_W2Q5714

Η πίστα Sepang της Μαλαισίας φαίνεται τα τελευταία χρόνια να τραβά τα βλέμματα για τα team orders των ομάδων. Μετά από την περσινή θύελλα που ξεκίνησαν οι Red Bull και Mercedes, φέτος ήταν η σειρά της Williams να στρέψει τα φώτα επάνω της, σε έναν μέτριο αγώνα από πλευράς θεάματος, για την εντολή που έδωσε στον Felipe Massa ώστε να επιτρέψει στον Bottas να τον περάσει προς το τέλος του αγώνα.

Ο Βραζιλιάνος άκουσε από τον ασύρματο μια πρόταση που πίστευε πως θα άφηνε στο παρελθόν με την μετακίνησή του στο Grove. Έτσι, όταν ήρθε η εντολή: “Okay Felipe, Valtteri is faster than you, do not hold him up” (Εντάξει Felipe, ο Valtteri είναι ταχύτερος από εσένα, μην τον καθυστερήσεις), ο Massa αποφάσισε να την αγνοήσει. Στη συνέχεια υπήρξαν άλλα τρία μηνύματα με τα οποία η ομάδα ζητούσε να αφήσει το Bottas να περάσει, από τα οποία ακούσαμε μόνο το ένα κατά τη διάρκεια της μετάδοσης: “Valtteri has better tyres, we need to let him go. Do not hold him up.” (Ο Valtteri έχει καλύτερα ελαστικά, χρειαζόμαστε να τον αφήσεις να περάσει. Μην τον καθυστερήσεις.), όλα σε ήρεμο ύφος.

_89P5729

Τελικά, ο Felipe παράκουσε τις εντολές και τερμάτισε μπροστά από το Bottas, στην έβδομη θέση της κατάταξης. Μια απόφαση για την οποία δήλωσε πως δεν μετανιώνει.

Απλά αγωνίστηκα μέχρι το τέλος. Ήμουν πολύ κοντά στο Button και δεν ήθελα να χάσω την ευκαιρία να κερδίσω περισσότερες θέσεις. Θα παλέψω για την καριέρα μου με τον τρόπο που εγώ θέλω.

Δεν έκανα τίποτα λάθος, γιατί παλεύαμε με άλλο αυτοκίνητο. Δεν μετανιώνω για τίποτα. Πιστεύω πως αυτό που έκανα ήταν το σωστό.

Αισθάνομαι σεβασμό για την ομάδα και πιστεύω ότι με σέβονται κι εκείνοι πολύ.

Από τη δική του πλευρά, ο Bottas υπάκουσε -με δυσκολία- στις εντολές που έφτασαν στο αυτί του στην αρχή του αγώνα, όταν οι Williams ήταν κολλημένες πίσω από την άλλη McLaren, του Magnussen. “Αν είναι να τον περάσει (τον Magnussen), ας το κάνει τώρα. Μπορώ να πάω πιο γρήγορα”, ήταν η χαρακτηριστική απάντηση του Φινλανδού στο να μείνει πίσω από το Massa. Ο ίδιος περιμένει το θέμα να λυθεί εσωτερικά, ώστε να μην υπάρξουν αντίστοιχες αντιπαραθέσεις στο μέλλον.

_L0U2726

Πλησίαζα πολύ γρήγορα. Νομίζω ότι θα πρέπει να μιλήσουμε με την ομάδα, να δούμε τα δεδομένα, να δούμε πόσο πιο γρήγορος ήμουν και αν θα μπορούσα να παλέψω με το Jenson.

Νομίζω ότι χάσαμε τη δυνατότητα για λίγους περισσότερους (βαθμούς). Πρέπει να μάθουμε από τη σημερινή κατάσταση, για το μέλλον.

Ο επικεφαλής μηχανικός δοκιμών και υποστήριξης, Rod Nelson, θέλησε να υποβαθμίσει το γεγονός, τονίζοντας πως δεν υπήρξαν team orders, αλλά μια στρατηγική απόφαση με σκοπό τη μεγιστοποίηση της συγκομιδής βαθμών για την ομάδα.

Τα ελαστικά του Felipe ήταν λίγο παλαιότερα. Έτσι σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλό να δώσουμε στο Valtteri την ευκαιρία να περάσει το Jenson και στη συνέχεια, αν δεν είχε περάσει μέσα σε δύο ή τρεις γύρους, οι οδηγοί μας να αλλάξουν ξανά θέσεις.

Δεν είναι κάτι το σπουδαίο. Δεν είναι εντολές της ομάδας. Είναι μια στρατηγική απόφαση με βάση τη σχετική απόδοση των αυτοκινήτων. Δεν θέλουμε να έχουμε έναν οδηγό μπροστά και έναν οδηγό πίσω. Εμείς δεν λειτουργούμε κατά αυτό τον τρόπο στην Williams.

Θα καθίσουμε με τους οδηγούς και θα συζητήσουμε την κατάσταση και το τι περιμένουμε.

Οι έξτρα βαθμοί είναι σημαντικότατος στόχος για τη Williams, αφού το μπάτζετ της δεν είναι αρκετό για να ανταγωνιστεί τις μεγάλες ομάδες και να την κρατήσει στις μπροστά θέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Μάλιστα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η FW36 στο βρεγμένο, λόγω έλλειψης κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος, έχει ήδη χαθεί πολύτιμο έδαφος.

Todt-Ecclestone

Στο παραπάνω συνηγορούν και οι δηλώσεις του προέδρου της FIA, Jean Todt, ο οποίος αποκάλυψε πως η ομάδα του Grove είναι μια από εκείνες που πιέζουν περισσότερο για τις τελικές αποφάσεις που αφορούν το νέο budget cap.

Όλοι θέλουν αυτό το όριο και θα πρέπει να τεθεί γραπτώς. Στη συνέχεια, θα είναι δεσμευτικό. Οι ομάδες ήρθαν σε μένα και το Bernie Ecclestone και μας παρακάλεσαν να θέσουμε όριο στον προϋπολογισμό.

Η Lotus φέρεται να μην έχει πληρώσει τον οδηγό της. Ακούω ότι η Sauber και η Williams έχουν προβλήματα. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ανησυχώ πως θα χάσουμε τις ομάδες. Πολλοί είναι που φωνάζουν για βοήθεια και η δουλειά μας είναι να ακούσουμε αυτές τις φωνές.

Η Formula 1 βρίσκεται στη μονάδα εντατικής θεραπείας και ο χρόνος εξαντλείται. Μέχρι το τέλος του Ιουνίου, θα πρέπει να βρεθεί λύση σε αυτό το πρόβλημα.

[Πηγη: BBC, GMM | Photo Copyrights: Williams Martini Racing]