Για πρώτη φορά ένα κονβόι αυτοκινήτων που κινούνται αυτόνομα και χωρίς την παρέμβαση ανθρώπινου παράγοντα, συμμετείχε κανονικά στην κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους! Η απόλυτα επιτυχημένη δοκιμή, με τη συμμετοχή μοντέλων της Volvo, έγινε στα πλαίσια του προγράμματος SARTRE (SAfe Road TRains for the Environment – Ασφαλείς Οδικοί Συρμοί για το Περιβάλλον) που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Ένα Volvo XC60, ένα Volvo S60 και ένα Volvo V60 συν ένα φορτηγό καθώς και ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο, κινήθηκαν με απόλυτη επιτυχία σε κονβόι σε δρόμους της Βαρκελώνης, στην Ισπανία. Τα οχήματα διένυσαν απόσταση περίπου 200 χιλιομέτρων χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, ακολουθώντας το ένα το άλλο, επιταχύνοντας, επιβραδύνοντας και στρίβοντας με ασφάλεια, χωρίς την παρέμβαση οδηγού. Κινήθηκαν με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα, με ταχύτητα 85 χλμ/ώρα, με την απόσταση ανάμεσα στα οχήματα του συρμού να είναι σταθερά στα έξι μέτρα.

Μεγάλο μέρος της επιτυχίας της δοκιμής σε δημόσιο δρόμο και του προγράμματος SARTRE γενικότερα, οφείλεται στα προηγμένα συστήματα ασφάλειας της Volvo. Τα συστήματα αυτά, βασισμένα στη χρήση καμερών, ραντάρ και αισθητήρων laser, προσφέρουν την απαραίτητη τεχνολογική πλατφόρμα για να υλοποιήσουν οι μηχανικοί το σημαντικότερο ίσως ερευνητικό πρόγραμμα για τις οδικές μετακινήσεις που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη!

Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα τρία μοντέλα Volvo που συμμετείχαν στην πρώτη δοκιμή του SARTRE σε δημόσιους δρόμους δεν διέφεραν από τα μοντέλα παραγωγής, παρά μόνο στον εξοπλισμό για την ασύρματη επικοινωνία ανάμεσα στα αυτοκίνητα του οδικού συρμού. Η Volvο, είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετέχει στο πρόγραμμα SARTRE. Το SARTRE επικεντρώνεται στην ομαδοποίηση της κυκλοφορίας με στόχο να βελτιώσει μια σειρά από τομείς:

Πρώτα απ’ όλα την οδική ασφάλεια, αφού περιορίζει σημαντικά τον ανθρώπινο παράγοντα στην οδήγηση, που έχει αναγνωριστεί ως αιτία, τουλάχιστον για το 80% των ατυχημάτων.

Επίσης, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος αλλά και τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, μέχρι και κατά 20%. Σε κάθε περιοχή εφαρμογής του προγράμματος SARTRE, υπολογίζεται πως θα εμφανίζεται εξοικονόμηση ενέργειας της τάξεως του 20%. Είναι βολικό επίσης για τους οδηγούς, αφού θα μπορούν να ασχοληθούν με κάτι άλλο κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Με τα αυτοκίνητα να κινούνται με την προβλεπόμενη για αυτοκινητόδρομο ταχύτητα και τις αποστάσεις μεταξύ τους να είναι λίγα μέτρα, η ομαδοποίηση είναι πολύ πιθανό να δώσει λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εκτός όλων των άλλων, η χωρητικότητα του οδικού δικτύου θα χρησιμοποιείται πιο αποτελεσματικά, δίνοντας την αίσθηση πως έχουν μεγαλώσει οι οδικές αρτηρίες.

 

[Πηγή: Volvo]

Δελτίο Τύπου

Τα Volvo XC60, S60 και V60 σε δοκιμές του προγράμματος SARTRE σε δημόσιους δρόμους

  • Το πρόγραμμα SARTRE περνάει στο τελικό στάδιο, σε δοκιμές εκτός πίστας
  • 200 χιλιόμετρα δοκιμών σε δρόμους στην Ισπανία με απόλυτη επιτυχία
  • Η Volvo μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετέχει στο SARTRE

Για πρώτη φορά ένα κονβόι αυτοκινήτων που κινούνται αυτόνομα και χωρίς την παρέμβαση ανθρώπινου παράγοντα, συμμετείχε κανονικά στην κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους! Η απόλυτα επιτυχημένη δοκιμή, με τη συμμετοχή μοντέλων της Volvo, έγινε στα πλαίσια του προγράμματος SARTRE (SAfe Road TRains for the Environment – Ασφαλείς Οδικοί Συρμοί για το Περιβάλλον) που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ένα Volvo XC60, ένα Volvo S60 και ένα Volvo V60 συν ένα φορτηγό καθώς και ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο, κινήθηκαν με απόλυτη επιτυχία σε κονβόι σε δρόμους της Βαρκελώνης, στην Ισπανία. Τα οχήματα διένυσαν απόσταση περίπου 200 χιλιομέτρων χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, ακολουθώντας το ένα το άλλο, επιταχύνοντας, επιβραδύνοντας και στρίβοντας με ασφάλεια, χωρίς την παρέμβαση οδηγού. Κινήθηκαν με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα, με ταχύτητα 85 χλμ/ώρα, με την απόσταση ανάμεσα στα οχήματα του συρμού να είναι σταθερά στα έξι μέτρα.

Μεγάλο μέρος της επιτυχίας της δοκιμής σε δημόσιο δρόμο και του προγράμματος SARTRE γενικότερα, οφείλεται στα προηγμένα συστήματα ασφάλειας της Volvo. Τα συστήματα αυτά, βασισμένα στη χρήση καμερών, ραντάρ και αισθητήρων laser, προσφέρουν την απαραίτητη τεχνολογική πλατφόρμα για να υλοποιήσουν οι μηχανικοί το σημαντικότερο ίσως ερευνητικό πρόγραμμα για τις οδικές μετακινήσεις που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη!

Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα τρία μοντέλα Volvo που συμμετείχαν στην πρώτη δοκιμή του SARTRE σε δημόσιους δρόμους δεν διέφεραν από αυτά που διατίθενται στις εκθέσεις Volvo, παρά μόνο στον εξοπλισμό για την ασύρματη επικοινωνία ανάμεσα στα αυτοκίνητα του οδικού συρμού!

Η Volvo Car Corporation, πάντα πρωτοπόρος σε τεχνολογίες και εφαρμογές του μέλλοντος, είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που συμμετέχει στο πρόγραμμα SARTRE. Το SARTRE επικεντρώνεται στην ομαδοποίηση της κυκλοφορίας με στόχο να βελτιώσει μια σειρά από τομείς: Πρώτα απ’ όλα την οδική ασφάλεια, αφού περιορίζει σημαντικά τον ανθρώπινο παράγοντα στην οδήγηση, που έχει αναγνωριστεί ως αιτία, τουλάχιστον για το 80% των ατυχημάτων. Επίσης, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος αλλά και τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, μέχρι και κατά 20%. Σε κάθε περιοχή εφαρμογής του προγράμματος SARTRE, υπολογίζεται πως θα εμφανίζεται εξοικονόμηση ενέργειας της τάξεως του 20%. Είναι βολικό επίσης για τους οδηγούς, αφού θα μπορούν να ασχοληθούν με κάτι άλλο κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Με τα αυτοκίνητα να κινούνται με την προβλεπόμενη για αυτοκινητόδρομο ταχύτητα και τις αποστάσεις μεταξύ τους να είναι λίγα μέτρα, η ομαδοποίηση είναι πολύ πιθανό να δώσει λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εκτός όλων των άλλων, η χωρητικότητα του οδικού δικτύου θα χρησιμοποιείται πιο αποτελεσματικά, δίνοντας την αίσθηση πως έχουν μεγαλώσει οι οδικές αρτηρίες.

Σημειώσεις για τους συντάκτες σχετικά με το πρόγραμμα SARTRE:

Το πρόγραμμα SARTRE χρηματοδοτείται εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο του FP7 (Seventh Framework Programme). Την ευθύνη του SARTRE έχει η Ricardo UK Ltd που συνεργάζεται με τις ακόλουθες: Idiada and Robotiker- Tecnalia από την Ισπανία, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) από τη Γερμανία, καθώς και τις Σουηδικές SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation και Volvo Technology. Περισσότερες πληροφορίες διαθέσιμες στο www.SARTRE-project.eu