tesla model s

Μετά τη δημοσιοποίηση των logs από τη Tesla, ήταν σειρά του John Broder, συντάκτη των New York Times να απαντήσει στη Tesla και να υπερασπιστεί τον εαυτό του, σε μια προσπάθεια να μαζέψει τα ασημάζευτα.

Ο Broder αναφέρει ότι το αυτοκίνητο παραδόθηκε σε αυτόν χωρίς τις απαραίτητες οδηγίες χρήσης ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη αυτονομία. Συνέχισε λέγοντας ότι δεν ενημερώθηκε από νωρίς για να λάβει ορισμένα μέτρα και έτσι τρεις ώρες από τότε που ξεκίνησε το ταξίδι του, άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα. Ο ίδιος αναφέρει ότι τότε κάλεσε έναν αντιπρόσωπο της Tesla ο οποίος τον συμβούλεψε να απενεργοποιήσει το cruise control , ενώ παράλληλα να επιταχύνει και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Ωστόσο το τελευταίο διαψεύστηκε από την Tesla, αφού κάτι τέτοιο μειώνει περαιτέρω την αυτονομία των μπαταριών.

Ο Broder συνεχίζει στο κείμενο απάντησης του και αναφέρει ότι την δεύτερη ημέρα που οδηγούσε το Model S κάλεσε την Tesla να του δώσει συμβουλές επειδή η εκτιμώμενη αυτονομία, μειώθηκε ξαφνικά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Σύμφωνα με τον Broder, μίλησε με την Christina Ra και τον Ted Merendino της Tesla, οι οποίοι τον συμβούλεψαν να ξεκινήσει τη “λειτουργίας ανακύκλωσης” της μπαταρίας έτσι ώστε να επανέλθει η αυτονομία, αλλά πετά το πέρας της διαδικασίας, η οποία διήρκεσε 30 λεπτά, η αυτονομία έπεσε περαιτέρω, από τα 40 χλμ στα 30 χλμ.

Ο Broder απαντώντας στον Elon Musk ότι φόρτισε τη μπαταρία για μόλις 51 χλμ παρότι είχε να διανύσει ακόμη 98 χλμ, ανέφερε ότι το προσωπικό της Tesla του είπε ότι χρειάζεται να φορτίσει για μόλις 1 ώρα τη μπαταρία του αυτοκινήτου, αφού αν κινούταν με αυτό με μέτρια ταχύτητα, τότε η αυτονομία θα αυξανόταν. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, η συμβουλή αυτή αποδείχτηκε υπερβολικά αισιόδοξη αφού τελικά το Model S έμεινε από μπαταρία 22 χλμ πριν τον επόμενο σταθμό φόρτισης.

Σχετικά με την κατηγορία ότι έκανε κύκλους μέσα σε ένα μικρό parking, ο Broder δικαιολόγησε την κίνηση αυτή, μιας και προσπαθούσε να βρει τον φορτιστή της Tesla μέσα στο σκοτάδι.

Σε ότι αφορά την κατηγορία ότι ποτέ δεν έμεινε το αυτοκίνητο από μπαταρία, ο Broder δήλωσε ότι το ταμπλό του αυτοκινήτου έσβησε, ενώ οι μπαταρίες δεν είχαν ούτε τόσο λίγο ρεύμα, ώστε να απελευθερώσουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σε αυτό συμφωνεί και ο οδηγός του γερανού που πήγε να μαζέψει το Model S, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο δεν είχε καθόλου μπαταρία, όχι για να πάρει μπροστά ο κινητήρας, αλλά ακόμη και για να λυθεί το χειρόφρενο.

Στη κατηγορία ότι φόρτισε το αυτοκίνητο την τελευταία φορά μόλις για 28%, δήλωσε ότι το έκανε αυτό μιας και αυτό του είπανε να κάνει από την Tesla ενώ σχετικά με το γεγονός ότι παρότι αυτός έβαλε το cruise control στα 87 χλμ/ώρα, δεν μπορεί να εξηγήσει το πως τα logs της Tesla δείχνουν ότι αυτός είχε ορίσει το cruise control στα 97 χλμ/ώρα, ταξιδεύοντας για περίπου 16 χλμ.

Επίσης δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί το cruise control μπήκε για αρκετά χλμ στα 72 χλμ/ώρα. Ο Broder προτείνει ότι αυτό μπορεί να συνέβη επειδή το συγκεκριμένο Model S φορούσε ζάντες 19″ με ελαστικά παντός καιρού και όχι τις ζάντες 21″ με καλοκαιρινά ελαστικά που εξοπλίζεται συνήθως το Model S.

Το CNN αποφάσισε να κάνει και αυτό την ίδια διαδρομή με ένα Model S ώστε να δει ποιος από τους δύο λέει την αλήθεια, με το CNN να δείχνει ότι την αλήθεια μας την λέει η Tesla.

Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα με το τι πραγματικά έγινε στο συγκεκριμένο test drive. Και οι δύο πλευρές παρουσιάζουν τη δική τους εκδοχή και μήπως έχεις βγάλει εσύ κάποιο ασφαλές συμπέρασμα με το τι πραγματικά μπορεί να έχει γίνει;

[Πηγή: The New York Times, CNN]