Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, η καρδιά των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών χτυπά στο Παρίσι, όπου λαμβάνει χώρα η έκθεση αυτοκινήτου. Η γενική αίσθηση που επικρατεί εκεί, είναι μια αμηχανία και μια έκδηλη απορία σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι.Δύο εβδομάδες μετά από αυτό το άρθρο, έχουνε συμβεί σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού η κρίση έχει αγγίξει και τις ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες που μέχρι πρωτίστως, πίστευαν και θεωρούσαν ότι θα έμεναν ανεπηρέαστες.


Οι πωλήσεις τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη ήταν πολύ κακές. Στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 11%, στη Γαλλία κατά 18%, στην Ολλανδία κατά 28% με μόνη εξαίρεση να αποτελεί η αγοράς της Μεγάλης Βρετανίας όπου οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 8%.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί τις προβλέψει της για το 2012, μειώνοντας τον στόχο κατά 140.000 αυτοκίνητα.

Η PSA θα κλείσει μέσα στο 4ο τρίμηνο, το εργοστάσιο της στη Σλοβακία για 3 εβδομάδες, ενώ μειώνει και τη παραγωγή του 208.

H Renault ανακοίνωσε ότι το νέο Clio θα κατασκευάζεται και στη Τουρκία, με την κίνηση αυτή να εξοικονομεί 1.300 ευρώ ανά αυτοκίνητο, αφού η Renault, χάνει 1.300 ευρώ αν κατασκευάζει το Clio στο εργοστάσιο της στη Γαλλία.

Η Fiat, έναν μήνα μετά που είχε κλείσει για πρώτη φορά το εργοστάσιο της στο Pomigliano, ανακοίνωσε ότι αυτό θα κλείσει για ακόμη 2 εβδομάδες στα τέλη του Οκτώβρη, αφού η ζήτηση για το νέο Panda είναι απογοητευτική.

Η Opel σταμάτησε τη παραγωγή αυτοκινήτων στο εργοστάσιο της στο Μπόχουμ, ενώ η θυγατρική της Vauxhall, έχει σταματήσει και αυτή τη παραγωγή των εργοστασίων Ellesmere Port και Luton της Αγγλίας, λόγω της χαμηλής ζήτησης.

Η Opel επίσης, προτίθεται να μειώσει κατά 30% το διοικητικό της προσωπικό στα κεντρικά της Opel στο Russelsheim κατά 30%. Αυτό ισοδυναμεί σε 1.000 θέσεις εργασίας, με τους υπαλλήλους είτε να φεύγουν “εθελοντικά” είτε θα απολυθούν.

Η Ford Ευρώπης έχει ήδη προβεί σε απολύσεις ώστε να εξοικονομήσει χρήματα, ενώ η Hyundai Ευρώπης αναθεωρεί για έναν χρόνο αργότερα, τον στόχο των 500.000 πωλήσεων στην Ευρώπη έως το 2015.