Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει η παραγωγή των νέων M6 Coupe και Convertible και έτσι η BMW, όπως συνηθίζει, έδωσε μια σειρά φωτογραφιών καθώς και το αναλυτικό δελτίο τύπου των δύο αυτοκινήτων. Η BMW M6 Coupe παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο και απέκτησε τελικά την μικρή διακριτική αεροτομή στο πορτμπαγκάζ η οποία εξασφαλίζει την απαραίτητη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Η M6 Convertible έκανε ντεμπούτο έναν μήνα αργότερα, τον Απρίλιο, στην έκθεση της Νέας Υόρκης.

Στιλιστικά, και τα δύο μοντέλα διαθέτουν επιθετικό bodykit με νέους μπροστά προφυλακτήρες, φουσκωμένα/αεριζόμενα φτερά, νέα γρίλια, LED μπροστά φωτιστικά σώματα, νέα γρίλια, πλαϊνά spoiler, διαχύτη, 4-πλες απολήξεις των εξατμίσεων και ζάντες 19″ (στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχουν διαθέσιμες και 20″).

H M6 Coupe φορά οροφή κατασκευασμένη από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), ενώ η convertible φορά μια μαλακή υφασμάτινη οροφή με διπλά στηρίγματα η οποία ανοίγει σε 19 δευτερόλεπτα ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα.

Στο εσωτερικό φοράνε σπορ δερμάτινα Merino καθίσματα, έναν νέο επιλογέα ταχυτήτων, νέο τιμόνι με paddles, νέο πίνακα οργάνων, carbon διακοσμητικά, αλουμινένια μαρσπιέ και κρυφό φωτισμό. Στον επιπλέον εξοπλισμό υπάρχει θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης GPS και σύστημα ήχου Bang & Olufsen.

Επιπλέον διαθέτει Head-Up Display, αυτόματο σύστημα μεγάλης σκάλας των φωτιστικών σωμάτων, σύστημα αναγνώρισης πεζών και το σύστημα βραδινής όρασης BMW Night Vision. Επιπλέον υπάρχει το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ψυχαγωγίας με σύνδεση στο internet στο οποίο μπορούν να εγκατασταθούν apps για το Facebook και το Twitter.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο Twin-Turbo V8 4.4-λίτρων της M5, απόδοσης 560 ίππων με 680 Nm ροπής. Συνδυάζεται με το 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M Double Clutch Transmission με drivelogic και σύστημα εκκίνησης. Η M6 Coupe, τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4.2 δευτ, ενώ η Convertible με 4.3 δευτ. Και στα δύο, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, αλλά με το πακέτο M Driver’s Package, ο περιοριστής ταχύτητας αφαιρείται, και μπορούν να πιάσουν τελική ταχύτητα ίση με 305 χλμ/ώρα.

Η M6 Coupe έχει μέση κατανάλωση 9.9 λίτρα/100 χλμ με 232 γρ/χλμ CO2 ενώ η Convertible χρειάζεται κατά μέσο όρο 10.3 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 239 γρ/χλμ CO2. Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, οι νέες M6 διαθέτουν σπορ ανάρτηση, ενεργό M διαφορικό και επαναπρογραμματισμένο σύστημα ευστάθειας με επιλογή “M Dynamic”, M servotronic κρεμαργιέρα και ένα δυναμικό σύστημα απόσβεσης κραδασμών.

Τέλος φορά μεγάλα φρένα διαστάσεων 400 mm μπροστά και 396 mm πίσω με 6-πίστονες μπλε δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω. Υπάρχουν διαθέσιμα και carbon-κεραμικά στον επιπλέον εξοπλισμό τα οποία ζυγίζουν 19.4 κιλά λιγότερο και διαθέτουν 6-πίστονες χρυσές δαγκάνες μπροστά-πίσω με δίσκους 410 mm και 396 mm αντίστοιχα, και θα είναι διαθέσιμα από τον Μάρτιο του 2013.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί, ενώ αν θέλεις να μάθεις περισσότερες αναλυτικές λεπτομέρειες, μπορείς να διαβάσεις σε αυτό το pdf.

[Πηγή: BMW]

Δελτίο Τύπου

The new BMW M6. Coupe and Convertible.

New edition of the BMW M6 in Coupe and Convertible body variants; generous dose of M feeling combined with alluring design aesthetics, a luxurious aura, seating for four and innovative equipment features; high-performance sports car with superior performance attributes and extremely exclusive character; BMW M6 Coupe and BMW M6 Convertible both occupy a unique position in the premium segment of the executive class thanks to their blend of outstanding dynamics, hallmark M conceptual harmony and everyday usability; further development of both concepts breaks new ground with significantly improved efficiency, optimised controls for individualising the car set-up and a wider variety of driver assistance systems and infotainment functions available from BMW ConnectedDrive.

Visually imposing body design with dynamically elegant lines and hallmark M athleticism provides an accurate visual showcase for the car’s high-performance properties; BMW M6 Coupe with strikingly contoured roof made from carbon fibre-reinforced plastic (CFRP); BMW M6 Convertible with high-quality soft-top boasting distinctive “fin” architecture.

High-revving 4.4-litre V8 engine with M TwinPower Turbo technology, consisting of Twin Scroll Twin Turbo technology, cross-bank exhaust manifold, High Precision Direct Petrol Injection and VALVETRONIC fully variable valve control; hallmark M power delivery headlined by instantaneous responsiveness and a sustained wave of thrust; highest output in the segment; 412 kW/560 hp at 6,000 – 7,000 rpm, maximum torque: 680 Newton metres (502 lb-ft) from 1,500 rpm; maximum engine speed: 7,200 rpm; engine output 10 per cent higher than predecessor models, maximum torque 30 per cent higher.

Acceleration: 0–100 km/h (62 mph) in 4.2 seconds (BMW M6 Coupe) or 4.3 seconds (BMW M6 Convertible); 0–200 km/h (124 mph) in 12.6 (13.1) seconds; electronically governed top speed: 250 km/h (155 mph) or 305 km/h (189 mph) with M Driver’s Package.

Extraordinarily fine balance between performance and fuel consumption represents major improvement on previous models; average fuel consumption in the EU test cycle: 9.9 litres per 100 km / 28.5 mpg imp (BMW M6 Coupe) and 10.3 litres per 100 km / 27.4 mpg imp (BMW M6 Convertible); Auto Start-Stop function and further Efficient Dynamics technology as standard; fuel consumption of the respective predecessor models cut by more than 30 per cent.

Seven-speed M Double Clutch Transmission with Drivelogic; automatic gear selection tuned to deliver optimum traction, Launch Control and Low Speed Assistance; bespoke M gear selector; newly developed M leather steering wheel with gearshift paddles.

Power sent to the rear wheels; Active M Differential ensures fully variable distribution of drive between the rear wheels. Result is optimised traction and directional stability during dynamic lane changes and when accelerating out of corners.

High-performance characteristics with outstanding dynamics and precisely controllable handling, thanks to hallmark M harmony in the interplay of powertrain and chassis technology, aerodynamics and weight balance; weight-to-power ratio – BMW M6 Coupe: 3.3 kg/hp, BMW M6 Convertible: 3.5 kg/hp.

M-specific chassis with bespoke front and rear axle kinematics; M-specific Dynamic Damper Control as standard; DSC stability control incl. M Dynamic Mode; M Servotronic steering; body strengthening using special panels; lightweight compound high-performance braking system; available as an option are newly developed M carbon-ceramic brakes with optimum resistance to fade and wear, and lower weight.

Engine responses, M Servotronic mapping, Drivelogic shift program, DSC mode, damper characteristics and information shown on the Head-Up Display can be programmed individually; two M Drive buttons on the steering wheel can be used to store and call up individually configured car set-up options.

Body design with classical BMW Coupe/Convertible proportions, customary sporty yet elegant BMW 6 Series looks and typical M sporting edge; special M design features provide an accurate visual representation of the car’s technical profile and performance; three-section, strikingly modelled lower air intake with aerodynamically optimised flaps; new M kidney grille with black double slats; flared wheel arches; hallmark M gills with integrated direction indicator bars; aerodynamically optimised exterior mirrors and side skirts; BMW Individual High-gloss Shadow Line; exposed reflectors below the rear lights; aerodynamically optimised rear apron with diffuser between the right and left-hand pair of twin exhaust tailpipes; 19-inch (standard) or 20-inch (optional) forged M light-alloy wheels, each with a distinctive interpretation of the familiar M double-spoke design.

Luxurious, elegantly sweeping interior design with special M controls and styling features; newly developed M double-spoke leather steering wheel; M gear selector and car set-up controls on the model-specific centre console; exclusive M sports seats with integrated belt system (optional: M multifunction seats); Merino leather upholstery with extended features; exclusive carbon-fibre interior trim strips; illuminated door sill finishers with model lettering; M-specific instrument cluster with black-panel technology; 2-zone automatic climate control with extended features, ambient lighting.

Adaptive LED Headlights fitted as standard, extensive range of BMW ConnectedDrive features, some unmatched by any rival: BMW Head-Up Display with M-specific information, High Beam Assistant, BMW Night Vision with pedestrian recognition, Lane Change Warning, Lane Departure Warning, rear-view camera, Surround View, Speed Limit Info, internet access, extended integration of smartphones and music players, Real Time Traffic Information and apps for receiving web radio and using Facebook and Twitter.

Almost all BMW 6 Series equipment options available, including Comfort Access, active seats, heated steering wheel, doors with Soft Close Automatic function, navigation system Professional, Bang & Olufsen High End Surround Sound System.

Performance, fuel consumption and emissions data:

BMW M6 Coupe:

  • Acceleration [0 – 100 km/h (62 mph)]: 4.2 seconds,
  • acceleration [0 – 200 km/h (124 mph)]: 12.6 seconds,
  • top speed: 250 km/h (155 mph), 305 km/h (189 mph) with
  • M Driver’s Package,
  • average fuel consumption: 9.9 litres/100 kilometres (28.5 mpg imp),
  • CO2 emissions: 232 g/km, exhaust standard: EU5.

BMW M6 Convertible:

  • Acceleration [0 – 100 km/h (62 mph)]: 4.3 seconds,
  • acceleration [0 – 200 km/h (mph)]: 13.1 seconds,
  • top speed: 250 km/h (155 mph), 305 km/h (189 mph) with M Driver’s Package),
  • average fuel consumption: 10.3 litres/100 kilometres (27.4 mpg imp),
  • CO2 emissions: 239 g/km, exhaust standard: EU5.