Porsche 911 (997) GT3 by Cam Shaft

Η Cam Shaft έχει ντύσει με διάφορα αυτοκόλλητα βινυλίου την Porsche 911 (997) GT3 αλλά το συγκεκριμένο είναι ίσως το πιο ταιριαστό και εκπληκτικό οπτικό αποτέλεσμα που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό.


Το κόστος όμως για να γίνει όπως το βλέπεις είναι αρκετά τσουχτερό. Καταρχήν θα χρειαστεί να αποχωριστείς €2.400, ώστε η εταρία να το ντύσει με περλέ άσπρο αυτοκόλλητο, έπειτα ζητάει άλλα €900 για να βάλει τα χρώματα της Martini (αν και προφανώς δεν έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει και τα λογότυπα του ποτού), ενώ θα πρέπει να αποχωριστείς ακόμα €750 για να ντύσει τις γωνίες των θυρών και τα μαρσπιέ, ενώ τέλος με ακόμα €480 βάφει τις ζάντες μαύρες ματ.

Porsche 911 (997) GT3 by Cam Shaft

Αν θες βέβαια και διαθέτεις και άλλα λεφτά μπορείς να αυξήσεις την ιπποδύναμη του εξακύλινδρου 3,6-λίτρων boxer κινητήρα κατά 20 ίππους και να αποδίδει συνολικά 435 άλογα, με το κόστος αυτής της αύξησης να τιμάται στα €1.899. Τέλος, η Cam Shaft μπορεί να τοποθετήσει για σένα coilover αμορτισέρ της KW Variant 3.

[Πηγή: Cam Shaft]

Δελτίο Τύπου

The 997 GT3 with a new outfit by CAM SHAFT

Not important what to do, full-scale or partial car wrapping, coating protection foilings, car styling themes or sportive car foiling – in all five mentioned areas, the CAM SHAFT team from Kempen on the Lower Rhine is the best of all, so that this team has become one of the most requested car stylists in matters of foiling technics. The brand CAM SHAFT guarantees for quality largely beyond the borders of this land.

In the present case, the Kempen foiling specialists have given a Porsche 997 GT3 a completely new outfit. At first to be mentioned the full-scale foil covering in pearly white for 2.400 Euro. Another 900 Euro must be added for the individually customized Martini racing design, which runs, beginning in the front under a headlight, mounting upwards at the car door over the top to descend on the other side downwards. Herein, imagination and fantasy are (nearly) without any limits. Things that are in many cases not even self-evident, are for CAM SHAFT almost regularity, namely the foil wrapping of the car entrances and the visible door edges. By the way, this after all essential necessity demands another 750 Euro. But the result reached by foiling is really great.

Before the outfit change of the 3rd generation of this GT3 racing car , there was made a CAM SHAFT in-house PP performance engine optimization, enhancing the engine performance from 415 PS (= 305 kW) up to 435 PS (= 320 kW), demanding another 1.899 Euro. Furthermore, CAM SHAFT recommends to use v 3 KW coilovers – in order to enhance the driving dynamics.

And finally, the original GT3 rims for a price of 480 Euro in matt black powder-coated by AG-Felgenveredlung Krefeld, rim ennobler and cooperation partner, round out the whole picture.