Η Μέρκελ, ο Σαρκοζί οι τραπεζίτες και όλοι οι υπόλοιποι που κρατούν τα ηνία της Ευρώπης στα χέρια τους, με την πολιτική που ακολούθησαν τα τελευταία δύο χρόνια, έχουνε καταφέρει να κάνουνε ένα μικρό πρόβλημα (το Ελληνικό) να το κάνουνε μείζον οικονομικό θέμα όλης της Ευρώπης, οδηγώντας τα πράγματα στην καταστροφή, ίσως και στην διάλυση του Ευρώ, του κοινού νομίσματος που μπήκε στην ζωή μας, 10 χρόνια πριν. Το αν μας έκανε καλό η όχι η είσοδος στο ευρώ, δεν θα το κρίνω, αλλά τι θα γίνει στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σε περίπτωση που μέσα στο 2012 ή στα επόμενα χρόνια το ευρώ δεν θα υπάρχει πλέον;

Το Reuters ετοίμασε μερικά σενάρια στα οποία αναφέρει παραδείγματα για το τι θα γίνει στις Γερμανικές, στις Γαλλικές και στις Ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σε ένα από αυτά, αναφέρει ότι ένα πολύ ισχυρό ευρώ (αν γίνει το σενάριο που θέλει μερικές χώρες του Βορρά να διατηρήσουν το κοινό νόμισμα) ή ένα πολύ ισχυρό μάρκο (σε περίπτωση που το ευρώ καταρρεύσει εντελώς) θα κάνει τις Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να χάσουν ένα μεγάλο ποσοστό εξαγωγών, αφού τα αυτοκίνητα τους, απευθείας θα γίνουν πολύ ακριβά για τις αγορές της Αμερικής και της Ασίας. Από την άλλη, η Fiat και η Seat ίσως βγούνε οφελειμένες από μια τέτοια κίνηση, αφού τα νομίσματα τους θα φθηνά και θα κάνουν τα μοντέλα των δύο εταιριών ανταγωνιστικά στην αγορά. Οι κερδισμένοι της υπόθεσης θα είναι οι Ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai η Kia και Toyota οι οποίες είναι αρκετά πιθανό να αυξήσουν το μερίδιο τους στην Ευρώπη.

[Πηγή: Reuters | Photo Copyright: AFP Photo/Eric Feferberg]