Η ενθουσιώδης ανταπόκριση των φίλων της αυτοκίνησης και της σπορ οδήγησης στην αναβίωση της θρυλικής μάρκας Abarth, το όνομα της οποίας είναι συνυφασμένο με το πάθος για την οδήγηση, την τεχνολογία και τις αγωνιστικές δραστηριότητες, αποτέλεσε ένα σημαντικό κίνητρο για τη συνεχή διεύρυνση και αναβάθμιση της γκάμας της μάρκας με συναρπαστικά μοντέλα και κιτ αναβάθμισης. Η τελευταία προσθήκη είναι η νέα έκδοση του Abarth 500C με χειροκίνητο κιβώτιο, που προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία σε όσους επιθυμούν τη σπορ οδήγηση κάτω από τον δικό τους απόλυτο έλεγχο.

Το νέο μοντέλo της Abarth κινείται από τον δυνατό τούρμπο κινητήρα 1.4 T-Jet, που αποδίδει 135 ίππους στις 5.000 στροφές και ροπή 206 Nm μόλις στις 2.000 στροφές. Οι επιδόσεις του είναι εκρηκτικές, με την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα να γίνεται σε μόλις 8,1” και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με μια πολύ σημαντική οικονομία στην κατανάλωση, που είναι μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε μικτή διαδρομή, ενώ τα 155 g/km των εκπομπών CO2 συνεπάγονται χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, μόλις 232,5 ευρώ. Η Abarth για μια ακόμα φορά αποδεικνύει ότι η σπορ οδήγηση και οι συναρπαστικές επιδόσεις δεν συνεπάγονται απαραίτητα και μεγάλη οικονομική επιβάρυνση.

Ταυτόχρονα, διαθέσιμο για το Abarth 500C είναι και το κιτ esseesse, που κάνει ακόμα πιο εκρηκτικό το χαρακτήρα του μικρού σπορ αυτοκινήτου της Abarth. To κορυφαίο κιτ για το Abarth 500C ανεβάζει την απόδοση του 1.4 turbo T-Jet στους 160 ίππους στις 5.750 στροφές. και με την λειτουργία Sport δίνει 230 Nm ροπής στις 3.000 στροφές, με τις επιδόσεις να συναγωνίζονται καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 209 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα χρειάζονται μόνο 7,6”, με τις εκπομπές ρύπων να παραμένουν πάντα μέσα στα όρια των αυστηρών προδιαγραφών Euro 5.

Επειδή η ασφάλεια είναι πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων της Abarth, το Abarth 500C esseesse εφοδιάζεται με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 284mm εμπρός και 240mm πίσω, υψηλής απόδοσης τακάκια, Koni αμορτισέρ με «βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης» (FSD-Frequency Selective Damping), ελατήρια χαμηλώματος και Abarth esseesse ζάντες 7′ x 17” με ελαστικά 205/40 ZR 17. Το κιτ αναβάθμισης esseesse περιλαμβάνει επίσης τέσσερις αισθητήρες πίεσης ελαστικών, φίλτρο αέρος ειδικά κατασκευασμένο από την BMC και βέβαια τα διακριτικά esseesse για τον χώρο του κινητήρα και το αμάξωμα.

Νέα κιτ αναβάθμισης είναι όμως διαθέσιμα και για το Abarth Punto Evo, το εντυπωσιακό σπορ σούπερ μίνι που κινείται από τον κινητήρα 1.4 τούρμπο Multiair των 165 ίππων. Το πρώτο απ’ αυτά είναι το Kit Assetto Abarth Koni, που αναβαθμίζει τις αναρτήσεις του αυτοκινήτου με στόχο τη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς του. Το σημαντικότερο στοιχείο στο κιτ αυτό είναι τα αμορτισέρ της KONI, κορυφαίου κατασκευαστή σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, καθώς και σπειροειδή ελατήρια ειδικά σχεδιασμένα από την Brembo. Ο συγκεκριμένος τύπος αμορτισέρ διαθέτει «βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης» (FSD-Frequency Selective Damping), τεχνολογία η οποία εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό κράτημα στο δρόμο, προσαρμόζοντας τη λειτουργία τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στις συνθήκες οδοστρώματος και κίνησης, αλλά και να ταιριάζει με το στιλ οδήγησης κάθε χρήστη. Επιπλέον, με την επιλογή αυτή χαμηλώνει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος κατά 20 mm, αναδεικνύοντας ακόμη περισσότερο τη σπορ εμφάνιση του μοντέλου. Τα βασικά πλεονεκτήματα από το συγκεκριμένο κιτ συνοψίζονται στα εξής:

  • Καλύτερη πρόσφυση
  • Καλύτερη οδική συμπεριφορά
  • Μεγαλύτερη ευστάθεια
  • Μεγαλύτερη άνεση
  • Μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση

Το δεύτερο κιτ που είναι διαθέσιμο για το Abarth Punto Evo, είναι το Kit esseesse Abarth Koni, η κορυφαία επιλογή αναβάθμισης που συνδυάζει την τεχνογνωσία της Brembo με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Abarth Punto Evo και ενισχύει ακόμη περισσότερο την καθαρόαιμη αίσθηση του μοντέλου. Τα βασικά στοιχεία στο νέο κιτ είναι τα εξής:

  • Μεγαλύτερη ιπποδύναμη (180 ίπποι)
  • Σύστημα εμπρός και πίσω αμορτισέρ KONI με βαλβίδα FSD
  • Σύστημα μπροστινών φρένων της Brembo με δαγκάνες «πλωτού» τύπου

Επίσης υπάρχουν αναβαθμισμένα τακάκια, ελατήρια, πίσω δισκόφρενα, ζάντες, φίλτρο αέρα και σωλήνας εξάτμισης.

Το αποτέλεσμα από την τοποθέτηση του συγκεκριμένου κιτ είναι μέγιστη πρόσφυση και άριστη οδική συμπεριφορά, μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος, καλύτερη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα -μόλις 7,5 δευτερόλεπτα- και μέγιστη ταχύτητα 216 χλμ./ώρα. Το σημαντικό είναι ότι οι παραπάνω βελτιώσεις έχουν επιτευχθεί χωρίς να υπάρχουν αποκλίσεις από τις προδιαγραφές Euro5, κυρίως όσον αφορά τις εκπομπές CO2, οι οποίες διατηρούνται στο ίδιο επίπεδο με τη βασική έκδοση των 165 ίππων.

Τις τιμές των εκδόσεων Abarth μπορείς να τις βρεις εδώ.

[Πηγή: Fiat]

  • αγαπάμε Abarth!!!

  • Killer88

    Viva Abarth!!

  • GEORGE_M

    Αν και αλμυρός ο σκορπιός, είναι αυτοκίνητο ποθητό, έχει διαχρονικό σχήμα και ξεχωρίζει όπου και να βρεθεί. Αν το έπαιρνα, η επιλογή μου θα ήταν η έκδοση evoluzione των 180 ps (αλήθεια γιατί δεν υπάρχει στο αφιέρωμα?), μια και η έκδοση tributo ferrari παίζει πολύ ψηλότερα.

    ΥΓ. Διορθώστε την ορθογραφία της μάρκας στο τίτλο.

    • Mika

      H Evoluzione George nomizw einai limited seira, ki oxi kanonika paketa pou einai ta alla edw sto arthro…
      Opws einai kai to 500 C Italia, to Tributo Ferrari pou eipes ki esy klp..

      Pantws, gia na pw thn amartia mou, teleytaia koitazw se aggelies gia mtx 1, to poly 2 etwn me liga km, kai h pio syxnh mou anazhthsh paei se 2 montela..500 Abarth, aplo h Essesse, kai Polo GTI…
      ;-)
      Kapoia apo ayta ta 2 tha to hthela gia 2o,me timh agoras arketa pio katw apo th kanonikh..
      To Polaki pio logiko ws agora kai oloklhrwmeno,alla kai to Abarth einai erwtas panathema to!

    • GEORGE_M

      Αρκετά πιο κάτω δύσκολο το βλέπω εκτός αν είσαι τυχερός ή έχεις υπομονή.
      Το Polo θα σε κρατάει ήρεμο και ξεκούραστο με το dsg και ανά πάσα στιγμή θα πυροβολάς. Αν όμως περνά δίπλα σου το Abarth, θα το χαζεύεις, ενώ το αντίστροφο είναι αμφίβολο.
      Με το 500 θα είσαι πιο συχνά στην πρίζα, θα σου καίει περισσότερο, ενώ θα το μεταπωλήσεις μάλλον πιο δύσκολα. Τα γκομενάκια πάντως (αν είσαι του αθλήματος) τσιμπάνε με το σκορπιό.

    • Mika

      To Abarth ksereis pws arxizei apo 19000, to basiko, me 16ares zantes..Me 17ares kai orofh anebainei akoma parapanw..
      Montela 09 me ayta ta extra, kai 20-25000 km exoun mexri kai 4500 katw apo kainouria…Etsi proxeira, ta apla Abarth pwlountai 15-16000,analoga th katastash,kai ta ligotera SS pou yparxoun 16,5-17.5, ante kai 18 gia montela tou 10..Not bad..
      Prin ligo kairo, Abarth aplo me 17ares tou 09 me oute 20000 km, poulhthike 13500….

      Sto Polo, oi diafores sth timh einai mikroteres, opwsdhpote, alla ki ekei mporei na exeis wfelos, an psakseis..
      Px, 3 door aspro GTI tou 11 me elaxista km, poulietai 16000!!!!
      Ta pio polla, einai konta sta 18 pantws, oxi asxhma an skefteis pws ena 5 door GTI me pinakides klp, paei konta sta 21…
      Me problhmatizei pantws to gegonos giati na parei kapoios ena Polo GTI kai meta apo 4500, ante 7-8000 km, na to dinei…

      Ayta pou thelw egw kai sta 2, einai 17ares+orofh opwsdhpote,kai meta isws Xenon..
      Abarth yparxoun mpoilika tetoia,pera apo ta Xenon pou den ta exei kanena, ta Polo omws einai ola sth standard morfh tous dystyxws ki ayto to kanei pio dyskolo…Ektos an einai gennaia h ekptwsh pou pw den bariesai…
      Ypomonh yparxei pantws

      Gia ta sxolia pou kaneis anaforika me to kathena, symfwnw apolytws!
      :-)

    • GEORGE_M

      Me problhmatizei pantws to gegonos giati na parei kapoios ena Polo GTI kai meta apo 4500, ante 7-8000 km, na to dinei…

      Να σου υπενθυμίσω παλαιότερη πληροφορία που σου είχα δώσει για μια μεγάλη παρτίδα GTI, κατασκευής μέχρι Μάιο 2011, που είχαν πρόβλημα υψηλής κατανάλωσης λιπαντικού, λόγω ακατάλληλων ελατηρίων. Το πρόβλημα αυτό το παρουσίασε και το δικό μου (02/2011). Μέχρι τα 6.500 χλμ έκαψε 4,5 λίτρα λάδι. Αλλάχτηκαν ελατήρια, σύμφωνα με την οδηγία του κατασκευαστή (σιγά μην κάνει ανάκληση η VW), ενώ ύστερα από 1.100 χλμ στρωσίματος δείχνει ο.κ.
      Αν λοιπόν κάποιοι αντιμετώπισαν τέτοιο πρόβλημα και τα δίνουν νωρίς με λίγα χιλιόμετρα, μάλλον ξενέρωσαν και μου φαίνεται λογικό.Το Polo πάντως έχει πολύ δυνατό value for money για την κατηγορία του και όχι μόνο.

    • Mika

      Twra pou to les, kai to koitaksa, 5 sta 8 pou eida prosfata se site,einai 2os h 3os tou 11..Tyxaio??
      Den nomizw!
      Mou exei pei o mhxanikos mou pantws na mh me fobizei ayto, efoson symbei pou den einai aparaithto na symbei se ola, tha to allaksei afou einai sthn eggyhsh….Opote, an brw kati,na to xtyphsw kai blepoume..Pantws einai ligo psyxofthoro na xtypas kati gnwrizontas pws yparxei mia megalh pithanothta na paei kati straba…
      An thymamai kala, meta ton 6o tou 11, den yparxei thema,etsi?

    • GEORGE_M

      An thymamai kala, meta ton 6o tou 11, den yparxei thema,etsi?

      Ακριβώς, Έτσι τουλάχιστον ενημερώθηκα από δύο εξουσιοδοτημένους. Πάντως μην το φοβάσαι, απλά αν σου τύχει θα ξαναφάς 2.000 χλμ στρώσιμο, ενώ θα σε γαργαλάει να τα χώσεις.
      Αν βρεις κάτι ενδιαφέρον, ρώτα τον πωλητή να σου πει στα ίσια αν έχει πρόβλημα κατανάλωσης, ή αν έχει κάνει επισκευή. Αυτό επίσης μπορείς να το μάθεις από τον dealer που το αγόρασε, γιατί αν έκανε επισκευή, το πιθανότερο είναι να την έκανε εκεί. Επίσης αν δεν έχει το αμάξι διετή επέκταση εγγύησης, να την κάνεις οπωσδήποτε. Κοστίζει λιγότερο από 400 ευρώ και έχεις περιθώριο 23 μήνες από την αγορά του να την κάνεις. Αχρείαστη να είναι αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
      Το tiguan που είχα πριν, στον ενάμισυ χρόνο μου έκαψε turbo και έγινε και αλλαγή καταλύτη. Αν μου συνέβαινε μετά τα 2 χρόνια και δεν είχα επέκταση εγγύησης, το μαλλί θα πέρναγε τα 2,5κ.
      Καλό ψάξιμο και ότι θέλεις ρώτα (το email μου μπορείς να το πάρεις αν θέλεις από τον ΑΒ). 

    • Mika

      Siga pou tha sou pei o pwlhths re George..Xazos einai???To poly na sou pei, pws den me bolepse, mou bghke mikro, telika hthela pio pollous xwrous, klp..Ta gnwsta epixeirhmata..
      Ayto omws pou eipes gia to dealer, exei pragmatika megalh bash, giati to pio pithano einai na to phge ekei kai na tous ksexese kiolas!!!
      LOL..

      H eggyhsh einai must, ennoeitai pws tha ginei, thn kaname hdh kai sto A3 cabrio ths mhteras mou,giati kati na ginei, tha trexoume meta…Den paizeis me tetoia..

      Thanks, tha se exw ypopsh mou,an katsei kati kalo!!!
       

  • Mika

    Goustaroume me ta xilia Abarth!!!
    Telika,einai 135 h 140 ps, sto cabrio???Etsi pisteyw,alla ligh shmasia exei…
    Kalh h prosthikh tou xeirokinhtou kibwtiou, to ekane kai fthnotero..
    Akoma kalytera tha einai bebaia na mpei epitelous ki o Multiiar sto 500arki kapoia stigmh…
    Twra exei 232.5 eyrw telh gia ta 155g/km , th stigmh pou o Multiair ths Mito me ta 165 ps exei  molis 139 g/km kai idia telh kykloforias….
    ;-)