Porsche Panamera S E-Hybrid (1)

Η Porsche κατά τη διάρκεια event που έκανε στο Hockenheim προς τους Γερμανούς δημοσιογράφους, ώστε να τους παρουσιάσει την Panamera S E-Hybrid, ανακοίνωσε πως και τα 42 αυτοκίνητα που συμμετείχαν, κατάφεραν και κάλυψαν 1.200 χλμ, με πραγματική μέση κατανάλωση 4,4 λίτρων/100 χλμ. Η καλύτερη τιμή που καταγράφηκε ήταν 2,8 λίτρα/100 χλμ, την ώρα που η Porsche ανακοινώνει πως το αυτοκίνητο έχει επίσημη μέση κατανάλωση NEDC 3,1 λίτρα/100 χλμ.

Η διαδρομή είχε μήκος 28,7 χλμ με τα 6,5 χλμ να γίνονται μέσα στη πόλη του Hockenheim, τα 9,2 χλμ σε επαρχιακούς δρόμους και τα 13 πάνω στην Autobahn.

Η Panamera S E-Hybrid συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 70 kW (95 ίππων), διπλάσιας απόδοσης από τον προηγούμενο ηλεκτροκινητήρα (34 kW – 47 ίππων). Τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 9,4 kWh η οποία φορτίζει μέσα σε 2,5 ώρες με χρήση ταχυφορτιστή και 4 ώρες με χρήση απλής οικιακής πρίζας.

Έχει μέση κατανάλωση 3,1 λίτρα/100 χλμ και μόλις 71 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Η αμιγώς ηλεκτρική του αυτονομία ανέρχεται στα 36 χλμ, η οποία επιβεβαιώθηκε και στη πράξη. Σε ότι αφορά την τελική της ταχύτητα όταν κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ανέρχεται σε 135 χλμ/ώρα. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 5,5 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 270 χλμ/ώρα.

Οι πωλήσεις της θα ξεκινήσουν από τις 27 Ιουλίου στη Γερμανία με αρχική τιμή τις 110.409 ευρώ.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Porsche Plug-In Hybrid Technology Workshop in Hockenheim

Panamera S E-Hybrid consumes 4.4 l/100 km during test drives

Stuttgart. On the occasion of an international press event – in which over 42 test drives were conducted with journalists in the Panamera S E-Hybrid covering a total distance of over 1,200 kilometres – the model consumed just 4.4 l/100 km averaged over all drives. The top value recorded on the circuit course for the world’s first plug-in hybrid in the luxury class was a low 2.8 l/100 km. These results illustrate that in real everyday operation, it is entirely possible to attain fuel consumption values of the same magnitude as the value determined in NEDC testing, which is 3.1 l/100 km. And it even accomplished this in four unmodified Panamera S E-Hybrid production cars, each carrying three to four persons, with the climate control system activated and accelerating up to 230 km/h on the motorway section of the route. The test circuit, which had a total length of 28.7 km, followed a course through and around the city of Hockenheim and comprised 6.5 km city driving, 9.2 km of country roads and 13 km of German Autobahn – some without speed limits. A prerequisite for attaining such values is systematically exploiting opportunities for charging the 9.4 kWh lithium-ion battery on the electrical grid.

The car’s range of 36 kilometres in all-electric driving was also confirmed in practice with a fuel consumption value of 0.0 l/100 km and zero local emissions, which was not only attainable in NEDC testing on a dynamometer, but also on the street. And it even attains this value at an average speed of 54 km/h, while the average speed in NEDC testing is just 33 km/h.

The Panamera S E-Hybrid offers a combined system power of 416 hp (306 kW), accelerates from zero to 100 km/h in 5.5 seconds and has a top speed of 270 km/h. The new Panamera S E-Hybrid will be at dealers starting July 27, 2013.

* Porsche Panamera S E-Hybrid: Fuel consumption (combined) 3.1 l/100 km; CO2 emissions (combined) 71 g/km; electrical consumption (combined) 162 Wh/km; CO2 efficiency class (Germany): A+