Ναι, τα κατάφερε και είναι για 3η συνεχόμενη χρονιά Πρωταθλητής! Ο Sebastian Vettel γράφει το 3 στα 3 και γίνεται ο νεαρότερος 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1! Τι να πει κανείς για τον 25αχρονο Sebastian Vettel; Στάθηκε άτυχος στην εκκίνηση του αγώνα και κατάφερε να φέρει αυτή την RB8 στον τερματισμό και να κατακτήσει πανάξια αυτό τον τίτλο. Το Interlagos φόρεσε τα γιορτινά του και κατάφερε να υποδεχτεί όλο το Grid της Formula 1 με τους καλύτερους οιωνούς. Δράματα στην εκκίνηση, συνεχόμενες αλλαγές ελαστικών, συνεχόμενη βροχή (σχεδόν σε όλο τον αγώνα) και αναπάντεχο φινάλε! Πρωταθλητής ο Sebastian Vettel δια μέσω Safety Car!
Η τελευταία παράσταση (πριν τη σημερινή) στο Austin του Texas μας άφησε ένα μεγάλο ερωτηματικό. Μπορούσε να γίνει η ανατροπή; Μπορούσε ο Fernando Alonso να μαζέψει αυτούς τους 13 ολόκληρους βαθμούς και να κάνει αυτό το πολυπόθητο Πρωτάθλημα δικό του; Τα χθεσινά προκριματικά μας έδιναν εντελώς διαφορετικά δεδομένα. Στη χειρότερη φετινή προκριματική σειρά του Sebastian Vettel, o Fernando Alonso ήταν μόλις 7ος. Το 24αωρο που πέρασε ήταν ιδιαίτερα ψυχοφθόρο, ακόμα και για εμάς τους απλούς οπαδούς του αθλήματος. Το Interlagos φάνταζε μακριά, φάνταζε πολύ μακριά. Η μετεωρολογική πρόβλεψη έλεγε από μηδαμινή εώς ελάχιστη βροχή. Μερικές σταγόνες είχαν δώσει ήδη την πρώτη αφορμή. Με βροχή θα βλέπαμε τον αγώνα που όλοι θέλαμε. Έναν αγώνα δραματικό και ταυτόχρονα ισάξιο της αξίας των 2 μεγάλων οδηγών και συνδιεκδικητών του τίτλου. Το ρολόι έδειξε 17:59 και η παράσταση θα έδινε την αποχαιρετιστήρια αυλαία για φέτος! Τα 5 κόκκινα φώτα έσβησαν κι όλα θα κρίνονταν επάνω στην καυτή (τις προηγούμενες μέρες τουλάχιστον) άσφαλτο του Interlagos.
Καυτή (σε θερμοκρασία) μπορεί να μην ήταν αλλά φλεγόταν κυριολεκτικά από τα καρδιοχτύπια και την αγωνία των Fernando Alonso και Sebastian Vettel. Κι ενώ τα 5 κόκκινα φώτα έσβησαν, είχαμε τα πρώτα δράματα. Ο Ισπανός έκανε καταπληκτική εκκίνηση κι άφησε πίσω του αρκετούς. Μέσα στο πλήθος, ο Sebastian Vettel φώναξε S.O.S! Σύγκρουση με τη Williams κι ο Γερμανός αναγκάζεται να ψάξει τον Fernando Alonso από την τελευταία, πλέον, θέση. Το pit-wall της Red Bull, τόνιζει ότι υπάρχει ζημιά αλλά δεν μπορεί να επιδιορθωθεί. Καλούν, λοιπόν, τον Sebastian Vettel να παραμείνει εκτός και να παλέψει γι’αυτόν τον τρίτο Παγκόσμιο τίτλο. Απ’εκεί και πέρα, οι 2 McLaren διατηρήθηκαν στις πρώτες θέσεις, ο Alonso βρέθηκε 3ος, με τους Nico Hulkenberg, Mark Webber και Felipe Massa να ακολουθούν. Στις επαναλήψεις που ακολούθησαν, ο Sebastian Vettel φαίνεται να μένει καθαρά πίσω και να έχει ξεκάθαρη επαφή με τον Bruno Senna.
Απ’εκεί και πέρα, οι Lewis Hamilton και Jenson Button αλλάξαν και ξανάλλαξαν θέσεις μεταξύ τους με τον Nico Hulkenberg να βάζει την Force India στην 3η θέση. Στην 4η βρισκόταν ο Fernando Alonso και αρκετά πιο πίσω ο Felipe Massa. Στον 10ο μόλις γύρο, ο Sebastian Vettel βρισκόταν, ήδη, στην 6η θέση! 2 γύρους αργότερα και δη στον 12ο γύρο, Lewis Hamilton και Fernando Alonso βρέθηκαν στo Pit-lane για την πρώτη αλλαγή ελαστικών στον αγώνα. Η κατάταξη μέχρι εκείνο το σημείο, έλεγε: Button, Hulkenberg, Massa, Hamilton, Vergne και Kovalainen. Μέσα τους επόμενους 8 γύρους, το απόλυτο χάος. Ανεπάλληλες αλλαγές ελαστικών και συνεχής αλλαγή θέσεων. Το αποτέλεσμα; Ο Fernando Alonso είχε τα καθρεφτάκια του γεμάτα με την RB8 κι αυτός δεν ήταν άλλος από τον Sebastian Vettel. Η μάχη είχε φουντώσει για τα καλά.
Θύμα των μαχών και της κακής κατάστασης της πίστας, μετά και από τις πολλές επαφές, ο Nico Rosberg. Κλαταρισμένο πίσω ελαστικό για τον Γερμανό και εγκατάλειψη. Κάπου εκεί, ο Fernando Alonso διαμαρτυρήθηκε για την κακή κατάσταση της πίστας με αποτέλεσμα ο κύριος Meilander να κάνει την εμφάνιση του. Safety Car μέχρι να καθαριστεί η πίστα από τους διοργανωτές. Hulkenberg, Button, Hamilton, Alonso και Vettel η πρώτη πεντάδα. Ο Sebastian Vettel έβλεπε καθαρά τον Fernando Alonso κι έτριβε τα χέρια του. Σε τέτοια περίπτωση, θα γινόταν για 3η φορά Πρωταθλητής. Με 40 γύρους να απομένουν, ο Kamui Kobayashi κάνει την κίνηση και περνάει με συνοπτικές διαδικασίες την RB8 του Sebastian Vettel. Αντιθέτως, ο Jenson Button αφήνει την πόρτα ανοιχτή κι ο Lewis Hamilton βλέπει φως. Μαζεύει τον ομόσταυλο του και περνάει αυτός πρώτος. Εντωμεταξύ, ο Kobayashi περνάει και τον Alonso αλλά ο Ισπανός αποκαθιστά την τάξη και πέρνει ξανά τη θέση πίσω.
Ο αγώνας όλο και πλησίαζε στο τέλος του. Τα ραντάρ των ομάδων, τόνιζαν τη μικρή πιθανότητα βροχής. Έβδομος ο Vettel, τέταρτος ο Alonso! Ο Ισπανός, όμως, βρισκόταν 5.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Jenson Button και δε φαινόταν να μπορούσε να απειλήσει γι’αυτή τη 3η θέση. Κι όμως, ο Hulkenberg έχασε τον έλεγχο για λίγο κι έδωσε την πρωτιά στον Lewis Hamilton. Η McLaren βρισκόταν στις θέσεις 1-3 με αποτέλεσμα να διατηρεί προσωρινά τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Κάπου εκεί, ο Θεός έδειξε γι’ακόμα μια φορά τα δόντια του στη McLaren. Με την πίστα να γίνεται όλο και περισσότερα ολισθηρή, ο Nico Hulkenberg χάνει τον έλεγχο και χτυπάει τον Lewis Hamilton στην εξωτερική με αποτέλεσμα ο Βρετανός να χάσει τον εμπρός αριστερό με φυσικό επακόλουθο την εγκατάλειψη. Για πολλοστή φορά, ο Lewis Hamilton χάνει από τα χέρια του .. την πρωτιά και την ευκαιρία να πει ένα μεγαλοπρεπέστατο αντίο στην ομάδα που τον έκανε Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
Η εγκατάλειψη του Βρετανού, έφερε ανακατατάξεις και νέο ανακάτεμα της τράπουλας. Ο Sebastian Vettel μπαίνει αμέσως στα pits και κάνει εκ νέου αλλαγή ελαστικών. Βγαίνει 12ος και βλέπει τον Fernando Alonso να βρίσκεται στο βάθρο με φθαρμέντα τα δικά του ελαστικά. Η απάντηση της Ferrari, δεν άργησε να έρθει. Pit-Stop για τον Ισπανό που δε χάνει σχεδόν καθόλου χρόνο και ξαναβγαίνει στον αγώνα. Η McLaren απαντάει και βγάζει τον Jenson Button με ολοκαίνουργιο σετ στον αγώνα. Έτσι, η κατάταξη του αγώνα, έλεγε: Button, Massa, Alonso .. με τον Sebastian Vettel να βρίσκεται στην 7η θέση. Ο Γερμανός είχε ακόμα τον τίτλο στα δικά του χέρια. O Christian Horner ζητάει ηρεμία και συγκέντρωση με τον Sebastian Vettel να μην καταλαβαίνει από τέτοια. Περνάει και τον Schumacher και σχεδόν κλειδώνει τον Παγκόσμιο τίτλο. Ο Alonso περνάει και τον Massa κι ελπίζει για ένα ακόμη θαύμα σ’αυτή τη σεζόν. Εγκατάλειψη του Button θα του έδινε το Πρωτάθλημα. Αντιθέτως, ο Jenson Button είδε τον Paul di Resta να χάνει την Force India σε άσχημο σημείο με αποτέλεσμα ο κύριος Meilander να κλείσει τη χρονιά με Safety Car στον τελευταίο γύρο του αγώνα! Ο Βρετανός οδηγός της McLaren ήταν ο μεγάλος νικητής και ο Sebastian Vettel ήταν (είναι αν θέλετε) και τυπικά Πρωταθλητής! Χαρές και πανηγύρια στο Pit-Wall της Red Bull για το τρίτο συνεχόμενο double και φυσικά για το δικό του παιδί, τον Sebastian Vettel!
Όσον αφορά την τελική βαθμολογία στο Πρωτάθλημα οδηγών, ο Sebastian Vettel έκλεισε τη χρονιά στους 281 βαθμούς, ο Fernando Alonso μάζεψε 278 και τρίτος βρέθηκε ο Kimi Raikkonen με τους 207. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η Red Bull κατέκτησε το Πρωτάθλημα με τους 460 βαθμούς που μάζεψε καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς, η Ferrari έκλεψε στο τέλος τη δεύτερη θέση από τη McLaren και μάζεψε συνολικά 400 βαθμούς, 22 περισσότερους από τη McLaren που έκλεισε στους 378.
Αναμφίβολα, μεγάλη χρονιά με πολλές συγκινήσεις και αμέτρητες αλλαγές συναισθημάτων! Ένας αψεγάδιαστος Sebastian Vettel από το μέσο της χρονιάς και μετά κι ένας Fernando Alonso να παλεύει σχεδόν μόνος γι’αυτό το Πρωτάθλημα που τόσο ήθελε. Ένα μεγάλο μπράβο και στους 2 και είμαι σίγουρος ότι η φετινή χρονιά θ’αποτελέσει προπομπό για πολύ μεγαλύτερες μάχες στο μέλλον. Ο Sebastian Vettel κλείνει το 2012 όπως έκλεισε και το 2011 αλλά και το 2010, ως Πρωταθλητής. Τρίτο συνεχόμενο Πρωτάθλημα για τον Γερμανό που σίγουρα θα νιώθει, πλέον, ανακουφισμένος με την τελική κατάληξη του Πρωταθλήματος!
Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που μας κρατήσατε παρέα όλη τη χρονιά κι ένα μεγαλύτερο ευχαριστώ που με αγκαλιάσατε στην ομάδα του Autoblog.gr και που στηρίξατε τα άρθρα μου! Θα είμαστε και του χρόνου εδώ (μαζί με τον Pascal), πρώτα ο Θεός και θα είμαστε ακόμα καλύτεροι! Τα κεφάλια μέσα, λοιπόν, ο χειμώνας θα είναι μακρύς, γεμάτος ειδήσεις και ενδιαφέροντα στατιστικά και αναλύσεις για τη χρονιά που πέρασε αλλά και για τη χρονιά που έρχεται. Ο Fernando Alonso θα ψάξει την απάντηση και σίγουρα οι ανθρώποι της Ferrari θα πρέπει να βρουν καλές απαντήσεις στα ερωτήματα του Ισπανού. Απ’την άλλη, ο Sebastian Vettel θα ψάξει να βρει τι έφταιξε στο πρώτο μισό της φετινής χρονιάς, ούτως ώστε να καταφέρει να διατηρήσει και τον φετινό του τίτλο. Μέχρι τότε, καλό χειμώνα σε όλους με πολλές ειδήσεις και καυτά ερωτήματα. Η Formula 1, δε σταματάει ποτέ! Σας ευχαριστώ πολύ, γι’ακόμη μια φορά!
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2012
1 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | 1:45:22.656 | 2 | 25 |
2 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +2.7 secs | 7 | 18 |
3 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 71 | +3.6 secs | 5 | 15 |
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 71 | +4.9 secs | 3 | 12 |
5 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 71 | +5.7 secs | 6 | 10 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 71 | +9.4 secs | 4 | 8 |
7 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 71 | +11.9 secs | 13 | 6 |
8 | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 71 | +28.6 secs | 17 | 4 |
9 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 71 | +31.2 secs | 14 | 2 |
10 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 70 | +1 Lap | 8 | 1 |
11 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 70 | +1 Lap | 19 | |
12 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 70 | +1 Lap | 22 | |
13 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 70 | +1 Lap | 15 | |
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 70 | +1 Lap | 20 | |
15 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | +1 Lap | 9 | |
16 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 70 | +1 Lap | 21 | |
17 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 69 | +2 Laps | 24 | |
18 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 69 | +2 Laps | 23 | |
19 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 68 | +3 Laps | 10 | |
Ret | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 54 | Accident | 1 | |
Ret | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 5 | Accident | 18 | |
Ret | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1 | Spin | 16 | |
Ret | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 0 | Accident | 11 | |
Ret | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 0 | Accident | 12 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Οδηγών
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | German | Red Bull Racing-Renault | 281 |
2 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 278 |
3 | Kimi Räikkönen | Finnish | Lotus-Renault | 207 |
4 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 190 |
5 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 188 |
6 | Mark Webber | Australian | Red Bull Racing-Renault | 179 |
7 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 122 |
8 | Romain Grosjean | French | Lotus-Renault | 96 |
9 | Nico Rosberg | German | Mercedes | 93 |
10 | Sergio Perez | Mexican | Sauber-Ferrari | 66 |
11 | Nico Hulkenberg | German | Force India-Mercedes | 63 |
12 | Kamui Kobayashi | Japanese | Sauber-Ferrari | 60 |
13 | Michael Schumacher | German | Mercedes | 49 |
14 | Paul di Resta | British | Force India-Mercedes | 46 |
15 | Pastor Maldonado | Venezuelan | Williams-Renault | 45 |
16 | Bruno Senna | Brazilian | Williams-Renault | 31 |
17 | Jean-Eric Vergne | French | STR-Ferrari | 16 |
18 | Daniel Ricciardo | Australian | STR-Ferrari | 10 |
19 | Vitaly Petrov | Russian | Caterham-Renault | 0 |
20 | Timo Glock | German | Marussia-Cosworth | 0 |
21 | Charles Pic | French | Marussia-Cosworth | 0 |
22 | Heikki Kovalainen | Finnish | Caterham-Renault | 0 |
23 | Jerome D’Ambrosio | Belgian | Lotus-Renault | 0 |
24 | Narain Karthikeyan | Indian | HRT-Cosworth | 0 |
25 | Pedro de la Rosa | Spanish | HRT-Cosworth | 0 |
[/tab] [tab]
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1 | Red Bull Racing-Renault | 460 |
2 | Ferrari | 400 |
3 | McLaren-Mercedes | 378 |
4 | Lotus-Renault | 303 |
5 | Mercedes | 142 |
6 | Sauber-Ferrari | 126 |
7 | Force India-Mercedes | 109 |
8 | Williams-Renault | 76 |
9 | STR-Ferrari | 26 |
10 | Caterham-Renault | 0 |
11 | Marussia-Cosworth | 0 |
12 | HRT-Cosworth | 0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]