1af86d830312400a4e0f6a706700f408_original

Οι εξελίξεις για το σκάνδαλο της μη ανάκλησης των αυτοκινήτων της General Motors είναι καταιγιστικές.

Μόλις χθες διαβάσαμε ότι η GM αύξησε τον αριθμό των θανάτων από 12 σε 13 αλλά και προσφέρει στους 1,6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες των οχημάτων που ανακαλεί για την ελαττωματική μίζα, ένα “bonus” 500 δολαρίων σε περίπτωση αγοράς ή εκμίσθωσης αυτοκινήτου.

Σήμερα τα νέα που μαθαίνουμε είναι ακόμα πιο σοβαρά. Οι New York Times αναφέρουν ότι η Friedman Research group έκανε έρευνα για λογαριασμό του Center for Auto Safety και υποστηρίζει ότι τελικά 303 είναι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα οδηγώντας κάποιο Chevrolet Cobalt, στα οποία δεν άνοιξαν οι αερόσακοι.

Η παραπάνω έρευνα εξέτασε τις περιπτώσεις όπου οι επιβάτες των εμπρός καθισμάτων σκοτώθηκαν όταν οι αερόσακοι δεν άνοιξαν, με πιθανή αιτία να είναι ένα πρόβλημα του διακόπτη ανάφλεξης. Δεν εξετάζει, όμως, την αιτία των ατυχημάτων και δεν αναφέρει ρητά αν η μοναδική αιτία της αποτυχίας των αερόσακων είναι το ζήτημα του διακόπτη ανάφλεξης. Η GM φυσικά δηλώνει ότι η παραπάνω μελέτη είναι απλές εικασίες.

Saturn-Ion_Red_Line_2004_1600x1200_wallpaper_02

Ακολούθως, σε δήλωσή που υπέβαλλε η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία στην Εθνική Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας (NHTSA), διαπίστωσε ότι ο ελαττωματικός διακόπτης ανάφλεξης του αερόσακου επηρεάζει πλέον και το Saturn Ion (φωτό), καθώς βρέθηκε σε ένα μοντέλο προ-παραγωγής του, πίσω το 2001, ενώ εμείς μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι τα επηρεαζόμενα οχήματα ήταν από το 2004.

Η NHTSA έλαβε την επιστολή της GM στις 11 Μαρτίου, και είναι μέρος του χρονοδιαγράμματος που κυκλοφόρησε για να εξηγήσει τη διευρυμένη ανάκληση. Η έκθεση περιλαμβάνει λεπτομέρειες, όπου οι μηχανικοί βρήκαν ένα πρόβλημα με το σύστημα “passlock” του διακόπτη ανάφλεξης του και διαγνώστηκε “χαμηλή δύναμη συγκράτησης εμβόλου” και μια αλλαγή σχεδίασης θα έλυνε το θέμα.

Συνεχίζοντας, στην ίδια έκθεση, αναφέρει μια περίπτωση όπου το 2003, όταν ένας τεχνικός οδηγούσε ένα Ion το αυτοκίνητο σταμάτησε, με τον μηχανικό να δηλώνει ότι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου είχε πολλά κλειδιά στο μπρελόκ και το πρόσθετο βάρος από τα κλειδιά είχαν φθαρεί το διακόπτη ανάφλεξης, με τον τεχνικό να αντικαθιστά την μίζα. Από τη πλευρά της η GM αναφέρει ότι έχει δεχτεί παράπονα από πελάτες της σχετικά με την εγγύηση και τα γραφεία τεχνικής βοήθειας όλο αυτό το διάστημα και αρκετοί δεν ήταν σε θέση να εκκινήσουν τα οχήματά τους.

Για το Ion, η GM λέει στη νέα έκθεση της ότι έχουν αναφερθεί οκτώ μετωπικές συγκρούσεις στο διάστημα μεταξύ 2003-2007 και στις οποίες τα μοντέλα με βλάβη στο διακόπτη ανάφλεξης μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο. Ανάμεσα σε αυτά τα ατυχήματα, υπήρχαν τέσσερις θάνατοι και έξι τραυματισμοί.

Όπως φαίνεται το σήριαλ έχει πολλά επεισόδια ακόμα και ο αμερικάνικος κολοσσός δύσκολα θα την βγάλει καθαρή.

[Πηγή: Automotive News – sub. req.New York Times, The New York Times, General Motors]