to alert drivers of possible collision risks. This system has the following three functions and will be installed in new models from 2012, followed by global distribution.

– Blind Spot Warning If the driver operates the turn signal while not being aware of other vehicles traveling in the driver’s blind spot, a buzzer is sounded simultaneously with an indication lamp flashing on the front pillar to warn the driver of the vehicle.

– Lane Departure Warning The rear camera works to detect the white lines on the road. If the driver does not use the turn signal and starts to drift from their current lane unintentionally, a buzzer is sounded and a signal on the display warns the driver that the car is drifting into another lane.

– Moving Object Detection When the vehicle is placed in reverse, the rear camera’s image processing function works to detect moving objects or people, such as pedestrians, around the vehicle. On detection of a moving object, the driver is warned with a buzzer and display signals. Nissan plans to apply this function to Around View Monitor in the Elgrand, where minor changes are planned for this November.

3. Predictive Forward Collision Warning System

To help prevent pileup accidents resulting from the deceleration of vehicles in front and out of view, a sensor installed in the front of the vehicle analyzes the relative velocity and the vehicular gap existing between the two vehicles in front. When the system determines the need to decelerate, it warns the driver in advance with a buzzer, signal on display, and also by tightening the seat belt.

  • georgeiapwnas

    kalh fashh!!!kiriws auto me tin tifli gwnia…ante re nissan na dome kamia ekseliksi…;)

  • an0nymouS

    αυτά χρειάζονται.. καιρός ήταν! 

    • JohnnyXP64

      1=gia ta amerikanakia pou mperdeuoun to gazi me to freno?! eleos

      2=ok

      3=gia mas pou den afinoume apostaseis?

  • Yann

    nice kali fasi ta sustimatakia, as elpisoume pws kanoun swsta ti douleia tous, alla re paidia pollaaaaa ilektronika, pollaaaa sustimata kameres k ta loipa, pou einai oi palaies epoxes pou odigouses to autokinito k ekane oti esu i8eles tin wra pou to i8eles k itan toso apolaustika! 

    • V_D

      Οι παλιές εποχές μείνανε στο παρελθόν μαζί με ένα μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων :)

    • ritmakias

      Παλιά τα αυτοκίνητα είχαν πολύ πιο στενά λάστιχα και μικρότερες ζάντες. Μαλακότερη ανάρτηση και πολύ μικρότερο βάρος. Νομίζω πως η φιλοσοφία τους ήταν να ξεκολλάνε με πολύ λίγα χιλιόμετρα σχετικά με τα σημερινά αλλά ακριβώς λόγω της μικρότερης ταχύτητας αλλά και βάρους να είναι απίστευτα πιο ελεγχόμενα και γι αυτό και πιο διασκεδαστικά.
      Αν όμως εκεί που είχαμε το παλιό στο όριο περνούσε πχ ένα καινούριο 207 με διπλή ταχύτητα θα ξενερώναμε.

  • nickgto

    Το πρώτο δεν το θεωρώ χρήσιμο (εκτός και αν είσαι πολύ αρχάριος οδηγός)…Το δεύτερο είναι ωραίο σύστημα και ιδιαίτερα χρήσιμο…Όπως και το τρίτο για μέσα στην πόλη είναι ότι πρέπει…
    Παρ’όλα αυτά συνεχίζω να είμαι κάθετα αντίθετος στην αυτοματόποιηση της οδήγησης…Ωραία τα ηλεκτρονίκα συστήματα αλλά μέχρι ενός σημείου…

    • hellboy

      σωστος!!!

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    δυναμικη τα  τελευταια χρονια η  nissan