GP CINA F1/2014

Κατευθείαν στα βαθιά “βούτηξε” ο νέος Πρόεδρος της Scuderia, Marco Mattiacci, μετά από την ουσιαστική απόλυση του Stefano Domenicali. Αν και ο βραχυπρόθεσμος στόχος για την ιταλική ομάδα είναι να γίνει αρχικά η δεύτερη ομάδα πίσω από τη Mercedes, πάντα στοχεύει στο να γίνει ξανά παγκόσμια πρωταθλήτρια και να δώσει στους Fernando Alonso και Kimi Raikkonen ένα κορυφαίο σε ανταγωνιστικότητα μονοθέσιο.


Ο παραπάνω στόχος δεν είναι εύκολος στο να επιτευχθεί, με τον τεράστιο ανταγωνισμό που υπάρχει και το χαμένο έδαφος που πρέπει να καλύψει η Ferrari, όμως ο Mattiacci ξεκαθαρίζει πως θα γίνει ό,τι χρειάζεται για να βρεθεί και πάλι η ομάδα τού Maranello στην κορυφή τού κόσμου.

Η ομάδα είναι πάνω από τους ανθρώπους. Με τον Luca di Montezemolo συζητήσαμε και καταλήξαμε σ’ ένα πρώτο συμπέρασμα για το τι χρειάζεται να κάνουμε, ακόμα κι αν μπούμε στην αγορά απασχόλησης. Αλλά, θα ξεκαθαρίσουμε ότι δε θα το κάνουμε αυτό σαν να ψωνίζουμε, αλλά παίρνοντας κάποιον που θα φέρει υψηλή προστιθέμενη αξία σε μια ομάδα που όλοι μας πιστεύουμε ότι βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο ομάδων τής Formula 1· αυτή είναι η φιλοσοφία μας αυτή τη στιγμή. Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται.

Δεν είμαι πολύ μεγάλος οπαδός τής λέξης στρατηγικής. Νομίζω ότι κάθε μέρα πρέπει να βελτιώνεσαι. Όταν έρχεσαι, πρώτα βλέπεις τι είναι καλό και σ’ αυτή την ομάδα υπάρχει πολύ ταλέντο. Δουλεύω με τον κύριο Montezemolo κάνοντας μια εκτίμηση για το τι θα χρειαστεί, αλλά προς το παρόν δεν μπορώ να πω ξέρω τι θα χρειαστεί σ’ αυτό το θέμα.

Δεν είναι μηχανικός, αλλά έχουμε 800 άτομα που δουλεύουν για να κάνουν το μονοθέσιο πιο γρήγορο κι έχουμε τους καλύτερους και πιο ταλαντούχους μηχανικούς. Για ‘μένα, πρέπει να έχουμε το υψηλότερο κίνητρο και να καθορίσουμε τη διαχείριση ενός βασικού project. Δε θα δώσω εγώ ένα δευτερόλεπτο στο αυτοκίνητο, οι μηχανικοί θα το κάνουν αυτό.

Ίσως το πιο βασικό μειονέκτημα του Mattiacci είναι το γεγονός πως δεν έχει εμπειρία από Formula 1. Ο Ιταλός, ωστόσο, λέει πως έχει παρακολουθήσει αγώνες σε άλλες κατηγορίες και βλέπει το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα σαν μια νέα πρόκληση.

Τα όσα ακούγονται μου δίνουν κίνητρο. Τα δέχομαι, διότι κάποιες φορές μπορείς να έχεις μια νέα προοπτική, όταν ψάχνεις για ευκαιρίας. Το γεγονός είναι ότι πρέπει να αποδείξω ότι είμαι στο επίπεδο της Ferrari και της Formula 1, έτσι θα δείτε έναν άνθρωπο με πολύ δυνατά κίνητρο.

Λατρεύω τους αγώνες. Αγωνίζομαι κι εγώ στον ελεύθερο χρόνο μου. Πέρασα 20 ή 22 Σαββατοκύριακα στην πίστα πέρυσι και παρακολούθησα τις 24 ώρες της Daytona, κοιμόμουν στην πίστα και προσπαθούσα να μάθω όσα περισσότερα μπορούσα. Δεν είναι Formula 1, αλλά λατρεύω τους αγώνες, λατρεύω τη διαρκή βελτίωση, την πρόκληση μιας ομάδας για να δώσει ένα καλύτερο αυτοκίνητο και να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί στην πίστα.

GP CINA F1/2014

Ο Mattiacci αποκάλυψε πως όταν δέχθηκε το τηλεφώνημα από τον Montezemolo, πίστεψε πως είναι κάποια φάρσα από τον Ιταλό, αλλά σύντομα κατάλαβε πως τα πράγματα μόνο αστεία δεν ήταν.

Ζω στη Νέα Υόρκη και χτύπησε το τηλέφωνο στις 05:58 το πρωί τής Παρασκευής και ο Montezemolo μού είπε ότι ήταν δικιά του ιδέα. Του είπα ότι η Πρωταπριλιά ήταν 15 μέρες πριν, όμως σε 2 ή 3 λεπτά κατάλαβα ότι σοβαρολογούσε, και το κατάλαβα επειδή υπήρχε έτοιμο εισιτήριο για να πτήση από Νέα Υόρκη στο Μιλάνο σε 3 ώρες. Έφτασα το πρωί του Σαββάτου στο Maranello και το Fiorano.

Ο Stefano είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος και είναι φίλος μου. Το Σάββατο περάσαμε μερικές μέρες μαζί, και τη Δευτέρα, περάσαμε όλη τη μέρα μαζί. Ο Stefano είναι ένα άτομο που σέβομαι απίστευτα πρώτα σαν άνθρωπο και μετά σαν επαγγελματία, οπότε ήταν φυσικό να συζητάμε τους ρόλους.

Σήμερα, ο Ιταλός δεν έβγαλε στιγμή τα γυαλιά ηλίου, παρόλο που ο ήλιος ήταν καλά κρυμμένος πίσω από τα σύννεφα. Ο ίδιος εξηγεί γιατί το έκανε αυτό:

Αν σε λιγότερο από 4 ημέρες, κάνεις σχεδόν 40 ώρες πτήσεων, και δεν κοιμάσαι τις τελευταίες 4 ημέρες, τότε μάλλον θα χρειαστείς γυαλιά ηλίου.

[Πηγή: Ferrari | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]