Skoda-Octavia-Scout-6478

Η Skoda στην έκθεση της Γενεύης μαζί με το VisionC Concept παρουσίασε τόσο την Octavia Scout όσο και την G-TEC έκδοση της Octavia.

Η Scout έκδοση της Octavia βασίζεται στην Octavia Combi και ακριβώς όπως και στο προηγούμενο Scout, είναι ένα wagon όχημα με off-road στοιχεία. Θα τεθεί απέναντι από το Volkswagen Passat Alltrack έχοντας μαύρα πλαστικά προστατευτικά σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, νέους προφυλακτήρες με ασημένιες λεπτομέρειες, αλουμινένιες ράγες οροφής, νέες ζάντες 17″ και κατά 33mm αυξημένη απόσταση από έδαφος. Το σύστημα τετρακίνησης Haldex 5 συνεργάζεται με δύο κινητήρες πετρελαίου (2..0 TDi/184 HP και 2.0 TDi/150 HP) και έναν βενζινοκινητήρα (1.8 TSi/180 HP).

Skoda-Octavia-Scout-6474

Ο κορυφαίος κινητήρας πετρελαίου της ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι ο 2.0 TDi/184HP, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 6 σχέσεων και με σύστημα τετρακίνησης. Αυτός ο συνδυασμός χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της. Η Octavia Scout 4×4 2.0 TDi/ 184HP χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει την επιτάχυνση από τα 0 έως τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ ώρα. Έτσι η Octavia Scout με τον κορυφαίο κινητήρα diesel 2.0 TDi/ 184 HP έχει τις καλύτερες τιμές επιτάχυνσης μεταξύ των πετρελαιοκίνητων ŠKODA, ενώ η μέγιστη ροπή της είναι 380 Nm και αποδίδεται από τις 1.750 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,4 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, στην οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 143 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.

Ο 2.0 TDi/150 HP συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με μέση κατανάλωση 4,9 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 129 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Οι 150 ίπποι του επιταχύνουν την Octavia Scout σε 9,1 δευτερόλεπτα από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 207 χλμ./ ώρα.

Skoda-Octavia-Scout-6468

Η νέα Octavia Scout διατίθεται και με τον κινητήρα βενζίνης 1.8 TSi/180 HP και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας DSG 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση είναι 7,1 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 159 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Η μέγιστη ροπή των 280 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.350 σ.α.λ. , ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 216 χλμ./ ώρα, και η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.

Η Skoda Octavia G-TEC εξοπλίζεται με τον 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων που χάρη στις μετατροπές της εταιρίας, ο Euro6 κινητήρας μπορεί να κάψει συμπιεσμένο φυσικό αέριο ενώ επιπλέον, το αυτοκίνητο έρχεται εξοπλισμένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και Start&Stop. Κινούμενο αποκλειστικά με CNG, το Octavia G-TEC, μπορεί να διανύσει 410 χιλιόμετρα και εκπέμπει μόλις 97 gr/km CO2. Αν πάλι, ο οδηγός επιλέξει την βενζίνη ως καύσιμο, το station wagon έχει αυτονομία 920 χιλιομέτρων. Συνδυαστικά λοιπόν, το Skoda Octavia G-TEC έχει αυτονομία που αγγίζει τα -άκρως εντυπωσιακά- 1.330 χιλιόμετρα.

Στη Γενεύη οι Τσέχοι έχουν φέρει επίσης τις Monte Carlo εκδόσεις των Citigo, Yeti και Rapid Spaceback.

[Πηγή: Skoda]

Δελτίο Τύπου

Νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4: Όποιο δρόμο και να επιλέξετε…

› Παγκόσμια πρεμιέρα της νέας ŠKODA Octavia Scout 4×4 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης › Με δυναμική off road εμφάνιση ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της ŠKODA › Με εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, βελτιωμένες ικανότητες αναρρίχησης και μεγαλύτερη δύναμη έλξης. › Με εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που βασίζεται στον τελευταίας γενιάς συνεκτικό συμπλέκτη Haldex . › Με τρεις κινητήρες που προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ και κατά 20% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Πρεμιέρα για το 2.0 TDi/184HP με DSG και τετρακίνηση. › Με ακόμα «περισσότερο αυτοκίνητο»: Μεγάλοι χώροι, “Simply Clever” λύσεις και κορυφαία ασφάλεια.

Γενεύη, 4 Μαρτίου 2014 – Η νέα ŠKODA Octavia ακολουθεί κι άλλες διαδρομές. Η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι ένα σύγχρονο crossover που προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες στο οδηγό , εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά ακόμη και σε δύσκολους δρόμους, εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης και μια δυναμική off road εμφάνιση. Ταυτόχρονα διατηρεί όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της Octavia, όπως τους γενναιόδωρους χώρους, την έμφαση στην πρακτικότητα, την κορυφαία ασφάλεια, τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και άνεσης και φυσικά την κορυφαία σχέση αξίας -τιμής. Παράλληλα και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά οι τιμές των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης της νέας Octavia Scout έχουν μειωθεί κατά 20%.

“Η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πολύπλευρες ανάγκες και απαιτήσεις και δείχνει τη δύναμη της ŠKODA”, είπε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. “Στη ŠKODA ένα μοντέλο πρέπει να κερδίσει το χαρακτηρισμό “Scout”. Έτσι η νέα Octavia Scout 4×4 είναι δυναμική, με εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, με κορυφαίες δυνατότητες έλξης και αναρρίχησης, καθώς και με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Σε αυτά προστίθενται η δυναμική off road εμφάνιση, οι κορυφαίοι και ιδιαίτερα οικονομικοί κινητήρες, η προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας και πολυμέσων, οι πολύ άνετοι χώροι και βέβαια τα εξαιρετικά πρακτικά της χαρακτηριστικά. Έτσι λοιπόν η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 καλύπτει τις πιο υψηλές απαιτήσεις τόσο σε ότι αφορά την τεχνολογία και την αισθητική όσο και το lifestyle και αποτελεί μια εμφατική απάντηση στην όλο και μεγαλύτερη επιθυμία των πελατών μας για αυτοκίνητα με ιδιαίτερο χαρακτήρα”, συμπλήρωσε ο Prof. Dr. Vahland.

Η νέα Octavia Scout 4×4 βασίζεται στο αμάξωμα της Octavia Combi και θα είναι διαθέσιμη από το Σεπτέμβριο του 2014. Η Octavia Scout βρίσκεται από το 2007 παρούσα στη γκάμα της ŠKODA, ενώ με τη τρίτη της γενιά αναμένεται να διευρύνει κι άλλο την ήδη επιτυχημένη της παρουσία. Από το 2007 μέχρι τα τέλη του 2013 η ŠKODA έχει παραδώσει παγκοσμίως 53.600 Octavia Scout, τα οποία αντιστοιχούν στο 8% του συνόλου των παραδόσεων της Octavia Combi.

Με δυναμικό χαρακτήρα

Η ŠKODA Octavia Scout 4×4 κάνει σαφές με την πρώτη ματιά πως πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, που διαθέτει χαρακτήρα και δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο αρχισχεδιαστής της ŠKODA Jozef Kabaň “Η Octavia Scout αποκαλύπτει ξεκάθαρα το χαρακτήρα της, καθώς η ξεχωριστή της εμφάνιση και η τεχνολογία τετρακίνησής της συνδυάζονται αρμονικά”.

Παράλληλα η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Μάρκας υιοθετείται με μεγάλη επιτυχία από την Octavia Scout 4×4. Οι ιδανικές αναλογίες, το ξεχωριστό design και η ακρίβεια συναρμολόγησης ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζουν και την ξεχωριστή εικόνα ενός δυναμικού crossover.

Το μπροστινό μέρος προσδιορίζεται από τον χαρακτηριστικό και αποκλειστικά σχεδιασμένο για την Octavia Scout 4×4 μαύρο προφυλακτήρα, που προσφέρει ακόμη πιο επιθετική εμφάνιση σε σύγκριση με την “απλή” Octavia. Κάτω από την φαρδιά, κεντρικά τοποθετημένη εισαγωγή αέρα με την κυψελοειδή σχεδίαση βρίσκεται μια ασημένια ποδιά, απαραίτητη για ένα off road αυτοκίνητο, καθώς και ειδικά σχεδιασμένοι για τη έκδοση Scout προβολείς ομίχλης, τοποθετημένοι χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στη μάσκα, που ακολουθεί βέβαια τη νέα σχεδίαση της ŠKODA, υπάρχει τοποθετημένο και το λογότυπο Scout.

Οι σχεδιαστές της ŠKODA αναδιαμόρφωσαν και το προφίλ της νέας ŠKODA Octavia Scout 4×4, προκειμένου να είναι σαφώς πιο δυναμικό και στιβαρό. Έτσι τα μαρσπιέ και τα φτερά στις πλευρές του αυτοκινήτου εμφανίζονται οπτικά ενοποιημένα με τη βοήθεια ενιαίων μαύρων πλαστικών, ενώ επιπλέον υπάρχουν και πλευρικά προστατευτικά επίσης μαύρου χρώματος. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι βαμμένοι στο χρώμα του αλουμινίου, ενώ στην ίδια απόχρωση, για όποιον το θελήσει, μπορούν να είναι και οι ράγες οροφής.

Η απόσταση από το έδαφος των 171 χιλιοστών της νέας ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι αυξημένη κατά 33 χιλιοστά σε σχέση με την Octavia. Το πακέτο off road που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό αποτρέπει στην πιο σκληρή χρήση τις φθορές και τις ζημιές στο κάτω μέρος του πλαισίου, ενώ προστατεύει και το χώρο του κινητήρα από λάσπες κ.λπ. Η προστασία εξασφαλίζεται μέσω επιπλέον πλαστικών προστατευτικών, τόσο για τμήματα του δαπέδου όσο και για τις σωληνώσεις των φρένων και της τροφοδοσίας καυσίμου.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αποκλειστικά ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ενώ τα ελαστικά είναι διαστάσεων 225/50 R17.

Το πίσω μέρος της ŠKODA Octavia Scout 4×4 διαθέτει –όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της ŠKODA– καθαρές και λιτές γραμμές, καινούργια τριγωνικά στοιχεία, καθώς και τα χαρακτηριστικού σχεδιασμού “C” φωτιστικά σώματα. Όπως και στο μπροστινό τμήμα, έτσι κι εδώ ο ειδικά σχεδιασμένος προφυλακτήρας εξασφαλίζει στην Octavia Scout 4×4 δυναμική εμφάνιση. Δύο ανακλαστήρες βρίσκονται ενσωματωμένοι στο δεξί και αριστερό μέρος του προφυλακτήρα ενώ στο κάτω μέρος δεσπόζει η προστατευτική ποδιά ασημένιου χρώματος.

Δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα διαθέτει και το εσωτερικό της νέας ŠKODA Octavia Scout 4×4, με ειδικά διακοσμητικά που φέρουν το λογότυπο Scout στα εμπρός μαρσπιέ και στις πόρτες. Το ταμπλό είναι διαθέσιμο είτε σε κλασικό μαύρο είτε με το συνδυασμό μαύρου/ μπεζ.

Η Octavia Scout διατίθεται με τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με το λογότυπο Scout, το οποίο εντοπίζεται και στον επιλογέα ταχυτήτων. Για τα καθίσματα διαθέσιμα είναι δύο είδη επενδύσεων: η μία σε ύφασμα και η άλλη σε συνδυασμό δέρματος και αλκαντάρα.

Η Octavia Scout διαθέτει τους ίδιους εξαιρετικούς χώρους με την Octavia Combi. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας με κορυφαίες τιμές για το μήκος (1.782 χιλιοστά), το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (73 χιλιοστών) και το εσωτερικό ύψος τόσο μπροστά όσο και πίσω (983 και 995 χιλιοστά αντίστοιχα). Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 610 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύεται τα 1.740 λίτρα. Με διπλωμένη και την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους μέχρι και 2,92 μέτρων.

Στα παραπάνω προστίθενται και μία σειρά “Simply Clever” στοιχείων όπως η μοκέτα διπλής όψης για το χώρο αποσκευών, η ξύστρα πάγου στο κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ, η θήκη για το ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας κάτω από το κάθισμα του οδηγού, το δοχείο απορριμμάτων, καθώς και πολλές θέσης απόθεσης μικροαντικειμένων.

H ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι διαθέσιμη με όλη την παλέτα εξωτερικών χρωμάτων της Octavia, η οποία περιλαμβάνει 4 μη μεταλλικά και 9 μεταλλικά χρώματα, στα οποία πλέον περιλαμβάνεται και το καινούργιο λευκό Laser.

Εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά χάρη στην πλέον σύγχρονη τεχνολογία τετρακίνησης με συνεκτικό συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς

H Octavia Scout 4×4 είναι αποκλειστικά τετρακίνητη. Χρησιμοποιεί την πλέον σύγχρονη τεχνολογία τετρακίνησης, η οποία βασίζεται στη χρήση συνεκτικού συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς και εγγυάται τόσο οδηγική ευχαρίστηση όσο και κορυφαία πρόσφυση στην άσφαλτο αλλά και πέρα από αυτή. Τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι: κορυφαία δυναμική συμπεριφορά, υψηλότατο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση.

Το σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί έξυπνα και γρήγορα. Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής στον πίσω άξονα, ενώ η απώλεια πρόσφυσης ουσιαστικά αποκλείεται λόγω της προφόρτισης, η οποία εξαρτάται από την δυναμική κατάσταση. Στο ρολάρισμα ή με περιορισμένο φορτίο κινητήρα η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, γεγονός που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Η ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι ένα πραγματικό εργαλείο έλξης, καθώς μπορεί να τραβήξει μέχρι και 2 τόνους –δηλαδή 25% περισσότερο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Εξαιρετική είναι και η δυνατότητα αναρρίχησης, καθώς χάρη στις αυξημένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής των 16,7 και 13,8 μοιρών αντίστοιχα η Octavia Scout μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα ακόμα και σε πιο απότομα εδάφη. Την απρόσκοπτη κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες εξασφαλίζει και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (EDS), που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της νέας Octavia Scout 4×4. To EDS λειτουργεί τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Ακόμα και εάν ένας τροχός σπινάρει σε σαθρό έδαφος η διαθέσιμή ροπή μεταφέρεται αυτόματα στον απέναντι, ενώ αυτός που σπινάρει φρενάρεται στοχευμένα.

Τρεις κινητήρες, πρεμιέρα για τον 2.0 TDi/184 HP με DSG και τετρακίνηση

Η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι διαθέσιμη με τρεις κινητήρες, έναν βενζίνης και δύο πετρελαίου, οι οποίοι προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις με ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αυτό εξασφαλίζεται από το χαμηλότερο κατά 29 κιλά βάρος, τις βελτιώσεις στο σύστημα τετρακίνησης και φυσικά από τη χρήση των πιο αποδοτικών κινητήρων τεχνολογίας GreenΤec, που διαθέτουν σύστημα Start-Stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Και οι τρεις κινητήρες ικανοποιούν την προδιαγραφή EU-6 που θα ισχύει από το Σεπτέμβριο του 2014.

Ο κορυφαίος κινητήρας πετρελαίου της ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι ο 2.0 TDi/184HP, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 6 σχέσεων και με σύστημα τετρακίνησης. Αυτός ο συνδυασμός χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της. Η Octavia Scout 4×4 2.0 TDi/ 184HP χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει την επιτάχυνση από τα 0 έως τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ ώρα. Έτσι η Octavia Scout με τον κορυφαίο κινητήρα diesel 2.0 TDi/ 184 HP έχει τις καλύτερες τιμές επιτάχυνσης μεταξύ των πετρελαιοκίνητων ŠKODA, ενώ η μέγιστη ροπή της είναι 380 Nm και αποδίδεται από τις 1.750 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 5,4 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, στην οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 143 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.

Για κορυφαία οικονομία και μέγιστη απόδοση είναι διαθέσιμοι τόσο ο πιο μικρός κινητήρας πετρελαίου, καθώς και ο κινητήρας βενζίνης.

Ο 2.0 TDi/150 HP συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με μέση κατανάλωση 4,9 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 129 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Οι 150 ίπποι του επιταχύνουν την Octavia Scout σε 9,1 δευτερόλεπτα από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 207 χλμ./ ώρα.

Η νέα Octavia Scout διατίθεται και με τον κινητήρα βενζίνης 1.8 TSi/180 HP και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας DSG 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση είναι 7,1 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 159 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Η μέγιστη ροπή των 280 Nm είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.350 σ.α.λ. , ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 216 χλμ./ ώρα, και η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.

Σύγχρονη ανάρτηση με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων

Χάρη στη σύγχρονη ανάρτησή της, η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 επιδεικνύει εξαιρετική οδική συμπεριφορά κάτω από όλες σχεδόν τις συνθήκες. Στον πίσω άξονα χρησιμοποιείται ένας καινοτόμος άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι κατά 4 κιλά πιο ελαφρύς από τον προηγούμενο. Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και χαμηλά τοποθετημένα ψαλίδια έχει χάσει, χάρη στην βελτιστοποίηση των υλικών και τις δομικές βελτιώσεις, 2,8 κιλά σε σχέση με αυτήν της προηγούμενης γενιάς.

Κορυφαία ασφάλεια και άνεση

Πέρα από τις off road δυνατότητές της η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 διαθέτει όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της ŠKODA Octavia 3ης γενιάς. Η τεχνολογία ασφάλειάς της αποτελεί σημείο αναφοράς, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος οι επιβάτες της προστατεύονται από 9 αερόσακους και από σύγχρονες ζώνες ασφαλείας 3 σημείων. Επιπλέον, διαθέσιμα είναι τα συστήματα: Μπροστινό Σύστημα Προειδοποίησης Κινδύνου (Front Assistant) με δυνατότητα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, το Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Lane Assistant), το Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων (Multi-Collision Brake) με αυτόματη χρήση του φρένου σε περίπτωση ατυχήματος, το Σύστημα Προστασίας Επιβατών (Crew Protect Assistant) για μεγαλύτερη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος και το Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Activity Assistant).

Επιπλέον, κατεπιλογήν, είναι διαθέσιμα και πολλά εξελιγμένα συστήματα άνεσης, όπως: Αυτόματος Προσαρμοζόμενος Ρυθμιστής Ταχύτητας (Adaptive Cruise Assistant), Σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Φώτων (Intelligent Light Assistant), Σύστημα Αυτόματης Στάθμευσης (Automatic Parking Assistant) και Σύστημα Υποβοήθησης Ταξιδιού (Traveller Assistant) με το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition). Η νέα Octavia Scout μπορεί να εξοπλιστεί και με Αυτόματο Σύστημα Εισόδου, Εξόδου, Εκκίνησης και Εξόδου χωρίς Κλειδί KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), καθώς και μια Κάμερα Οπισθοπορείας (Optical Parking Assistant), τιμόνι νέου αποκλειστικού σχεδιασμού Super sport, καθώς και το ηχοσύστημα Swing πλέον διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 5“.

Ο δρόμος προς το τελικό προορισμό δεν είναι πάντα εύκολος και ασφαλής. Η νέα ŠKODA Octavia Scout 4×4 είναι σχεδιασμένη για να σας οδηγεί σε όποιον δρόμο και αν επιλέξετε και θα σας βοηθάει να ξεπερνάτε όλα τα εμπόδια και τις δύσκολες διαδρομές.

Three new Monte Carlo special models for ŠKODA Citigo, Yeti and Rapid Spaceback

Unique ŠKODA Monte Carlo family grows to five models › Sporty look: edgy design, distinctive aluminium wheels, sports seats › ŠKODA Citigo Monte Carlo: jaunty city car › ŠKODA Yeti Monte Carlo: sleek compact SUV with ambition › ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo: sporty hatchback › ŠKODA Fabia Monte Carlo and ŠKODA Fabia Combi Monte Carlo already successfully launched on the market › Monte Carlo: homage to 113 years of successful ŠKODA motorsport history

Geneva/Mladá Boleslav, March 2014 – ŠKODA’s sporty Monte Carlo model family grows with three new members. In future, these striking special models will also be available for the ŠKODA Citigo, Yeti and Rapid Spaceback models. The Czech car manufacturer is already offering attractive Monte Carlo versions for the Fabia and the Fabia Combi.

​Sports seats, aluminium wheels, dynamic exterior and interior design features, attractive colours – the striking ŠKODA Monte Carlo special models are impressively sporty and well-equipped as standard. “The success of the Monte Carlo versions of the ŠKODA Fabia and ŠKODA Fabia Combi demonstrates our customers’ desire for custom-designed cars with a certain spark,” says Werner Eichhorn, ŠKODA Board Member for Sales and Marketing. “With Monte Carlo editions of Citigo, Yeti and Rapid Spaceback, we have given our model offensive a new edge, recounting our successful motorsport tradition in production vehicles with appeal,” says Eichhorn.

New ŠKODA Citigo Monte Carlo

With the ŠKODA Citigo Monte Carlo, ŠKODA presents a special version of its successful city car Citigo in a new ultra-dynamic design. Both the petrol-driven Citigo and the CNG-fuelled Citigo are available in a Monte Carlo edition. The brand was launched with success into the city car scene about two years ago with the ŠKODA Citigo. In 2013 alone, ŠKODA delivered 45,200 Citigos to customers, 51 percent more than in 2012. The Citigo offers maximum space for its compact dimensions, optimum functionality, clever features, top safety features, low fuel consumption, perfect handling and an attractive design.

The ŠKODA Citigo Monte Carlo pulls away on black 15-inch ‘Auriga’ design aluminium wheels. As an option, there are black 16-inch aluminium wheels in the ‘Serpens’ design. With the sports chassis lowered by 15 millimetres, the vehicle sits somewhat lower than the standard Citigo. The windows are tinted (SunSet), as is the sunroof. The front is distinctive with its black radiator grille frame, the broad, black air inlet and black front spoiler. The side mirrors are painted black, as is the roof-edge spoiler. There are striking Monte Carlo design features in the lower section of the vehicle’s sides and on the tailgate. The rear black diffuser enhances the car’s sporty image.

Inside too, the new Citigo special model lives up to its name. The red-stitched, height-adjustable three-spoke steering wheel is encased in leather, as is the handbrake lever and the gear knob. The gearshift sleeve too is finished with red stitching. Roof lining, dashboard, carpeting and interior pillar trim are also all in black. The standard sports seats are decorated with a unique fabric design in black and red with vertical grey stripes. On the door sills, there are Monte Carlo decorative trims. The dashboard has a special Monte Carlo design with integrated pad and black decorative paintwork.

The ŠKODA Citigo Monte Carlo’s features are based on the ‘Ambition’ design. In terms of safety, in EU countries, the following are some of the features supplied as standard: four airbags including head/thorax airbags, anti-lock brake system (ABS) and electronic stability control (ESC), four three-point seatbelts, seatbelt alarm and Isofix fittings on the outer rear seat. The Citigo received five-star (maximum) points for its safety features in the Euro NCAP crash test.

For comfort and convenience the customer will enjoy front electric window control, central locking with remote control, ticket holder, bag hook, folding split rear seat backrest and many other ‘Simply Clever’ details.

The ŠKODA Citigo Monte Carlo is available with two three-cylinder petrol engines 1.0 MPI/44 kW (60 hp) and 1.0 MPI/55 kW (75 hp) as well as the CNG variant 1.0 CNG/50 kW (68 hp). The ŠKODA Citigo Monte Carlo comes in four very attractive colours: Tornado Red, Candy White, Brilliant Silver and Deep Black.

New ŠKODA Yeti Monte Carlo

ŠKODA is exhibiting the sports trim version of its completely redesigned compact SUV Yeti for the first time in Geneva. The ŠKODA Yeti is one of the most popular compact SUVs. The new edition ŠKODA Yeti Monte Carlo, launched at the beginning of 2014, has an exciting new front and new rear, a fresh-look interior, all-wheel or front-wheel drive, expanded engine/gearbox combinations and new technical features.

The front of the ŠKODA Yeti Monte Carlo has a distinctive black radiator grille frame and a striking black front spoiler. ŠKODA is treating purchasers of its special model to black 17-inch aluminium wheels and tinted back side windows and rear windscreen (SunSet), all as standard. The vehicle roof and the A, C and D pillars are all painted black, as is the roof rail and the exterior mirror housing. The door sills are also painted black. At the rear, a black diffuser emphasises the sports styling.

Sports styling is also in evidence in the interior of the ŠKODA Yeti Monte Carlo. The special 3-spoke sports steering wheel, finished with red stitching, is encased in black perforated leather. The gear knob and handbrake lever are also trimmed in black leather. Red stitching decorates the gearshift sleeve and the central front armrest. The sports seats are covered in fabric in black-red-grey combination, with grey vertical stripes providing visual accents. The stainless steel pedals resemble those of a sports car. The floor mats are trimmed with red stitching. There are decorative door sill trims in synthetic aluminium with the Monte Carlo logo.

With the exception of the basic diesel engine 1.6 TDI/77 kW, the entire Yeti range of engines is available for the ŠKODA Yeti Monte Carlo: three petrol engines 1.2 TSI/77 kW, 1.4 TSI/90 kW, 1.8 TSI/112 (118 kW) and three diesel units 2.0 TDI/81 kW, 2.0 TDI/103 kW and 2.0 TDI/125 kW.

The Yeti Monte Carlo comes in seven exterior colours: Corrida Red, Magic Black, Candy White, Laser White, Moon White, Metal Grey and Brilliant Silver.

The new ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo

The third in this set of new sporty special models is the new ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo. In the autumn of last year, the car manufacturer slotted the ŠKODA Rapid Spaceback into its product range, between the Fabia and Octavia. This is ŠKODA’s first ever compact car, combining ŠKODA’s practical qualities into hatchback form. The dynamically fresh design will appeal to new customer groups. As is typical of ŠKODA, the Rapid Spaceback is very spacious, has many ‘Simply Clever’ ideas, top safety features, low fuel consumption and is excellent value for money.

The new ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo cuts an impressive figure at first glance with its dynamic, powerful look. At the front, the black radiator grille frame shows off the vehicle’s sportiness, as do the broad black honeycomb air inlet and black-back headlamps and fog lamps. The door sills also have black elements.

The Rapid Spaceback has a particularly sporty look with the StylePLUS package. It includes the black exterior mirror housing, the distinctive panoramic sunroof with black roof-edge spoiler, a long rear windscreen as well as black-back tail lights. The black tail diffuser completes the dynamic rear aspect. The Rapid Spaceback Monte Carlo travels on black 16-inch aluminium wheels or, as an option, 17-inch aluminium wheels.

The interior of the Rapid Spaceback Monte Carlo echoes the sporty look of the exterior. The new 3-spoke leather steering wheel is trimmed with red stitching. The gearshift sleeve is also finished with red stitching. The gear knob and the handbrake lever are also trimmed in red leather. Door trim and dashboard are in black. The dashboard has a decorative ‘Carbon’ design trim. The sports seats are in a black/red/grey design with grey vertical stripes. Here again the pedals are made from stainless steel and the black floor mats are trimmed with red stitching. On the front and back door sills there are decorative trims in synthetic aluminium, the front sills bearing the Monte Carlo logo.

The Rapid Spaceback Monte Carlo is based on the ‘Ambition’ design. The Rapid Spaceback Monte Carlo can be supplied with engines from the entire range of Rapid Spaceback engines. The following petrol engines are available: 1.2 MPI/55 kW (75 hp), 1.2 TSI/63 kW (86 hp), 1.2 TSI/77 kW (105 hp) and 1.4 TSI/90 kW (122 hp). There are two auto-ignition common rail direct fuel injection diesels: 1.6 TDI/66 kW (90 hp) and 1.6 TDI/77 kW (105 hp).

Success for ŠKODA Fabia Monte Carlo and Fabia Estate Monte Carlo

With the three new special models, Monte Carlo ŠKODA’s sporting family has grown to a total of five members. The ŠKODA Fabia has been available in the Monte Carlo version since 2011 and the ŠKODA Fabia Estate Monte Carlo version has been on the market since 2013. Both have enjoyed sales success. To date, the Czech manufacturer has sold a total of almost 38,000 Fabia and Fabia Combi Monte Carlo vehicles.

Homage to 113 years of ŠKODA motorsport success

The special Monte Carlo models pay tribute to 113 successful years of ŠKODA motor-sport history. ŠKODA has contributed to the writing of some important chapters in the history of the legendary rally from which it takes its name. The Czech brand took part in the ‘Monte’ for the first time in 1936. The ŠKODA Popular drove straight up to the winners’ podium, taking second and third prizes in its category.

Over recent years, the Czech brand has notched up rally victory after rally victory. The most recent tally from the year 2013 was the Driver’s title in the European Rally Championship, Driver’s and Constructor’s Title in the Asia-Pacific Championship and the South American Championship as well as five national titles overall.

CNG offensive: The new ŠKODA Octavia G-TEC

World premiere in Geneva: new ŠKODA Octavia with CNG natural gas drive › Environmentally-friendly: just 5.4 m3 (3.5 kg) natural gas per 100 kilometres (97 g CO2/km) › The ultimate in fuel economy: up to 1,330 km with natural gas and petrol › High performance technology: bivalent turbo engine 1.4 TSI/81 kW › Starting signal for the newest member of the ‘green’ ŠKODA model family: there are already 97 ŠKODA models under 120 g CO2/km, 17 of which are below 100 g CO2/km

Geneva/Mladá Boleslav, March 2014 – Expanding its environmentally-friendly model range, ŠKODA is renewing its emphasis on CNG (CNG = compressed natural gas) vehicles. The most recent example of this is the new ŠKODA Octavia G-TEC, which will be given its world premiere at the Geneva Motor Show. This means that the manufacturer’s best-selling model by far will be going into mass production for the first time with CNG drive. ŠKODA‘s best seller is the Czech manufacturer’s second CNG model after the ŠKODA Citigo CNG Green tec. It goes on sale in May. CNG drive is available for the Octavia and Octavia Combi.

​“ŠKODA aims to rigorously reduce consumption and emissions in the development of its vehicles,” says Dr. Frank Welsch, ŠKODA Board Member for Technical Development and Design. “CNG drive is an important pillar of our sustainability strategy. CNG is a practical way forward for environmentally-friendly driving and is good value for money these days. In this way we can meet customer demand for environmentally-friendly, economical and affordable vehicles. The new Octavia G-TEC is an environmental icon in the compact class and makes our best-selling series even more attractive,” says Welsch.

The Octavia G-TEC is as well as the Octavia Scout the latest variant of the new ŠKODA Octavia after the Octavia, Octavia Combi, Octavia 4×4 Combi and the sporty Octavia RS. The vehicle is being launched in 15 European countries: Belgium, Denmark, Germany, Finland, France, Italy, Luxemburg, the Netherlands, Norway, Austria, Sweden, Switzerland, Slovakia, Slovenia and the Czech Republic.

Bivalent turbo engine 1.4 TSI/81 kW Green tec with a range of up to 1,330 km

The new ŠKODA Octavia G-TEC has a 1.4 TSI turbo engine with a capacity of 81 kW (110 hp). The Green tec package with the start-stop system and brake energy recovery is included as standard. The modern unit meets standard EU-6 which comes into force in September 2014.

The range of the new Octavia G-TEC is impressive: even in CNG-only mode, the Octavia G-TEC can travel up to 410 km without refuelling. Fuel consumption is 5.4 m3 (3.5 kg) natural gas per 100 km with CO2 emissions of just 97 g/km. In petrol-only mode, the range is up to 920 km. The Octavia G-TEC will travel up to 1,330 km on a single tank of fuel.

For all the Octavia G-TEC’s fuel economy, it is still a fun car to drive. The maximum torque of 200 Nm is achieved between 1,500 and 3,500 rpm. The Octavia G-TEC accelerates from 0 to 100 km/h in 10.9 seconds. Top speed is 195 km/h.

The engine is bivalent, i.e. it can run on CNG and petrol. The vehicle’s electronics constantly monitor parameters like coolant temperature and the quality of the CNG in the tanks, so determining the optimum fuel mode. With a coolant temperature of below minus 10 degrees centigrade (cold start), petrol is injected first, switching to CNG drive only after approximately 90 to 120 seconds. Otherwise even on start-up, the general rule is CNG first! Not until the gas tanks are empty does the vehicle switch to petrol. Switchover is automatic. The petrol tank has a 50 litre capacity.

The CNG and petrol levels are displayed on a single fuel gauge. Depending on which mode the vehicle is operating in, the fuel gauge switches to petrol or CNG display. If the vehicle is running on CNG, the fuel level can be read on the CNG display and a green indicator lamp will light up. In petrol mode, the petrol level will be displayed on the same scale. The green indicator light will be off. The travel distance before refuelling is needed in CNG and petrol mode can also be checked visually on the on-board computer.

Refuelling with CNG is very simple. The connection for the pressure valve is directly behind the filler-cap flap, where you will also find the petrol filler nozzle.

The two CNG tanks have a total maximum capacity of 97 litres or 15 kg of CNG at a pressure of 200 bar. They are in the form of underbody tanks on a special frame underneath the floor of the boot. ŠKODA has created extra space by dispensing with the spare-wheel cavity and slightly raising the boot floor. The ingenious position of the tanks means that the generous size of the interior is not affected. The CNG-fuelled Octavia also represents the best interior values in its class. The boot has a capacity of 460 litres (saloon) or 480 litres (estate).

Technical engine optimisation for bivalent use

For bivalent configuration, the ŠKODA engineers have made various technical modifications to the engine. The system has been provided with a new control unit which manages the operation of both fuel types and, amongst other things, controls the CNG injection nozzles. On the gas distributor there is a temperature and pressure sensor. The valve opening of the camshaft has also been adapted for CNG operation.

As natural gas has lower lubricity than petrol, the valves and seats of the inlet and exhaust valves have been modified. The exhaust valves have also been given a modified valve-stem seal. For optimum CNG ignition, spark plugs with an appropriate heat value are used.

Furthermore, the engineers have optimised the turbine area and the turbocharger control characteristics. The new configuration and the size of the catalytic layer in the three-way catalytic convertor have a positive effect on the exhaust values of the ŠKODA Octavia G-TEC.

The vehicle setup has been selectively adjusted to allow for the additional weight of the CNG tanks and the modified weight distribution. The chassis is based on the multi-link rear axle and the MacPherson front axle.

Success of the ŠKODA Citigo CNG Green tec

The new ŠKODA Octavia G-TEC is currently ŠKODA’s second natural gas vehicle. The ŠKODA Citigo CNG Green tec was launched in October 2012. This clean little car uses just 4.4 m3 or 2.9 kg natural gas per 100 km and boasts a CO2 output of just 79 g/km. The total range is 620 km (400 km gas, 220 km petrol). As with the Octavia G-TEC, here again, two underbody tanks are positioned under the chassis floor to save space.

The Citigo CNG Green tec is proving to be a resounding success. In 2013 ŠKODA delivered more than 1,300 vehicles to customers in total. One record-breaking journey last year in particular raised its profile. In August 2013, Austrian fuel-saving champion Gerhard Plattner drove the Citigo CNG from Italy to Sweden taking five days at an average fuel consumption of 2.39 kg CNG/100 km. He spent just 81.24 euros on fuel for the entire 2,619 km journey.

Environmentally-friendly: 97 ŠKODA models under 120 g CO2/km

With the launch of the new ŠKODA Octavia G-TEC, ŠKODA has once more produced an icon amongst environmentally-friendly vehicles. In addition to CNG drive, this is supported in particular by the economical, low-emission GreenLine models.

With the exception of the ŠKODA Citigo, for which a CNG variant is available, ŠKODA has a GreenLine version of every model in its range: from the Fabia through to the Superb. The GreenLine models feature state-of-the-art fuel-saving technologies such as start-stop systems, brake energy recovery, low-resistance tyres and specially optimised aerodynamics and drive train.

The broad range of environmentally-friendly vehicles is at the core of ŠKODA’s intensive efforts for greater sustainability as part of its ‘GreenFuture’ environmental strategy. The aim is to make ŠKODA models even more economical and their use of resources even more sustainable. Currently ŠKODA has 97 models with emission values below 120 g CO2/km, 17 of which have values below 100 g CO2/km.

The second focal point of the GreenFuture strategy is production. By 2018 the manufacturer wants to reduce energy and water consumption as well as waste and emission volumes by 25% per vehicle produced. The third GreenFuture pillar is environmental protection in dealership operations and workshops.