Canadian F1 Grand Prix - Race

Την τρίτη του φετινή νίκη πανηγύρισε ο Sebastian Vettel σήμερα, ύστερα από ένα πολύ εύκολο απόγευμα που είχε στον Καναδά, σ’ έναν αγώνα που ξεκίνησε από την πρώτη θέση και δεν απειλήθηκε από κανέναν οδηγό, ενώ ούτε και η βροχή τού χάλασε τα σχέδια, διότι δεν έκανε την εμφάνισή της. Ο Πρωταθλητής έκανε αυτό που ξέρει πολύ καλά να κάνει, δηλαδή να μείνει πρώτος στην αρχή κι έπειτα, να πατήσει γκάζι ν’ αφήσει πολλά δευτερόλεπτα πίσω τους υπόλοιπους.

Ο Fernando Alonso βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με τον Ισπανό να κάνει την κίνησή του στο τέλος, προσπερνώντας τον Lewis Hamilton 7 γύρους πριν από το πέσιμο της καρώ σημαίας. Κάτω από το βάθρο, τερμάτισαν οι Mark Webber, Nico Rosberg, Jean-Eric Vergne, Paul Di Resta, Felipe Massa, Kimi Raikkonen και Adrian Sutil, που πήρε τον μοναδικό βαθμό της 10η θέση, ολοκληρώνοντας μια καλή εμφάνιση για τη Force India.

Ας δούμε, όμως, τι έγινε στον 7ο αγώνα της χρονιάς, ξεκινώντας από την εκκίνηση φυσικά: Στο grid, η κατάσταση ήταν: Vettel, Hamilton, Bottas, Rosberg, Webber, Alonso, Vergne, Sutil, Hulkenberg και 10ος ο Raikkonen. Ο Perez ξεκινούσε 12ος, ο Button 14ος και ο Massa 16ος. Η εκκίνηση του Vettel ήταν πολύ καλή κι έμεινε με άνεση πρώτος, όπως και ο Hamilton έμεινε δεύτερος. Οι Rosberg και Webber προσπέρασαν τον Bottas, ο οποίος έχασε και την 5η θέση από τον Alonso στον πρώτο γύρο. Ο 14ος Massa πέρασε τον 13ο Maldonado, την ώρα που ο Vettel είχε αρχίσει ν’ ανοίγει τη διαφορά του από τον Hamilton.

Ήδη από τον 3ο γύρο, ο 4ος Webber ασκούσε πίεση στον Rosberg, ο οποίος δεν είχε τον ρυθμό ν’ ακολουθήσει τον team-mate του. Λίγο αργότερα, στον 6ο γύρο, ο Vergne προσπέρασε τον Bottas για την 6η θέση, με τη Williams να δείχνει ότι ο κακός ρυθμός ήταν αναπόφευκτος σήμερα. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, ο Sutil βγήκε λίγο εκτός κάνοντας… μισό τετ-α-κε, με αποτέλεσμα να πέσει από την 8η, στην 13η θέση. Ο 15ος Button προσπέρασε τον 14ο Maldonado, ενώ ο Vettel έφτασε τη διαφορά από τον Hamilton στα 4.3 δευτερόλεπτα· όλα αυτά στον 6ο γύρο, όταν ο Βρετανό απείχε 2.4 δευτερόλεπτα από τον Rosberg, ο Rosberg 2.4 από τον Webber, κι ο Webber 2.2 από τον Alonso.

O Sutil ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pits, στον 9ο γύρο, βάζοντας τη μέση γόμα. Στην πίστα, ο Massa πιέζει τον Raikkonen για την 9η θέση, ενώ ο Φινλανδός τον 8ο Ricciardo, τον οποίο και προσπέρασε στον 12ο γύρο, με τον Αυστραλό να δέχεται πίεση και από τον Massa, αλλά μπήκε στα pits, μαζί με τους Hulkenberg και Maldonado.

Έναν γύρο μετά, στον 13ο, μπήκαν για τη δική τους πρώτη αλλαγή ελαστικών οι Webber, Vergne και Perez, με τον οδηγό της RBR να βάζει τη μέση γόμα. Στον 14ο γύρο, ο Rosberg έβαλε την πολύ μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τους Vettel και Alonso, που μπήκαν δύο γύρους μετά, βάζοντας τη μέση γόμα. Ο Massa μπήκε για να βάλει ξανά την πολύ μαλακή γόμα στον 18ο γύρο, με τον Hamilton να κάνει pit stop στον 19ο, βάζοντας την μέση γόμα.

Με φρέσκα ελαστικά, ο Massa πέρασε τον Guittierez, στον 20ο γύρο, για τη 12η θέση, ο οποίος δεν είχε αλλάξει ελαστικά. Ο οδηγός της Sauber έχασε τη θέση του και από τον Bottas, όπως και από τον Perez, οι οποίοι είχαν πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Ο οδηγός της Ferrari συνέχισε να είναι γρήγορος, περνώντας τον Sutil, για την 11η θέση.

Ο Raikkonen επέλεξε να κρατήσει περισσότερο την πολύ μαλακή γόμα, την οποία “πέταξε” 23ο γύρο, με το pit stop του να διαρκεί 7.4 δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή, ο Webber πίεζε ασφυκτικά τον Rosberg, για την 3η θέση, ενώ ο Massa προσπέρασε τον Button για τη 10η θέση, και το ίδιο είχε κάνει λίγο πριν ο Sutil, με τον οδηγό της McLaren να μην έχει αλλάξει ακόμα τα πολύ μαλακά ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε.

Στον 25 γύρο, η 6άδα ήταν η εξής: Vettel, (13.1) Hamilton, (5.2) Rosberg, (0.5) Webber, (1.3) Alonso, (21.6) Vergne. Ο Massa δεν άφηνε το πόδι του από το γκάζι, πιέζοντας τον Sutil, για την 9η θέση, ενώ και ο team-mate του ασκούσε τη δική του πίεση στον 4ο Webber, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα “τρενάκι” κορυφαίων συνδυασμών, Rosberg, Webber και Alonso, που όλοι ήθελαν μία θέση στο βάθρο.

Ο Button μπήκε για να βάλει τη μέση γόμα στον 27ο γύρο, ενώ λίγο αργότερα, στον 29ο γύρο, ο Webber παραλίγο να προσπεράσει τον Rosberg. Τελικά, ο Γερμανός δέχθηκε το προσπέρασμα και από τους δύο οδηγούς που ήταν πίσω του, με αποτέλεσμα να πέσει στην 5η θέση. Αμέσως μετά, μπήκε ξανά στα pits, βάζοντας τη μέση γόμα.

Στον 34ο γύρο, ο Perez πέρασε τον Bottas, ενώ ο Webber, που είχε απαλλαχτεί από το εμπόδιο του Rosberg, άρχισε να μειώνει τη διαφορά από τον Hamilton, στα 8.6 δευτερόλεπτα, ενώ ο Alonso ήταν 2 δευτερόλεπτα πίσω του, στον 36ο γύρο. Ο Αυστραλός είχε επαφή με τον Van der Garde, ο οποίος έδειξε την απειρία του, κάτι που ανάγκασε την εμπρός αεροτομή της RB9 να έχει αποχωριστεί ένα κομμάτι, κάτι που δεν κόστισε σε χρόνο τον 36χρονο.

Ο Alonso, όμως, άρχισε να γίνεται όλο και ταχύτερος, φτάνοντας τη διαφορά του από τον Webber στα 0.7 δευτερόλεπτα, ενώ το προσπέρασμα στον Αυστραλό ήρθε στον 42ο γύρο, όταν ο Massa έμπαινε ξανά στα pits για να ξαναβάλει τη μέση γόμα, ενώ ο Grosjean έκανε το πρώτο του pit ston στον 43ο γύρο, βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα.

Ο Webber έκανε τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 46ο γύρο, επιλέγοντας ξανά τη μέση γόμα, την ώρα που έξω, ο Button πίεζε τον Perez, για τη 12η θέση. Ο Alonso μπήκε στα pits για δεύτερη και τελευταία φορά, στον 47ο γύρο, βάζοντας ξανά τη μέση γόμα, με τους Van der Garde και Hulkenberg να εγκαταλείπουν, ύστερα από επαφή που είχαν.

Ο Hamilton έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 48ο γύρο, κάτι που έκανε και ο Vettel έναν γύρο αργότερο, έτσι ουσιαστικά η νίκη πήγε στον Γερμανό, διότι αποκλείστηκε το ενδεχόμενο διαφορετικής στρατηγικής από την πλευρά τού Hamilton.

Στον 53ο γύρο, ο Alonso άρχισε να μειώνει πολύ διαφορά του από τον Hamilton, ο οποίος έβρισκε μπροστά του αργότερους οδηγούς, με αποτέλεσμα να χάνει πολύτιμο χρόνο. Σ’ εκείνο το σημείο η διαφορά ήταν στα 3.9 δευτερόλεπτα, ενώ ο Massa προσπέρασε τον Grosjean και μπήκε στη βαθμολογούμενη 10άδα.

Ο Γάλλος μπήκε ξανά στα pits, στον 54ο γύρο, ενώ ο Ferni έφτασε τη διαφορά στο 1.9 από τον Hamilton, στον 56ο γύρο. Δύο γύρους μετά, ο Rosberg μπήκε ξανά στα pits, ενώ ο team-mate του έχανε κι άλλο χρόνο πίσω από οδηγούς που έπρεπε να πάρουν γύρο. Πλέον, ο Ισπανός έφτασε πολύ κοντά, και ο Βρετανός είχε ν’ αντιμετωπίσει τον Sutil, που προκλητικά δεν έκανε στην άκρη αγνοώντας τις μπλε σημαίες, κάτι που του έδωσε ποινή διέλευσης από το pit lane.

Το προσπέρασμα του Alonso “El Nano” στον “Billion Dollar Man” ήρθε στον 63ο γύρο, στα φρένα για το πρώτο chicane. Ο Hamilton προσπάθησε να πάρει τη θέση του πίσω, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει, και το μόνο αξιοσημείωτο που έγινε μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας ήταν η εγκατάλειψη του Guttierez και φυσικά το προσπέρασμα του Massa στον Raikkonen για την 8η θέση.

Έτσι, ο Vettel πήρε ανενόχλητος τους 25 βαθμούς της πρώτης θέσης, ενώ ο ταχύτερος γύρος γράφτηκε από τον Webber, στον 69ο γύρο. Στη βαθμολογία, ο Γερμανός αύξησε το προβάδισμά του από τον δεύτερο Alonso, στους 36 βαθμούς, με τον Raikkonen να παραμένει τρίτος στη βαθμολογία, έχοντας 88 βαθμούς, 11 βαθμούς περισσότερους από τον τέταρτο Hamilton.

Στους κατασκευαστές, η Red Bull είναι, φυσικά, πρώτη, με 201 βαθμούς, 56 περισσότερους από τη δεύτερη Ferrari, που έχει 145 βαθμούς, ενώ η Mercedes έφτασε τους 134 βαθμούς, περνώντας στην τρίτη θέση τής βαθμολογίας.

Επόμενο Grand Prix, στις 28-30 Ιουνίου, στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα από τον 7ο αγώνα της χρονιάς, αλλά και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών, όπως έχουν διαμορφωθεί μετά από τον σημερινό αγώνα.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 70 Νικητής 1 25
2 3 Fernando Alonso Ferrari 70 +14.4 secs 6 18
3 10 Lewis Hamilton Mercedes 70 +15.9 secs 2 15
4 2 Mark Webber RBR-Renault 70 +25.7 secs 5 12
5 9 Nico Rosberg Mercedes 70 +69.7 secs 4 10
6 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 69 +1 Lap 7 8
7 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 69 +1 Lap 17 6
8 4 Felipe Massa Ferrari 69 +1 Lap 16 4
9 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 69 +1 Lap 10 2
10 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 69 +1 Lap 8 1
11 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 69 +1 Lap 12
12 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 69 +1 Lap 14
13 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 69 +1 Lap 22
14 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 69 +1 Lap 3
15 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 68 +2 Laps 11
16 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 68 +2 Laps 13
17 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 68 +2 Laps 19
18 20 Charles Pic Caterham-Renault 67 +3 Laps 18
19 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 67 +3 Laps 20
20 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 63 +7 Laps 15
Ret 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 45 +25 Laps 9
Ret 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 43 +27 Laps 21
Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Γερμανός Red Bull Racing-Renault 132
2 Fernando Alonso Ισπανός Ferrari 96
3 Kimi Räikkönen Φινλανδός Lotus-Renault 88
4 Lewis Hamilton Βρετανός Mercedes 77
5 Mark Webber Αυστραλός Red Bull Racing-Renault 69
6 Nico Rosberg Γερμανός Mercedes 57
7 Felipe Massa Βραζιλιάνος Ferrari 49
8 Paul di Resta Βρετανός Force India-Mercedes 34
9 Romain Grosjean Γάλλος Lotus-Renault 26
10 Jenson Button Βρετανός McLaren-Mercedes 25
11 Adrian Sutil Γερμανός Force India-Mercedes 17
12 Jean-Eric Vergne Γάλλος STR-Ferrari 13
13 Sergio Perez Μεξικανός McLaren-Mercedes 12
14 Daniel Ricciardo Αυστραλός STR-Ferrari 7
15 Nico Hulkenberg Γερμανός Sauber-Ferrari 5
16 Esteban Gutierrez Μεξικανός Sauber-Ferrari 0
17 Valtteri Bottas Φινλανδός Williams-Renault 0
18 Pastor Maldonado Βενεζουελάνος Williams-Renault 0
19 Jules Bianchi Γάλλος Marussia-Cosworth 0
20 Charles Pic Γάλλος Caterham-Renault 0
21 Max Chilton Βρετανός Marussia-Cosworth 0
22 Giedo van der Garde Ολλανδός Caterham-Renault 0
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 201
2 Ferrari 145
3 Mercedes 134
4 Lotus-Renault 114
5 Force India-Mercedes 51
6 McLaren-Mercedes 37
7 STR-Ferrari 20
8 Sauber-Ferrari 5
9 Williams-Renault 0
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0

[Photo Copyright: Paul Gilham/Getty Images, Mark Thompson/Getty Images, Shaun Botterill/Getty Images/Red Bull Racing]