2013 Volvo V40 Cross Country

Το 2012 είναι μία χρονιά που μάλλον θα θέλουν να αφήσουν πίσω τους στη Volvo αφού είδαν της πωλήσεις της σουηδικής φίρμας να διαμορφώνονται στα 421.951 οχήματα παγκοσμίως, 6% κάτω σε σύγκριση με το 2011. Κάποιος θα μπορούσε να κατηγορήσει την κρίση αλλά οι ιθύνοντες της μάρκας δεν είναι διατεθειμένοι να μείνουν στο παρελθόν. Έτσι κοιτούν το μέλλον και κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να βελτιώσουν τη θέση της εταιρίας στο παγκόσμιο στερέωμα. Αυτό το “κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους…” λοιπόν, σύμφωνα με τον νέο CEO της Volvo, τον κύριο Hakan Samuelsson περιλαμβάνει την ανανέωση ή/και την αντικατάσταση των 8 από τα 9 συνολικά οχήματα που περιλαμβάνει η γκάμα της μέχρι τη στιγμή που μιλάμε.

Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά ποια είναι τα σχέδιά τους. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε το ολοκαίνουριο XC90 του οποίου τα αποκαλυπτήρια μάλλον εντοπίζονται κάπου στο δεύτερο μισό του έτους, πριν βγει στην παραγωγή στις αρχές του 2014 και το οποίο θα είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που θα βασίζεται στην “Αρχιτεκτονική Κλιμακούμενης Πλατφόρμας” (Scaleable Platform Architecture) που θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μεγάλα Volvo.

Έπειτα, οι σειρές 60 και 70 θα ανανεωθούν εμφανισιακά ενώ θα προστεθούν σε αυτές και νέοι κινητήρες, όπως στα περισσότερα μοντέλα άλλωστε. Τέλος, η Volvo, αφού έψαξε μάταια συνεργάτη για να της προμηθεύσει νέα μικρή πλατφόρμα (να θυμίσω πως η υπάρχουσα προέρχεται από την Ford), μάλλον έχει αποφασίσει να εξελίξει η ίδια μία, πιθανότατα με τη συνεργασία της Geely, της κινεζικής εταιρίας που έχει στην κατοχή της την Volvo. Αυτή η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί στα μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τις σειρές 40 και 50.

Ο Samuelsson έκλεισε λέγοντας πως η Volvo δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητο μικρότερο από το τωρινό V40 και πως όλοι δουλεύουν ώστε να επικοινωνήσουν καλύτερα τις αξίες της φίρμας στο αγοραστικό κοινό (ότι και αν σημαίνει αυτό). Τόνισε επίσης πως τα SUV μετατρέπονται στο “βασικό” προϊόν της εταιρίας παίρνοντας τη θέση των κλασικών estate/station wagon που εδραίωσαν την Volvo στο μυαλό των καταναλωτών. Όλα καλά για την ανανέωση της γκάμας και συμφωνώ απόλυτα όμως αν μου επιτρέπεται, θα ήθελα να τονίσω εγώ με τη σειρά μου πως η Volvo (εκτός αλλά πολύ περισσότερο εντός των συνόρων) πρέπει να δουλέψει πολύ πάνω στην επικοινωνιακή πολιτική της και να αλλάξει τόσο την νοοτροπία της όσο το πλάνο της αν θέλει να περάσει “τις αξίες της φίρμας” στο κοινό…

[Πηγή: Autocar]