Εντάξει, σας υπόσχομαι ότι αυτό είναι το τελευταίο κεφάλαιο της «τρέλας με τα γιαπωνέζικα 70ies». Δεν ξέρω τι έχω πάθει. Ίσως να είναι το γεγονός ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι απλά σε κατασκευή και έχουν είτε αναπαλαιωθεί είτε συντηρηθεί άριστα. Ίσως να είναι η απλά ότι φαίνονται «κακά», απειλητικά, σαν να είναι έτοιμα για καυγά! Πάντως κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει ότι πρόκειται για ιστορικά αυτοκίνητα με χαρακτήρα που ακόμα και σήμερα με μερικές αλλαγές/βελτιώσεις στέκονται άνετα απέναντι στους «απογόνους» τους.

Στις φωτογραφίες βλέπετε μία RA21 Celica με το προσωνύμιο Daruma (λατρεύω τα αμάξια με ψευδώνυμα). Εξωτερικά μπορεί να μην σε προϊδεάζει για πολλά αφού είναι μεν προσεγμένη αλλά όχι στο επίπεδο άλλων “show room” αυτοκινήτων. Όμως δύο πράγματα προδίδουν τον πραγματικό χαρακτήρα αυτής της Celica: το ένα είναι το εσωτερικό της. Δεν το λες και stock. Πολλά όργανα, κάποια αναλογικά, κάποια άλλα ψηφιακά, δίπλα στο χειρόφρενο είναι ο ρυθμιστής κατανομής πέδησης και δίπλα στον λεβιέ ταχυτήτων –που ούτε αυτός είναι εργοστασιακός οπότε ψυλλιάζεσαι κάτι- είναι ένα laptop! Τι δουλειά έχει ένα laptop στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου από την δεκαετία του ’70; Θα καταλάβετε μόλις προχωρήσω στο δεύτερο σημάδι.

Αν ρίξεις μια ματιά στο engine bay και είσαι γνώστης του αντικειμένου τότε απλά ξέρεις! Εγώ δεν ήξερα αλλά έψαξα και έμαθα. Κάτω από το καπό λοιπόν βρίσκεται ένα αγωνιστικός κινητήρας της Toyota με κωδικό 152E. Αυτοί οι κινητήρες χρησιμοποιήθηκαν από την Toyota για να κινούν τις Celica που αγωνίζονταν σε rally. Αυτό που κάνει αυτόν τον συγκεκριμένο κινητήρα ακόμα πιο ενδιαφέρων είναι ότι πρόκειται για μία έκδοση που κινούσε την Group 4 εκδοχή της Celica. Με τέσσερις κυλίνδρους, 89×80 διάμετρο x διαδρομή και χωρητικότητα 1.995 κ.εκ., 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο απέδιδε στην καλύτερη μορφή του 300 άλογα στις 9.200 σ.α.λ.! Με το setup που χρησιμοποιεί τώρα ο ιδιοκτήτης και ορισμένα καλούδια προσφορά της σύγχρονης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, ο κινητήρας αποδίδει γύρω στα 350 άλογα και στροφάρει «άνετα» και αξιόπιστα 10άρες! Τέτοιους κινητήρες περιμένεις να τους δεις σε κάποιο stand μουσείου ή άντε βαριά-βαριά σε κάποιο ιστορικό αγωνιστικό που πατάει άσφαλτο 2-3 φορές τον χρόνο και όχι σε αυτοκίνητο ιδιώτη που το «λιώνει» σε πίστες!

Τα καλούδια συνεχίζονται και στο υπόλοιπο αυτοκίνητο. Το κιβώτιο που συνδυάζεται με τον κινητήρα είναι ένα εξατάχυτο σειριακό της Hewland –σας έλεγα εγώ ότι ο λεβιές κρύβει κάτι- και στο εσωτερικό υπάρχει ένα –κατασκευασμένο από τον ιδιοκτήτη- roll cage. Είπαμε, μπαίνει πολύ συχνά σε πίστες και το roll cage εκτός από ασφάλεια βελτιώνει και την ακαμψία του αμαξιού. Εκτός από τα απολύτως απαραίτητα όλα τα υπόλοιπα έχουν πάρει πόδι. Στο εσωτερικό π.χ. βρίσκεις μόνο ένα bucket για τον οδηγό, προφανώς δεν θέλει συνεπιβάτες! Στο πορτ μπαγκάζ υπάρχει μόνο το αγωνιστικό ντεπόζιτο καυσίμου και οι σωληνώσεις του. Οι ζάντες είναι οι ταιριαστές –κατά την γνώμη μου- Panasport Racing G7C8 με semi slick ελαστικά της Yokohama και πίσω από αυτές κρύβεται το πολυπίστονο kit φρένων της Brembo. Το αυτοκίνητο έχει ακόμα και υδραυλικούς γρύλους! Χαίρομαι τους ανθρώπους που χαίρονται τα αυτοκίνητα τους όσο παλιά και αν είναι. Δεν έχει νόημα να έχεις ένα αμάξι που βλέπει τον ήλιο 2 φορές τον χρόνο. Αγάπησέ το, συντήρησέ το και βγες έξω να το χαρείς –δεν λέω να το βάλεις σώνει και καλά σε πίστα-! Γι’ αυτό το αγόρασες, αυτό είναι κατασκευασμένο να κάνει και αυτό θέλουμε να βλέπουμε και εμείς!

Υ.Γ. Επειδή αυτό το αμάξι πρέπει να το ακούσετε να λειτουργεί αλλά δυστυχώς δεν βρήκα κανένα video από το συγκεκριμένο, ακολουθεί ένα video από κάποια άλλη Celica με αυτόν τον κινητήρα. Δυναμώστε τα ηχεία και απολαύστε!

[Πηγή: Speedhunters]

  • Paraptoma

    Σε καθε αρθρο θελω και το αντιστοιχο αυτοκινητο….Μηπως ειμαι απληστος ή αυτα πολυ γαματα????

  •  Μιλάμε μας χτυπάς απανοτά ΑΛΕΞ…τέλεια αρθρά συνεχώς….αααα και αφου κουραστηκές με τα 70s πέρνα και στα 80s εχει και εκεί πολύ ψωμί…αχαχαχ

  • Μολις διαβασα για τον υπεροχο κινητηρα κατεβηκα, εκανα Like, και συνεχισα το αρθρο 

  • MrProudGreek

    Ρε Alex να μην ειναι αυτο το τελευταιο σου για τετοια αμαξια!Θελουμε και αλλα!!!!
    Ειναι πολυ ωραια!Ειδικα το προηγουμενο με το μπλε νισσαν

  • hellboy

    Αλεξ οταν γραφεις κατι και εχει θετικη ανταποκριση δεν κουραζει!αρτιο αθρο μην κολας δωσε και αλλα στον λαο!!!!!!!

  • Καλά μόλις διαβάσετε το επόμενο άρθρο του άλεξ θα το συζητάτε για πολύ, πολύ καιρό. Τρία γράμματα θα γράφω μόνο

    G T R

    • nikxan1

      τι GTR???
      TOYOTA HILUX GTR?????
      NISSAN PICKUP GTR?????
      DAIHATSU TERIOS GTR????

    • gronholm89

       mipws TRaGik??? :P

    • όχι και τραζικ! :P :P :P 

    • λολ!! το τέριος το τέριος! 

    • hellboy

      απλα και ελληνικα ο ΑΒ ηθελε να γραψει τζε τε αρρρρρρρρρρρ!!!!!!!!
      αν θυμασε ειναι ενα που το λενε και φονια των πορσε,εκεινο που μπορει να φτασει μεχρι την γραμμη του ουρανου,παραπανω δεν θυμαμαι να σου πω!!!!ελπιζω να σε κατατοπισα πληρως!!!!!!!!!!!!!!

    • ποοο με έφτιαξεσ τώρα…χαχαχαχ

  • Monder

    pooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo to sugkekrimeno celica to 8elw krima sthn ellada pou ta dinoun 7k 

    • hellboy

       κανε μια βολτα απο κανενα ανακυκλωτηριο αυτοκινητων,μπορει να σωσεις κανενα με το 1/7 του ποσου που λες!