TEST PRE-CAMPIONATO F1/2014 BAHRAIN 27/02-02/03/2014

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές τις χρονιάς απέχουν πλέον λίγες ώρες και όλοι περιμένουμε να πάρουμε κάποιες πρώτες απαντήσεις γύρω από τη δυναμική των νέων μονοθεσίων και τα όσα είδαμε στα χειμερινά τεστ. Βέβαια, τα free practice είναι πιθανό να μας μπερδέψουν ακόμη περισσότερο. Κάποιες ομάδες θα αντιμετωπίσουν τη Μελβούρνη ως ένα ακόμη τεστ, πολλές θα δοκιμάζουν νέα εξαρτήματα και όλες θα έχουν κατά νου την προσομοίωση αγώνα, με διαφορετικά φορτία καυσίμου, ώστε να καταλήξουν στην καλύτερη δυνατή στρατηγική.

Για την ομάδα της Ferrari, οι απαιτήσεις είναι τεράστιες. Όμως τα χειμερινά τεστ, στα οποία ίσως να μη φανέρωσε την πλήρη δυναμική της F14 T, δεν την κατέταξαν στην κορυφή των χρόνων. Ο επικεφαλής της ομάδας, Stefano Domenicali, συμφωνεί με τον πρόεδρο Luca di Montezemolo πως η αξιοπιστία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην αρχή του πρωταθλήματος, δεν δίστασε όμως να τοποθετήσει τη Scuderia στην τρίτη θέση από πλευράς ταχύτητας.

Το οδηγικό δίδυμο των AlonsoRaikkonen έχει τεράστια εμπειρία από χειμερινές δοκιμές και στις δηλώσεις τους, οι δυο πιλότοι στοχεύουν συγκρατημένα στους βαθμούς και το βάθρο για τον αγώνα της Μελβούρνης, αφήνοντας να εννοηθεί όμως, πως η συνέχεια του πρωταθλήματος μπορεί να είναι διαφορετική σε σχέση με το αποτέλεσμα του πρώτου αγώνα. Ο Ισπανός δήλωσε χαρακτηριστικά:

GP AUSTRALIA F1/2014

Νομίζω ότι δεν μπορούμε να είμαστε πολύ απαισιόδοξοι ή υπερβολικά αισιόδοξοι, επειδή πρόκειται για έναν αγώνα στο σκοτάδι, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις.

Αν κάνουμε τα πάντα σωστά, τότε οι βαθμοί και ακόμη και το βάθρο είναι μια δυνατότητα. Αν κάνουμε ένα πολύ μικρό λάθος, ίσως ο φετινός αγώνας να έχει τελειώσει για εμάς. Πρέπει να είμαστε 100 τοις εκατό συγκεντρωμένοι.

Οι πρώτοι δύο αγώνες είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικοί, σε σχέση με κάθε προηγούμενη χρονιά, αλλά προτιμώ να ξεκινήσουμε με καλό τρόπο και οι υπόλοιποι να πρέπει να καλύψουν τη διαφορά. Η Mercedes φαίνεται ισχυρή, αλλά αυτό ήταν στις δοκιμές. Το ίδιο ισχύει και για τη Red Bull. Πολλοί μιλούν για τα προβλήματά τους, αλλά ίσως φτάσουμε στον πρώτο αγώνα και εκείνοι να βρίσκονται πάλι μπροστά.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του teammate του Ισπανού, Kimi Raikkonen. Ο Raikkonen, που έχει κερδίσει το Αυστραλιανό Grand Prix για λογαριασμό της Ferrari το 2007, τονίζει πως οι άγνωστοι παράγοντες είναι πολλοί για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και αυτό που πρέπει να κάνει η ομάδα, είναι το να αποφύγει τα λάθη.

GP AUSTRALIA F1/2014

Είναι δύσκολο να πω (αν η Ferrari μπορεί να κερδίσει). Σίγουρα αυτός είναι ο στόχος, αλλά υπάρχουν τόσοι πολλοί άγνωστοι παράγοντες για αυτό το Σαββατοκύριακο. Ίσως να μην είχαμε το καλύτερο δυνατό τεστ κατά τις τελευταίες ημέρες, αλλά νομίζω ότι έχουμε κάνει τα περισσότερα από τα πράγματα που σχεδιάζαμε.

Πρέπει να δούμε πώς θα ξεκινήσουμε, να προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό και να προσπαθήσουμε να είμαστε ψηλά, τερματίζοντας τον αγώνα και ελπίζω (η καρό σημαία) να μας βρει τουλάχιστον στο βάθρο.

Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να βάλουμε τα δυνατά μας και να δούμε πού θα καταλήξουμε, και αν τα κάνουμε όλα σωστά θα πρέπει να βρισκόμαστε μπροστά.

Ο Φινλανδός δείχνει να ποντάρει πολλά στην αξιοπιστία του νέου του μονοθεσίου, με τη Magneti Marelli να εκφράζει φόβους για εγκατάλειψη όλων των μονοθεσίων στον πρώτο αγώνα. Αν και το συγκεκριμένο σενάριο φαντάζει κάπως τραβηγμένο, τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι αναλυτές αναφέρονται σε αυτό. Ο πρώην πιλότος Formula 1 και σχολιαστής στο SkySports Martin Brundle, υποστηρίζει πως κάποιες ομάδες θα δυσκολευτούν αν βρεθούν ακόμα και στη σχάρα εκκίνησης την Κυριακή.

Το 2014 θα μπορούσε να είναι η πιο τρελή σεζόν που έχω δει! Κάποιες ομάδες φαίνεται ότι θα δυσκολευτούν να έχουν έτοιμα τα αυτοκίνητά τους στην εκκίνηση του αγώνα, πόσο μάλλον να τερματίσουν.

Τα ερωτήματα στα οποία θα μπορούσε να απαντήσει η Ferrari το 2014, είναι πολλά. Στο μυαλό μου όμως γυρνάει μόνο ένα και δεν μπορώ παρά να σας το μεταφέρω: “ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς”. Σκληρό ή όχι, άδικο ή δίκαιο, τα χρόνια περνούν και ο τίτλος αποτελεί επιτακτική ανάγκη για το Maranello.

[Πηγή: Repubblica,Autosport,GMM | Photo Copyrights: Studio Colombo/Ferrari]