Το πρώτο pit stop του Sebastian Vettel έδειξε μια περίεργη ευκαμψία στο ρύγχος, κάτι που, τελικά, είναι νόμιμο, σύμφωνα μ’ εκπρόσωπο της FIA. Η οποιαδήποτε ευκαμψία στο εμπρός μέρος είναι σημαντική, καθώς συνεπάγεται βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του μονοθεσίου. Αυτό ήταν ένα από τα δύο μεγάλα πλεονεκτήματα της Red Bull για το 2011 (το άλλο ήταν το EBD), ενώ και φέτος, η αυστριακή ομάδα έχει την πιο εύκαμπτη εμπρός αεροτομή, δίχως, όμως, να βλέπουμε της ελαστικότητα που πέρυσι έβγαζε μάζι.


Πέρυσι, η FIA είχε κάνει πιο αυστρηρά τα τεστ για την ευκαμψία της εμπρός πτέρυγα, κάτι που θα κάνει και φέτος, εν όψει της νέας σεζόν. Στις σημερινές δοκιμές, η FIA ασκεί 1.000 N δύναμης, 790 χιλιοστά μπροστά από τον εμπρός άξονα. Ωστόσο, η Παγκόσμια Ομοσπονδία θεωρεί ότι υπάρχουν κάποιες ομάδες που έχουν καταφέρει να σχεδιάσουν εύκαμπτες αεροτομές, οι οποίες περνούν τα τεστ αυτά.

Ο Τεχνικός Εκπρόσωπος της FIA, Charlie Whiting, δήλωσε ότι η δύναμη που ασκείται, από ‘δώ και πέρα, στην πτέρυγα δε θ’ αφορά μόνο ένα μέρος.

Νομίζω ότι η ακαμπψία ή η έλλειψη της σε κάποιες αεροτομές έχει δημιουργήσει πολλές συζητήσεις. Έχουμε προσπαθήσει να εισάγουμε κάποιες εισάγουμε κάποιες νέες δοκιμές, όχι μόνο για την κάθετη εκτροπή, αλλά και για τη στρεπτική ακαμψία. Και θα κάνουμε ένα επιπλέον βήμα την επόμενη σεζόν.

Θα είναι θέμα για το πώς εφαρμόζεται η δύναμη. Αυτή τη στιγμή, ασκούμε τη δύναμη 790 χιλιοστά μπροστά από τον εμπρός άξονα. Θα προχωρήσουμε 15 εκατοστά εμπρός και πίσω· συνεπώς, θα έχουμε δύο δοκιμές στις περιοχές αυτές.

Ο Βρετανός αναφέρθηκε και στην εμπρός πτέρυγα της RB8, η οποία φάνηκε να παρουσιάζει ευκαμψία στη μύτη, αλλά ο Whiting το θεωρεί φυσιολογικό:

Αυτό που είδατε στη Red Bull, στον τελευταίο αγώνα, ήταν ακραίο, καθώς είχαν εκεί τις κάμερες, κι αυτός που ήθελε να βγάλει την πτέρυγα την έπιαση από ‘κεί. Νομίζω ότι, αν κι άλλα μονοθέσια είχαν κάμερες στο σημείο εκείνο και προσπαθούσαν να βγάλουν την πτέρυγα, θα βλέπαμε κάτι πολύ παρόμοιο.

Είμαστε ικανοποιημένοι με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της Red Bull δεν είναι πιο εύκαμπτο από τα υπόλοιπα· οπότε ήταν ένα, μάλλον, περίεργο φαινόμενο, το οποίο δε νομίζω ότι περίμενε κανένας να δει, αλλά υπήρχε μια πολύ λογική εξήγηση γι’ αυτό.

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: DPPI/Red Bull racing]